Zanášení sacích ventilů
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zanášení sacích ventilů
Ahoj,
nemůžu najít odpověď na otázku co mi poslední dobou vrtá v hlavě.
Moderní benzíny s přimým vstřikem paliva trpí na zanášení sacích ventilů karbonem ze spalin.
Proč tímto problémem netrpí i naftové motory, když sací ventily nejsou oplachované palivem a taky mají egr ventil a přímý vstřik paliva používali daleko dříve než benzín?
Díky
nemůžu najít odpověď na otázku co mi poslední dobou vrtá v hlavě.
Moderní benzíny s přimým vstřikem paliva trpí na zanášení sacích ventilů karbonem ze spalin.
Proč tímto problémem netrpí i naftové motory, když sací ventily nejsou oplachované palivem a taky mají egr ventil a přímý vstřik paliva používali daleko dříve než benzín?
Díky
Naposledy upravil(a) šulda dne 10 zář 2022, 11:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Re: Dotaz na zanášení sacích ventilů
Protože u TSI je EGR řešený pootevřeným sacím ventilem při výfukové době běhu. Tím část zplodin jde do sání a karbon se na stěnách napéká.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Dotaz na zanášení sacích ventilů
Nafta není benzin. Ta nevysušuje a neumožnuje nánosům růst..
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4188
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Dotaz na zanášení sacích ventilů
i nafta trpí na zanášení sání akorát to není v takovým měřítku
možná že má trochu vliv i plnící tlak který je u benzínů nižší
možná že má trochu vliv i plnící tlak který je u benzínů nižší
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Re: Dotaz na zanášení sacích ventilů
I nafta trpí. Jen je to mastné a nevypadá to tak hrozně ( vzduch to “oleštuje”) benzin to má suché a neoplachuje se to vůbec.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Dotaz na zanášení sacích ventilů
Já to na svém TSI čistil a bylo to fakt poznat. Ikdyž na to padla teda celá šichta.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Dotaz na zanášení sacích ventilů
Aha,
díky za vysvětlení.
díky za vysvětlení.
Re: Dotaz na zanášení sacích ventilů
Tady je právě technický problém, na kterém koncern vyhořel, než to okoukal jinde. Přimý vstřik má výhodu samozřejmě v účinnosti, proto je v TDI zima a proto se TSI zasrává..Přímý vstřik je vhodný na dánici a ne do města, což se ví už dávno, ale mnozí si myslí, že zrovna oni ochčijí fyzikální zákony. Takže proto ty motory se zasrávaly až tak, že kroužky se zablokovaly a motor chlastal olej, tak bylo nutné měnit písty i s ojnicemi. Zákazník byl kopnut do zadku , protože koncern nesmyslně vyráběl městká auta s přímým vstřikem. Japonci a fiat už dávno vytáběly motory s duálních vstřikováním, kdy vstřikovače nepřímého vstřiku fungovaly většinou při menších otáčkách , omývaly a čistily ventily a přimý vstřik nastupoval až poté, když byl motor využit na plný výkon. Účinnost motoru má také problém v tom, že je motor většinou podchlazený, což je vždy špatné a tak dnes vyrábějí motory s hlavami, kterými prochází výfukové zplodiny přímo bez výf potrubí a motor je dřív ohřátý. Zasrávání sání např. u PD byla známka jak toho, že motor se pořádně neohřál a také proto, že majitel systematicky jezdil s motorem, jako kdyby vozil hnůj. A vyřazení Egru nepomohlo, stejně jako u zatuhlého turba pomáhá mladistvý zápal a pořádná čočka, ať motor pije, kolik pije.Je to krásně vidět například u starých přímých vstřiků Zetor-Tatra, kde motor většinu času jede na plno, což je u těchto strojů nutnost. Takže Franta u svého TDI má sání zahnojeno, že tam neprostrčí ani propisku, zatímco u svého starého Zetora má sání průchodné, po celou životnost motoru..
nepropadat panice...
