Přidřená vodní pumpa

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Ahoj Romane.....výfuk můžeme definitivně vyloučit - zřejmě jsi nečetl celé vlákno...i před katem jsme vyšroubovali lambdu aby to mohlo vyfukovat....a asi máš pravdu - opouštím teorii kolem drážkových řemenů....benzín jsem řešil jako první.....nalil plechovku VIF a dotankovali jsme na klasické Benzině, kde nikdy nemáme problém....tlak paliva jsem neměřil, to má tak primitivní vstřikovací systém....bez filtru (jen ta síťka pod čerpadlem) hadice až do lišty, žádný ventil, žádná regulace, žádný zpěťák (prostě vstřiky se otevřou a hotovo) jen je na odvětrání nádrže baňka s aktivním uhlím.

Ale protože obtelefonovávám všechny známé, je tu nová teorie....selhávající Hallův snímač na klice (ale Dephi nic nevypisovala i přímo při problému, tak nevím)

Ten problém byl velice konzistentní (motor na volnoběh jak hodinky ale v tahu prostě jak kdyby mu sebral 20 koní a i při rozjezdu problém - musel jsem to jakoby našlapat na plynu)

A najednou to jezdí jak má (to zas mě nabádá k tomu čidlu....hlásilo kraviny a teď se umoudřilo) Co myslíte?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Není to nějaký Kundai Atos nebo Getz?
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Odpoved c.2 je spravna :thumbsup:
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

V tom případě mám pro tebe jeden tip, ale nechceš, abych se trefil. Shoď řemenici na klice a podívej se, jak je na tom spojení klika-rozvodový kolo. Tipuju, že to bude vyžvejkaný a tím se náhodně mění časování, už jsem se s tím setkal. Jak jsi sundával řemeny, tak se to pohnulo spravným směrem a jelo to dobře.
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

To zní velice logicky, jenže se mi to moc nezdá....tam je ozubené kolečko pro rozvodový řemen nasazené na trnu z kliky který je kulatý a zploštělý na obou stranách proti sobě...na tom je to kolečko a dotažené šroubem...to by muselo být úplně n kaši aby se to pohnulo...navíc tady u toho prdítka si nějak asi drobné výchylky dopočítává řj, protože aretace rozvodů tady v podstatě není....musí jen sedět kolo kliky a kolo vačky proti značkám....to se taky nedá udělat s absolutní přesností...takže nevím nevím....začínám spíš věřit tomu snímači kliky....akorát nevím, proč by nebyl vypsán v diagnostice...ještě klidně mi to co píšu vyvraťte a klidně další nápady pište....teď auto maká, ale až se zas posere, potřebuji vědět po čem jít

Diletante ty jsi viděl přímo u tohohle auta potažmo tohohle systému toho uchycení kola takovou vůli?

Je tam trn zfrézovaný na protilehlých stranách na něm kolo rozvodů dotažené šroubem....pak kladka pro řemen serva a na ní přišroubovaná kladka pro řemen altík + pumpa
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

jojo, 1.1 getz. Akorát teda já měl to zploštění jen na jedný straně, jakoby do tvaru D. Aspoň teda myslím, už si to nepamatuju přesně. A bylo to v tom opravdu vyjebaný, kolo se náhodně protáčelo určitě 10 stupňů. Diag bez závad, auto naprosto náhodně jezdilo normálně anebo jako s přeloženým vozejkem. Měnilo se to i během jízdy, třeba podle řazení nebo při startu z křižovatky.
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Tak jak to popisuješ to zní stejně jak ten můj problém....dobře, až se to znova projeví, tak hold rozvody dolů a podíváme se... Díky za tip
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Myslím, že stačilo jen spodní řemenici a bylo to už vidět. Moc bych neotálel, v mým případě to vzalo i kliku, takže to šlo na vrakáč
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Diletante, ještě dotaz...ať to neshazuji zbytečně...teď jsem se dopátral, že ty motory mohou mít dva systémy uchycení rozvodového kola...údajně některé mají klínek a z výroby byl použit příliš měkký šroub (poznatelný dle stříbrné hlavy), který v rámci servisu pak měnili za tvrdší, kalený, černý...ten původní se prý natáhnul a pak povolil a pak došlo k vyžvejkání klínku a pouzdra klínku a toho kola...pak to inovovali právě na ty dvě zfrézované plochy...neměl ty jsi ten problém u toho "neupraveného" systému? Já to mám takhle viz obr
Přílohy
Klikovka Getz.jpg
Klikovka Getz.jpg (97.62 KiB) Zobrazeno 934 x
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

V podstatě tohle by se muselo rozžvejkat
Rozvodové kolo 23120-02570.jpg
Rozvodové kolo 23120-02570.jpg (45.8 KiB) Zobrazeno 933 x
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od roman1648 »

Mrkni na to shozený to máš hned, pokud je to bláto,vyvaklaný to klidně být může a 2mm na klice už na poloze vačky udělají sakra dost
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Není to moje fotka, ale asi nějak takhle
https://www.hyundai-forums.com/attachme ... pg.427901/

Příčinu jsem nezjistil, podle mě buď málo utažený po rozvodech, nebo měkká klika anebo ten šroub, jak jsi zjistil ty. Ale stopro to bylo tohle provedení. Taky mi to přišlo nemožný, dokud jsem to neviděl sám
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od roman1648 »

No jo, na TDi si taky člověk říkal že je to dorvaný že se to nemůže hnout a kolik bylo případů...
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Přesvědčili jste mě....jak to zase bude jebat, jde to dolů....ale tedy sehnat to kolo nové bude pocuc.....
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od jericho-3 »

To je teda zajímavé, bývalý problém vymlácené drážky se objevuje opět v jiném kabátě. Samozřejmě je to patrně chyba montáže , popřípadě sračka šoub , který ten styk drží. Pamatuji u starších dieselů Fiat, kde tímto způsobem byl pohon olejové pumpy, které se tak oklepalo až se to protočilo a motor přestal mazat. Tady je zajímavé, že právě po té zátěži dalším řemenem se změnilo časování a motor netáhl..Jo, narušená synchronizace je vždy průser.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“