DPF - caste regeneracie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 889
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

DPF - caste regeneracie

Příspěvek od jjuriss »

Ahojte!
Poslednu dobu som spozoroval dost caste regeneracie cca kazdych 100km, pricom autom sa jazdia trasy cca 50km na Sku... pripajam vypis hodnot po poslednej regeneracii + hodnoty snimacov dif. tlaku. Myslite, ze sa blizi cas cistenia DPFka? Dakujem za postrehy.
Přílohy
1.PNG
1.PNG (18.17 KiB) Zobrazeno 2662 x
2.PNG
2.PNG (29.58 KiB) Zobrazeno 2662 x
3.PNG
3.PNG (26.46 KiB) Zobrazeno 2662 x
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Bydliště: Kladno

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od marejo »

Hodnota popela 0,16l znamená už skoro plný filtr a ty hodnoty diferenčního tlaku po regeneraci na volnoběh jsou taky dost vysoké.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 889
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od jjuriss »

aktualne sa snazim urobit log pre jednui formu, ktora by potrebovala tieto hodnoty:

Pedál akcelerace - %
otáčky motoru - ot/min
rychlost vozu - km
tlak na DPF - mbar raw
tlak na LOW EGR (2.) - mbar raw
průtok vzduchu na LOW EGR (2.) - objem (mg/kg)

spočítané zanesení sazemi - g
naměřené zanesení sazemi - g
veškeré teploty výfuku - °C
teplota chladící kapaliny - °C
pokud možno lambda sonda

navsak nie som si tak celkom isty pri cervenych hodnotach ktore presne zvolit
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od roman1648 »

DPF ven a nechat vyčistit, pokud půjde, pak se uvidí
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 889
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od jjuriss »

ahojte, dnes som bol s autom v skodovke a povedali mi ze na tento typ motora bola zvolavacka na upravu softu ridiacky motora a prevodovky, a ze vraj by to malo pomoct... co si o tom myslite?
Přílohy
309163863_633888988206237_1309241927686672228_n.jpg
309163863_633888988206237_1309241927686672228_n.jpg (327 KiB) Zobrazeno 2164 x
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od venca.6 »

Hmm, nahrajou dieselgate a bude to jeste horsi bych rekl 🙃
Jinak pokud uz po regeneraci mas merene mnozstvi takhle vysoko, tak bude DPF pricpany.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 889
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od jjuriss »

toho dieselgate sa obavam aj ja.... chcel by som este skusit vymenit dif. snimace tlaku za nove..., ale po vymene je tusim potrebne ich prisposobit... preto otazka aky je rozdiel medzi: "reset a naucenie hodnot dif, snimaca tlaku" a "adaptacia dif. snimaca tlaku", resp, ktoru moznost zvolit?
Přílohy
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (119.43 KiB) Zobrazeno 2052 x
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 889
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od jjuriss »

Tak DPF nakoniec vycistene, aktualne regenracia cc kazdych 400km, spotreba kleskla o cca 0,5-0,7l
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od Kendys_TDI »

A bere turbo olej? pokud ano, tak by se častým regeneracím nedalo divit. U boxéra, který sežral litr oleje týdně probíhala regenerace klidně i 2x denně na trase 200-300 km. Podle mě se ten motor jednoho dne přetočil, kolik oleje bylo v sání a všude. Jen naivní majitel si myslel, že to žere motor, když turbo pískalo jak rozhodčí UEFA :D
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 889
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od jjuriss »

dolievam cca 0,5-1l na 15 000 km
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
erikfrog
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 23 dub 2008, 11:53

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od erikfrog »

Co by si chcel pri 65g popolceka? Davno malo byt vybrate a vycistene...
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od Deivid »

Taky mám 0,16L na TDI CR s močovinou a regeneruje každých 400km soft předdieselgate........rozhodují ty diferenční tlaky, ne to co jednotka vypočítá podle nějakého algoritmu.

Na PDčku jsem měl podle jednotky filtr plný a jezdí to do dnes a regeneruje taky po cca 380km
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 889
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od jjuriss »

tak po necelom roku od cistenia DPF sa caste regeneracie vratili, aktualne to regeneruje po 130-150km, po cisteni to bolo okolo 400km. Je pravda, ze aktualne jazdim dost kratke trasy.... pred cistenim som mal pri plnej zatazi /3ka plny plyn/ max diferencny tlak okolo 320, po cisteny max 170, a aktualne to je zas okolo 300. Nepredpokladam, ze rok po cisteni by sa DPF znova upchalo popolcekom.

ze by snimace dif tlaku ukazovali nespravne hodnoty? resp. mohli by mat vplyv nie uplne spravne nastavene rozvody a zanasanie DPF?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Diferenční tlaky DPF Octavia 3

Příspěvek od roman1648 »

Většina aut/ filtrů co jsme nechali "jen" vyčistit se nám postupně vrací se stejným problémem, několik kousků už jsme museli dát na repas ( výměna pajšlu ), cena 20-25tis. , podle odborníků prostě i když regenerace nějak probíhají,nevypaluje se to tak jak má,prostě to má nějakou životnost a vyčíštění je pouze a jen oddálení problému který stejně dříve nebo později nastane :roll:
Třeba u poslední generace traktorů řady 700 máme v servisním předpisu výměnu DPF filtru po 5000 motohodinách a nazdar a to se bavíme úplně o jiné částce než u osobáku...
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 889
Registrován: 18 zář 2010, 19:53

Re: DPF - caste regeneracie

Příspěvek od jjuriss »

tak dnes po konzultacii s mechanikom to vyzera tak, ze auto produkuje naozaj vela sazi a to zanasa DPF a nasledne sposobuje caste regeneracie. uz len prist na to ze co to sposobuje.

vstreky boli na teste a vysli ok - to zevraj vsak neznamena ze su naozaj v poriadu...
turbo-kontrola vole turbiny - vola minimalna, olej v hadici do coolera minimalne

co dalsie moze sposobovat dymyvost?

piestne kruzky? - to by motor asi nemal vykon
-netesnost nejakeho gufera na ventile????
-zle casovanie?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, CUNA 135kW, r.v. 2016, 226tis. km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“