BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
asusgame
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07 srp 2022, 16:11

BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od asusgame »

Zdravím, hledal jsem všude na fórech, ale nikde jsem nenašel řešení mého problému. Mám Golfa V, rok 2005, bez DPF filtru, motor BKC 1.9TDI PD, předokolka, najeto podle tacho cca 240 000km. Mám takový problém, teda více problémů najednou. Za jízdy mi začal zhasínat motor, bez škubání. Nejdřív bez kontrolky, teď už i v nouzáku a zahlásilo "Emise do dílny". Když znovu zkouším nastartovat, startér točí několik desítek vteřin než naskočí. Dal jsem průhledné hadice od palivového filtru a jdou bublinky do tandemu a z tandemu už bez bublinek. Při přidání plynu jde v výfuku černý kouř (i při nastartování)a smrad a při vytočení do otáček a ubrání plynu motor zhasne. Při otočení klíčku do první polohy je slyšet a vidět že se otevírá? EGR ventil(podtlakový?) u chladiče EGR, což si myslím, že dříve nedělalo. Čerpadlo v nádrži slyšet je. Na autě jsem dělal repasi motoru společně s automechanikem. Kromě bloku motoru je všechno repasované nebo nové: Repas hlavy včetně uložení vstřikovačů, nové kroužky, repas vstřikovačů(prošly jako nové), nová vačka, zdvihátka, všechno těsnění, atd atd.. také startér, alternátor, EGR ventil (kromě toho s chladičem), nové čerpadlo v nádrži i tandemové, čidlo teploty a další čidla, už nevím jaká. Turbo zkontrolované, bez vůle, tahalo jak mělo, nepískalo. Vyčištěné sání včetně všech trubek. Nové všechny filtry . Před touto repasí auto nešlo jen nastartovat(bez VAG chyb), pak byl cca půl roku klid a teď začaly tyhle problémy. Na diagnostice jsem ještě nebyl, nedojedu ani za roh. Poslední možnost je servis, ale vím jak to tam chodí. Vymění všechno a stejně to nevyřeší.. Poradí někdo? Díky.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od slovacek.milos »

je potřeba odstranit bublinky do tandemu ty tam nemají být, jedna z možností máš tam v paliváči těsnění zvané olympiáda, na to se sere nikdo nemění a to umí i zastavit motor, je součástí dražších filtrů orginál nebo boš ;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od roman1648 »

Píšeš že jsi na diagnostice ještě nebyl....to jako měníš různé věci jak tě napadne ?
Hele nic ve zlém ale takto to řešit bohužel nejde, chce to projet s připojenou diagnostikou měřené hodnoty a jakmile to zhasne některý z parametrů by to měl prásknout, popř . jestli skočí třeba závada napájení jednotky motoru je sekanec v kabeláži a je potřeba ho najít ( častá závada )
asusgame
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07 srp 2022, 16:11

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od asusgame »

Palivový filtr jsem měnil včetně gumičky okolo (ta co se ráda skřípne - kontroloval jsem) i té gumičky, co vypadá jako boxer do ruky :) Všechny věci včetně repase motoru jsem dělal před tím, než mi to začalo chcípat. Diagnostiku nemám, nikam s tím teď nedojedu, proto se tady nejdřív ptám než zavolám odtahovku do servisu..
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od slovacek.milos »

všechno jsi dělal ale asi blbě když ti dou bubliny do tandemu
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od MirekX »

V nádrži je prokazatelně nafta? Nemohl se stát omyl při tankování?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od tiguan2 »

Pichni to na kanystr s naftou hned před tandem a zpatečku z hlavy a uvidiš jestli to je vedenim.
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
asusgame
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07 srp 2022, 16:11

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od asusgame »

Všechno jsem dělal s mechanikem. Sám bych si na to netroufl. Půl roku vše běželo bez problému. Tankuji na Benzině, dávám do nafty aditivum od VIFu a opravdu je tam nafta. Zkusím to s tím kanystrem. Kontrolovali jsme vedeni paliva a nikde nejsou mastné stopy. Díky za rady👍
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od tiguan2 »

U filtru musiš udělat smyšku aby tekla nafta zpatky do nadrže
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od roman1648 »

Napoj si k nádrži žárovku na konektor napájení čerpadla v nádrži - motor jede, žárovka svítí, pokud zhasne a žárovka svítí může se čerpadlo sekat, to by vypovídalo i o těch bublinách, dál může být čerpadlo v nádrži přicpané bordelem a pak tam nejde nafta
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od favo »

Jak píše Roman, na čerpadle v nádrží se může časem udělat takový šlem co vypadá jak ropa a to spolehlivě čerpadlo ucpe.
Vytáhni čerpadlo z nádrže a uvidíš. Je to následek používání řepky a co jsem vyčetl stává se to nejvíce u aut co moc nejezdí a víc stojí. Ta dnešní nafta vydrží stěží pár měsíců a pak jde do kopru.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od roman1648 »

Řešil jsem to mockrát na OI, GIV apod. v tom plastovém kyblu kde je čerpadlo bylo třeba 2cm bordelu, jakýsi ten klapkový mechanismus co tam je jsem pokaždý zrušil a auta jezdí dodnes :D
asusgame
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07 srp 2022, 16:11

Re: BKC 1.9TDI PD - už si nevím rady

Příspěvek od asusgame »

Tak z kanystru do tandemu a z tandemu do kanystru bublinky nejdou žádné. Zkoušel jsem to projet a bez problémů. Motor nezhasínal a nebyl v nouzáku. Čerpadlo v nádrži je čisté a je v pořádku. Ještě zkusím obejít palivový filtr, jen musím koupit spojky na hadice. Pod víčkem palivového filtru bylo to těsnění podobné olympiádě trochu roztažené, tak jsem ho otočil. Nejdříve nešli žádné bublinky, pak trochu a teď je tam zase bublinek jako dřív. Takže objednám nový filtr včetně těsnění. Náhodou nedá se sehnat samotné těsnění? Filtr je úplně nový. nemůže to být třeba tím krytem filtru? Dál bych chtěl vyřešit ten hrozný smrad a černý kouř z výfuku. Katalyzátor? EGR ventil?(ten je nový) Emisemi jsem prošel bez problému cca před půl rokem po repasi motoru.. Díky za všechny rady :thumbsup:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“