Re: Dotaz na zanášení sacích ventilů
By mne zajímalo jak by se u toho Zetoru či Tatry dokázalo to sání zahnojit ikdyby s tím plkal na volnoběh celý týden.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Zanášení sacích ventilů
Možná kdyby toho Zetora dělali Němci, tak by se zasrával také. Já nepamatuji jiný dieselový motor, který by se jako PD takhle zasrával a požíral vačky a vše, co se hýbe. Koncern má vždy něco navíc. Vždy když jsem čistil to ssání, ten mazlavý šlem , tak jsem je proklínal.
nepropadat panice...
Re: Zanášení sacích ventilů
Jericho ty mne vždy dokážeš tak krásně rozesmát. Ti někdy vyfotím tebou vychvalovaného fiata. Až budu zas někdy sundávat sání na 2.3 jtd ducatu. Tam by propiska nešla strčit jaký je tam vždycky hnus.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Zanášení sacích ventilů
nejvíc za to může egr,jak za bordel v sání tak za černej olej tím pádem to hůř maže a snáz to něco vydře. Zrovna fiat resp iveco u 3.0jtd s egr je to zasratý po pár 10tis a bez to má mega a sání je jen mastný.A olej je taky čistej..
Re: Zanášení sacích ventilů
A co jsi u Fiata zjistil? Fiat má nejlepší dieselové motory a to není jen můj názor. Pořád tady chráníte Němce a přitom je to jeden propadák za druhým. Můžu já zato, že mám zkušenosti jako volvo pan? Tady jezdí "vraky" AR a Fiat a vyhazují se ne kvůli motorům, ale mnoha a mnoha km a ty motory často neměly sundanou ani hlavu. Ať se přihlásí ten, kdo na Italském dieselu, vlastně i benzinu měnil např. vačku ? Ale já to často chápu, dotyční mají doma němčoura a přece nepřiznají, že mají doma sráč. Které auto s dieselem je nejčastější v boji u dodávek atd.- no přece Fiat Němci už dávno lžou i u jejich tabulek spolehlivosti a STK, které se diametrálně liší od jiných států. Pomlouvali Dacii ,. kudy mohli a dnes už si s nimi vytírá zadek a jsou na ní záznamy. Je to ostuda , ale je třeba si to přiznat. Jsou plné bazary koncernu se špatným kodem motoru, které prostě nejdou provozovat.
nepropadat panice...
Re: Zanášení sacích ventilů
Mal som a mám benzínové Punto, dieselové Punto, Multiplu, Alfu Romeo s nájazdami 200-300 000 kilometrov. S motormi okrem výmeny oleja a filtrov nikdy nič. Ani len olej to nechce žrať a (za čo ma už kdesi hrešili) v dvoch z nich ani nechce sčernieť. Alfe som menil pískajúce turbo, predchádzajúci majiteľ sa vysral na výmeny oleja pekne dlho zrejme. Tam zčernel po pár desiatkach kilometrov.
Do všetkých tých našich vrakov som dával a dávam do paliva v zime VIF, v lete Megalen/Megasel. Do oleja pri výmene Metabond Eco.
Zas má to iné muchy - JTD sú háklivé na kvalitu paliva, staršie Fiaty aj Alfy korodujú (ale čo nie), novšie-nové Alfy aj Fiaty majú tiež rôzne problémy, zčasti skrz nezmyselné pretláčanie ekológie za každú cenu.
Do všetkých tých našich vrakov som dával a dávam do paliva v zime VIF, v lete Megalen/Megasel. Do oleja pri výmene Metabond Eco.
Zas má to iné muchy - JTD sú háklivé na kvalitu paliva, staršie Fiaty aj Alfy korodujú (ale čo nie), novšie-nové Alfy aj Fiaty majú tiež rôzne problémy, zčasti skrz nezmyselné pretláčanie ekológie za každú cenu.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond