Alternator O2 1.6 75kw

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od jofa »

Zdravim pani,opat sa obraciam na vas o radu. Na mojej kokte slabo dobíja alternator,dava 12,8-13V,vysledkom je stale vybita bateria. Vymenil som regulator napatia spolu s uhlikmi,nepomohlo. Chcem este vymenit klznu plochu na uhliky lebo je vydrana,ale to si nemyslim ze bude problem ked uhliky doliehaju. Vie mi niekto poradit ako premerat diody ci nie su vypalene?vsade kde som sa pytal mi hned ochotne objednavali navy alternator...kontrolka dobijania nesvieti.je to alternator 140A Bosch.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od ROMEK »

Na multimetre mas test diod. Musis ale odletovat diodovy mostik od statora aby si mohol merat.
To dobijanie si meral priamo na alternatore? Nemas niekde prechodovy odpor?
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 715
Registrován: 03 úno 2006, 08:04

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od passion »

Bez rozoberania pri naštartovanom motore osciloskopom.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od ROMEK »

Pochybujem ze bude mat taku moznost
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od jofa »

Osciloskop nemam samozrejme,meral som to priamo na alternatore.co sa tyka toho mostika neviem kde presne co odletovat a ako merat,elektrika nie je moja oblubena parketa.zanesiem to radsej do servisu elektrikarovi na stolicu a budem vediet hned kde je problem,lebo to musim vyriesit co najskor,mojim laborovanim by som zabil minimalne 2 dni :disgust: ale vdaka za reakciu
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od roman1648 »

No, přesně tak, altík ven a nechat zrepasovat,máš pokoj, takto budeš laborovat nad něčím o čem nemáš páru ( nic ve zlém ) namísto abys dělal něco čemu rozumíš a vydělal si peníze na to abys zaplatil toho kdo tomu rozumí ;)
U nás jeden kámoš je skvělej topenář,instalatér,ale kolikrát namísto toho aby se věnoval řemeslu,týden nemá na nikoho čas a sám řeší něco co stejně nevyřeší ( myslím na autě ),obvolává,googlí, zkouší sám a stejně hovno,nakonec to vzdá a předá dál
Tuhle si měnil sám olej...najednou v neděli v pravé poledne zvonek,říkám si doprdele co se děje,za bránou on,ve tváři výraz "začala třetí světová",v ruce výpustnej šroub z vany,měrky na závity a cosi co vypadalo jako natažená pružinka,no prostě se mu s výpušťákem vytočila helicoil vložka kterou to bylo opravovaný M14,tak jsem chca nechca jel na dílnu,vzal závitník,výpušťák M16x1,5 a na dvoře na nájezdech z prken a cihel kde to "řešil" mu to spravil...
Říkám stálo ti to za to ? Na zámkovce lák od oleje,celej z toho zničenej to nemluvím o tom kdyby to z těch jeho super nájezdů na něj padlo, namísto aby měl dal tisícovku a já mu olej na počkání na dílně vyměnil i s opravou závitu (noteeth)
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od jofa »

Presne o tom hovorim,viem ze elektrika je jedna velka zahada a ja ju respektujem,preto sa do toho nebudem rypat...ale dnes mi volali zo servisu ze altik je ok,takze chyba bude niekde v aute...poradi niekto co mam skontrolovat pred tym,nez to zase zaveziem odbornikom na elektriku?😀
p.s.
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 23 pro 2010, 09:38
Bydliště: Nová Role

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od p.s. »

skus samostatně přikostřit altík přímo z mínusu baterie
a pak bych skusil jinej kabel co de plus z altíku přímo na baterii
a ted momentálně nevim jestli O2 nemá podobný tavný pojistky jako O1 pak by moh bejt podobnej problém
https://www.club-opel.cz/viewtopic.php?f=150&t=475
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od jofa »

Ma taketo podobne pripojenie do boxu ako na obrazku ale z predu,pozrem aj to...altik +napojim cez startovaci kabel priamo na baterku a - takisto skusim cez kabel. Otazka ale je,kde je na altiku -?je tam prisrobovany +kabel a budenie cez svorku 2pinovu.potom tam je este jedna matica co drzi regler,to bude zrejme -?skusim premerat multimetrom. Ja mam take male podozrenie na to budenie lebo ked ho aj odpojim tak nenastane ziadna zmena na voltmetri.chcel som to posunut znamemu elektrikarovi e ten ma na mna cas az o 2 tyzdne a ja to potrebujem do konca tyzdna vyriesit takze za kazdu radu budem vdacny a popredu sa ospravedlnujem za mozne blbe otazky.
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od jofa »

Dnes som to hodil na diagnostiku a vyhodilo mi to chybu
01117 - Signal zatizeni pro svorku DF alternátoru 008-neverohodny signal
Vo vise je popisane kontrola alternatoru regulatoru a vedenia,cize ked mam altik skontrolovablny,zostava vedenie z altika po baterku.vie mi niekto este povedat kde je ukostreny alternator?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od Tomas.cz »

Altík je kostřený přímo přes motor, dokázal by jsi nabudit altík přes žárovku zapojenou do svorkovnice altíku / regulátoru na D+?
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (31.03 KiB) Zobrazeno 1782 x
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od jofa »

Myslim ze toto budenie bude ok,som si vsimol ked mam zapnuty kluc zapalovania a odpojim konektor tak prestane svietit dobijanie,skusit to ale mozem
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od jofa »

Dnes som vycistil vsetky mozne kontakty od alternatora az po poistkovy box pri blatniku,dostal som sa na cca 13V,viac ani trochu,sem tam to spadne na 12,5V,ked odpojim budiaci kabel od alternatora a znovu ho zapnem tak to znovu vyskoci na 13V,chybu mi to zatial nehlasi ziadnu,chcem este rozobrat ten poistkovy box,ci tam nieco nebude skorodovane.ma niekto este nejaky typ?na stolici alternator daval 14,2V...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od Tomas6 »

Kolik je přímo na alternátoru? Nemáš možnost si půjčit klešťový ampérmetr na stejnosměrný proud? Změřit kolik teče od altíku k eboxu. Jestli ti to nežere třeba mrtvá baterka?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Re: Alternator O2 1.6 75kw

Příspěvek od jofa »

Pani,problem vyrieseny,slaba kostra motora...ked som menil spojku pred dvomi mesiacmi tak som ju zrejme dobre nedotiahol a uz to korodovalo.teraz uz altik dobija 14,2V...vdaka za rady a tipy
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“