Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BWK/110kW - nejede nad 3000 otáček

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bayern
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 11 úno 2015, 23:12
Bydliště: Mladá Boleslav

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BWK/110kW - nejede nad 3000 otáček

Příspěvek od bayern »

Zdravím,

mám problém s tímto motorem a už si nevím vůbec rady. Auto nevypisovalo žádnou chybu, ale moc nejelo, tlaky už nebyly nic moc. Měl jsem ještě jiný podobný motor z jiného auta 1.4 TSI (hlava i blok pasoval, ale motor neměl vířivé klapky). Nastala tedy výměna pouze bloku motoru a hlavy (všechny ostatní komponenty, byl i podpálený píst, všechno se vyměnilo, tlaky po opravě všechno ok). Motor se nastartuje běží OK, jakmile s ním jedu tak nejdou otáčky přes 3000. Netáhne a nejede, do cca těch 3000ot. funguje. Jakmile se stane, že to přestane jet z motoru se ozve takový zvuk jako "trrrrtrrr". V tu chvíli zároveň začne blikat kontrolka motoru, na VCDS se objeví chyba chyba zapalování na různých válcích, někdy 2, 3, 4. Tato chyba se vždycky objeví až při těch 3000ot, kdy to přestane jet. Jinak do 3000ot. se to neobjeví (po vymazání). Takže přišly na řadu svíčky, zároveň přišly i cívky na výměnu, nic žádná změna.

Jednotka motoru neustále pořád píše chybu (nezávisle na otáčkách) P2004/008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open, tak jestli se ty vířivky nemají např. v těch 3000 zavřít, aby pak ty svíčky mohly správně zapalovat, nevím (teorie, že by tato chyba mohla mít vliv na chod motoru v tahu, ale podle mě tato chyba nesouvisí s tím, že to nad 3000 nejede).

Mám ještě jedno naprosto úplně stejné ale pojízdné auto VW Tiguan, stejný motor BWK funkční bez problémů. Rozdělal jsem sání a vyjmul celé vířivé klapky i se senzorem i s ovládací baňkou. Zapojil jsem, složil. Jednotka stále chyba P2004. Nalezl jsem si ve VCDS skupinu 142, kde vidím polohu vířivých klapek, zkoušel jsem s nimi ručně hnout, abych viděl, zda hodnota se mění. Mění bez problémů. Vyšrouboval jsem z klapek i senzor a vyzkoušel ho mimo motor, VCDS ukazuje krásně od 0% do 100%, takže vedení kabelů + senzor v pořádku (nicméně celý tento komplet je z toho druhého tiguana, kde to funguje bez problémů). Dále byl vyměněn i ventil, co ovládá
VYMĚNĚNO
VYMĚNĚNO
Výstřižek.PNG (179.5 KiB) Zobrazeno 4021 x
vířivé klapky, dále i jednocestný ventil vyměněn. Stále pořád stejná chyba P2004. Kabely jsem projistotu proměřil. Napájení 5V, zem i 5V z jednotky v pořádku do snímače otáčení vířivých klapek.

Začne to psát nad 3000ot chyba zapalování skupiny 14 a 15, ukazuji, ze 2 a 4 valec nezapaluje. Svicky civky vsechno nove a nic. RJ motoru jiná nic.

Dále mě napadlo zkusit udělat základní nastavení těch vířivých, VCDS -> Základní nastavení, kanál 142, měl jsem nastartovaný motor na volnoběh dle příručky (protože má magnetický senzor + podtlakové ovládání, bez motoru se nehnou). Dal jsem start, potom jsem klikl na ZAP/VYP/další, napsalo to ADP probíhá, nechal jsem to, ale potom to napíše CHYBA. Což je asi ten problém, proč nikdy nezmizí ta chyba z jednotky motoru. Zároveň jsem ale při jizdě koukal na hodnoty skupiny 142, při nastartovaném motoru to psalo 99,8% a jakmile se sešlápl plyn, aby to zrychlovalo tak hodnota spadla na 0%, takže to podle mě funguje OK, ale jednotka stále píše chyba P2004.

Hledal jsem i nějakou vakuovou pumpu, že by to třeba nemělo tolik podtlaku, ale hadička od vířivek je jen zapojená do toho černýho plastu vzadu na motoru sání a tam nic uvnitř není. Každopádně po nastartování, chcipnutí a odpojení podtlaku je slyšet vzduch, takže tam podtlak je.

Shrnutí dílů z druhého funkčního auta:
Svíčky
Cívky
Turbo
Vířivé klapky komplet i se sensorem, táhlem
Ventil, co ovládá klapky (viz fotka)
Zpětný ventil
Vstřiky
Kompresor
Kompletní sání
Jednotka motoru

Myslíte si, že to má něco společného s tím, jak to při 3000ot nejede? Nebo toto by vířivé klapky nezpůsobily?
Poradíte prosím, co ještě zkusit?
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW / CBDC | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Re: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BWK/110kW - nejede nad 3000 otáček

Příspěvek od Huml »

s těma klapkama jsem se docela natrápil u BMY, nějak dobrák, když to tam montoval si je nezaaretoval v montážní poloze a skřípl je mezi sání a tím je ohnul, takže než se mi to celý potom podařilo nastavit- narovnat, tak aby se to vešlo do regulačního rozsahu toho potenciometru, byla to docela fuška
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BWK/110kW - nejede nad 3000 otáček

Příspěvek od slovacek.milos »

3000 to je jak nějaký nouzák, já řešil u 1,2 tsi vynechávání zapalování snad dva roky, proje vovalo se to až po ujetí cca 70 km. svíčky, zapalování, kabely, drahé svíčky, snímač otáček, vif, nic nepomohlo, srazil jsem odtrh z 1,1 na O.7 a :)
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1408
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Bydliště: Island

Re: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BWK/110kW - nejede nad 3000 otáček

Příspěvek od anydraj »

Milosku, Huml o voze a ty o koze
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BWK/110kW - nejede nad 3000 otáček

Příspěvek od slovacek.milos »

anydraj píše: 26 čer 2022, 12:32 Milosku,

že zrovna ty se zdržuješ pičovinkama, mu zrovna porad o voze, protože tomu rozumíš,

určitě jsem neporadil vytoužený cíl, jen sem si vzpoměl jak mě potrápil nicotný rozměr v odrhu O.4 mm pro který nemám dodnes vysvětlení ;) možná mám jedná se o zapalování chudých směsí a odporový přeskok tam hraje velkou roli, zatím jsem o tom u tsi nikde nečetl

víc jak deset let jsem hledal vysvětlení když se z turba sypala bílá mouka, už vím,

to je celé mám

prostě zájem ;)
Golfabt
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 27 dub 2020, 12:26

Re: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BWK/110kW - nejede nad 3000 otáček

Příspěvek od Golfabt »

Ahoj, nevim jestli jsi už problém vyřešil, ale měl jsem úplně stejný případ, mel jsem BMY s virivyma klapkama, ten odešel, tak jsem koupil z rs fabie CTH ale ten taky klapky neměl, hlava je trosku jina, ta s klapkama ma dole rovnou plosku s pravým úhlem aby tam dosedali klapky, ale ta druhá je dole bez ostrý hrany na rohach, takže klapky nejsou úplně na doraz, ale to asi tak nevadí, no abych se dostal k tem klapkam, mel jsem prasklej kryt motoru se zásobníkem podtlaku, nasavalo to sice faleš vzduch, ale motor jel normálně, takze klapkama to nebude.

Když jsem nový motor poprvé nastartoval, tak mi taky nejel pres 3000 otacek, a chyba taky žádná, jel jsem to project, vymazal jsem chyby i když tam nebyla žádná a najednou to jelo normálně, po chvíli to zase nejelo, pak zase vymazat chyby a jelo to, vymenil jsem strašně věcí a nakonec jsem zjistil že motor nereguluje tlak paliva, tak jsem sel po elektrice, kontroloval jsem všechno ohledně palivovy soustavy a nakonec to byla vhaji jednotka motoru, vyměnil jsem ji a od ty doby to jede, nevím jestli jsem to pochopil dobře, ale tu jednotku motoru jsi menil?
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“