PD ASZ "zakopnutí" motoru při prvním startu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

PD ASZ "zakopnutí" motoru při prvním startu

Příspěvek od Vojta91 »

Ahoj, začíná mě trápit ranní start u PD ASZ, poslední 2 dny (po šílených deštích) mě ráno v 12°C ,,zakopnul,, motor jakoby na milisekundu neměl naftu na 1 vstřiku, pak se srovnal a běží hladce. Auto stojí přes noc 14hodin v náklonu kdy je řidič níž než spolujezdec, po 8 hodinovém stání v práci prakticky maličko čumákem dolů je start na brnknutí, nic zvláštního. Auto má 405k najeto, vstřiky nejspíš původní.

Hodnoty vstriku po cca 500m jsou 0.16, -0.42, 0.35, -0.09, BTDC 2.8, úhel 0.5, skupina 23 2.0, 12.0, 38.0, 26.0, teplota paliva 48.6, kapalina 57, venkovní dle budíků 25.

Udělalo mi to poprvé za celou dobu, nafta výjimečně MOL (běžně neberu). Zdvojené čidlo teploty rok staré, palivák 35t zpět (ten chci udělat..). Baterka 6měsíců stará, startér nový rok.

Nějaké nápady ? Mě napadla horší lišta vstřiků, ta bude určo původní, žhaviče by neměly mít vliv při +14° ? Jízda klidná, auto neškube, akceleruje bez škubu, teplý start na první otočení..bez problémů až na to zaškobrtnutí při startu :-/
Naposledy upravil(a) šulda dne 25 srp 2022, 07:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: ,,zakopnutí,, motoru při prvním startu

Příspěvek od Marek77 »

Proč to řešíš? Až to udělá stokrát za sebou, je to důvod k řešení problému.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Re: ,,zakopnutí,, motoru při prvním startu

Příspěvek od Vojta91 »

Proč.. protože mám rád auto v cajku, ve 310 co sem kupoval nebyl problém mimo spotřebních věcí, až teď toto (wallbash)
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Re: ,,zakopnutí,, motoru při prvním startu

Příspěvek od reesha »

O tom náklonu jsou to dobré informace.
Zkusil bych auto na noc zaparkovat čumákem dolů, tak abys provedl srovnatelný test
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20293
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: PD ASZ "zakopnutí" motoru při prvním startu

Příspěvek od roman1648 »

4 kila na tachecu, v reálu to může být daleko víc, kdoví jak jsou na tom gumky na vstřikách nebo šachty v hlavě,tandem... pokud to jen na okamžik zaváhá,asi bych to zatím neřešil a počkal... ;)
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Re: PD ASZ "zakopnutí" motoru při prvním startu

Příspěvek od Vojta91 »

Auto mám od 1.majitele takže km jsou real :) ve finále jsem natankoval EuroOil, novej filtr a to plastový téčko a nedělá to, tak nevím :?

Otázka tandem.. lehce prosakuje přesně na hadici vody co je pod ním, obcas pri opravdu prudký brzdě lehce ,,zvadne,, pedál=měkčí, je lepší přetěsnit nebo ,,zánovní,, Bosch ? Teď je tam LUK. Jak je těžká výměna (krom toho že tam není místo..) ? Natahovat pak naftu znovu do systému potřeba ?
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Re: PD ASZ "zakopnutí" motoru při prvním startu

Příspěvek od Kendys_TDI »

Vojta91 píše: 26 srp 2022, 11:25 Auto mám od 1.majitele takže km jsou real :) ve finále jsem natankoval EuroOil, novej filtr a to plastový téčko a nedělá to, tak nevím :?

Otázka tandem.. lehce prosakuje přesně na hadici vody co je pod ním, obcas pri opravdu prudký brzdě lehce ,,zvadne,, pedál=měkčí, je lepší přetěsnit nebo ,,zánovní,, Bosch ? Teď je tam LUK. Jak je těžká výměna (krom toho že tam není místo..) ? Natahovat pak naftu znovu do systému potřeba ?
A proč ho tedy nevyměníš, když máš rád auto v cajku (jak tvrdíš) pokud prosakuje ? Osobně vidět na autě, že něco odněkud prosakuje, tak to buď přetěsním a nebo vyměním. Tandem oproti vstřikovacímu čerpadlu z rotačky není vůbec drahá záležitost, a pokud bych zrovna neměl korun nazbyt, prdnul bych tam fungl novou druhovýrobu a počítal s tím, že za 2 roky musím mít našetřeno na originál, pokud mám rád auto v rychtungu a dávám mu jen to nejlepší -;) Lepší udržovat solidní auto zajeté, než se hnát po rok, dva, tři staro/nových autech a poté plakat nad cenami servisních operací apod. :punk:
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“