Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Zdar borci, jak poznám jestli mám převodovku podporující plachtění? Je to Ovce 1,6 tdi 81kw dsg, r.v. 2016, žádnou změnu módů na eko/sport/normál na palubce nemám. Jde to nějak nastavit? Dík. Tomáš
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Hele, možná jsem blbej, ale k čemu je plachtění dobrý?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Dává neutrál nebo snad i vypíná motor jízdou z mírného kopce.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Opakuji otázku: k čemu je to dobrý?
Každý malý dítě ví, že pro motor, spotřebu i jízdní komfort je nejlepší z kopce jezdit decelerací. Pro neznalé - dát nohu z plynu a mít zařazenou rychlost. Nic lepšího neexistuje.
Proto se ptám, k čemu je to dobrý?
Každý malý dítě ví, že pro motor, spotřebu i jízdní komfort je nejlepší z kopce jezdit decelerací. Pro neznalé - dát nohu z plynu a mít zařazenou rychlost. Nic lepšího neexistuje.
Proto se ptám, k čemu je to dobrý?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
ne tak docela, dsg v kombinaci se startstop umí vypnout motor a vyřadit
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Mám opakovat otázku potřetí? K čemu je to dobrý?
Kdyby mi za jízdy z kopce systém vypnul motor, fakt bych byl štěstím bez sebe. Nefunkční posilovač brzd, klimatizace, chlazení motoru a další systémy...... Moc fajn, opravdu.
Kdyby mi za jízdy z kopce systém vypnul motor, fakt bych byl štěstím bez sebe. Nefunkční posilovač brzd, klimatizace, chlazení motoru a další systémy...... Moc fajn, opravdu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Nemám s tím zkušenost, ale myslím že z kopce to určitě nebude. Jednou jedinkrát když jsem vezl starému A8 na servis, se ten řežim zapnul, bylo to na rovině,v době kdy bych ani nebrzdil motorem, ale ani nestál na plynu aby auto zrychlovalo. Jediné jak jsem to poznal bylo že otáčkoměr spadnul na nulu a auto trochu utichlo jak nebyl slyšet motor. Při přidání plynu motor okamžitě naskočil a už nebyla možnost to zkusit
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Tohle vše si to pohlídá , neboj, jako klasický start stop ale funguje i za jízdy, vše zůstane samozřejmě funkční.
Jestli je to k něčemu je otázka.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Tak (nejen) podle mého názoru je start/stop ta největší hovadina v historii automobility, která ničí motory, baterie, startéry a další komponenty. Používání nemá absolutně žádný racionální důvod. Každý start je špatný start, čili startů motoru má být co možná nejméně. To je známá věc, o které asi nemá cenu diskutovat.
Do motorů dělám tři desítky let, v poslednich deseti letech motory sakra větší a výkonnější, než ty srandy v autech, takže mě fakt nikdo nebude učit, jak se chovat k motorům.
Nemíním tu rozdmýchávat nějakou vášnivou debatu na tohle téma, takže prosím, aby na to nikdo nereagoval. Prostě jsem jen nepochopil, proč by mělo auto z kopce plachtit bez rychlosti, nebo dokonce vypínat motor, když ani jedno ani druhé není k ničemu.
Tolik za mě......
Do motorů dělám tři desítky let, v poslednich deseti letech motory sakra větší a výkonnější, než ty srandy v autech, takže mě fakt nikdo nebude učit, jak se chovat k motorům.
Nemíním tu rozdmýchávat nějakou vášnivou debatu na tohle téma, takže prosím, aby na to nikdo nereagoval. Prostě jsem jen nepochopil, proč by mělo auto z kopce plachtit bez rychlosti, nebo dokonce vypínat motor, když ani jedno ani druhé není k ničemu.
Tolik za mě......
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
No vidíš, a já plachtil od jakživa, dokonce ještě se starou feldou 1,3Mpi jsem i z jednoho kopce vyřazoval a chcípal motor, měl jsem tenkrát vypozorováno, že to opravdu ušetří.. Na 2 zabrždění tam bylo, posilovač volantu tam nebyl, svítit se nemuselo a jestli to znáte - klesání od Trhové Kamenice dolů do Slatiňan se dalo plachtit několik desítek vteřin. Takových akorátních kopců není mnoho, ale něco se najde. Při zařazené pětce to výrazně zpomalovalo. No už je jiná doba...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Tak už trabant s Wartburgem byli průkopníci v plachtění. Jen při tom nechcipal motor.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Jenže trabant a wartburg měly dvoudobé motory s karburátorem, že?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
To sice jo. Ale tady nejde o jízdu z kopce, ale o rovinu, či mírné klesání, kde by jsi musel stát na plynovém pedálu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
Nebudu to rozebírat, podle mě je to nesmysl. Neřeším úsporu pár kapek paliva, řeším jízdní komfort motoru. Motor je koncipován tak, aby pracoval v provozním pásmu otáček - stále a bez přestávek a mění se pouze jeho zatížení. Jakákoli přestávka, jako je vyhození kvaltu nebo dokonce vypnutí motoru, jsou nežádoucí a motoru škodí. Z mnoha důvodů.
A nebaví mě to tu po tisící znovu řešit, už jsem to na mnoha fórech řešil tolikrát, že na to nemám energii. Můj čas je na podobné tlachání drahý.
Uzavřu to tak, že napíšu, jezděte si každý, jak chcete a dělejte si, co chcete. Jen osobně jsem moc šťastný, že po vás nemám koupené auto.
A nebaví mě to tu po tisící znovu řešit, už jsem to na mnoha fórech řešil tolikrát, že na to nemám energii. Můj čas je na podobné tlachání drahý.
Uzavřu to tak, že napíšu, jezděte si každý, jak chcete a dělejte si, co chcete. Jen osobně jsem moc šťastný, že po vás nemám koupené auto.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Plachtění 1,6 tdi 81kw dsg
úspora paliva a z kopce to určitě nedělá, navíc spousta systémů je elektrických a motor nepotřebujou nebo jsou tam čidla hlídaji to
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG