Přidřená vodní pumpa

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Kluci už se vám u nějakého auta stalo, že by se tak přidřela vodní pumpa (honěná drážkovým řemenem), resp ložisko v ní, žě ty slabší benzínový motůrky by měly problém s výkonem, jít do otáček, táhnout do kopce atd?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Tomas6 »

To se spíš strhne ozubený řemen než aby to bylo poznat na výkonu. Jestli na tom výkonu není spíš znát nedostatek chladící kapaliny.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Se sundaným řemenem auto chodí jak má....řemen honí alternátor a vodní pumpu....druhý řemen honí servo, ale zkušební jízdu jsem jel bez něj....takže buď alťas, nebo pumpa, jenže alťas jde normálně prstem rostočit, pumpa taky ale má vakl a v jednom směru jakoby drnčí...drhne....tak jsem myslel, že pod tlakem toho řemenu se pak to ložisko nějak kousne
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Tomas6 »

Nemůže ten altik jít do zkratu? Tomu bych věřil spíš jak té pumpě. Ten se chová jak retardér když zkratuje.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Ty vado tak to netuším.....jak to zjistit..... Takkze kdybys mel vybrat ze tri komponent.....altas, pumpa a dejme tomu i to servo.....co by udelalo opravdu masivni ubytek vykonu? Auto nejde pak vytocit, jakoby se nesbira do otacek, netahne, i rozjezd byl nekdy problem.....shodis řemeny a leti to, toci az k omezovaci......ale rukou jde vsema tocit lehce....se sundanymy remeny
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Jak to vyzkoušet? Odpojit ho elektricky? Ten silný kabel? Popř jen buzení a projet?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Tomas6 »

Odpoj z něho jak buzení tak kabel k baterce.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Bych se z toho posral...pozval jsem si teď tchána ke mě na jámu, že to odpojím....a on přijel s tím, že to jezdí naprosto perfektně...přitom ve čtvrtek odjížděl a že prý už to bylo trošku lepší, ale pořád na prd...jediné co jsem v ten čtvrtek udělal bylo, že jsem shodil oba řemeny a protáčel rukou všechny ty řemenice....

Teď jsem jen tedy cvičně odpojil buzení a plusový kabel (jde to úplně v pohodě) abych si to natrénoval a až se mu to stane znova, tak přijede hned ke mě a zkusíme to znova....objednávku vodní pumpy ruším
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od Pája 19 »

To bude něco jinýho. Řemen by ti při takovým úbytku výkonu za chvíli shořel. A navíc bys ho slyšel klouzat.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Pak ale nechápu, co s tim je...ale bezprostředně po sundání řemenů to začalo jezdit jak má.....ale je pravda, ze teď to maka i s remenama....nechapu
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od roman1648 »

No, asi jsi tomu dal vyjímečně více než 1650ot/min než to zažívalo posledních 5 let s tchánem tak se to rozjelo... :D
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 527
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Bydliště: michalovce

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od optimista »

Aka je tam batéria?
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od roman1648 »

Hele co je to vlastně za auto / motor ? To jsem se nějak nedočetl nebo špatně koukám :?
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od OťasTDi »

Starline 44Ah stará necelé dva roky.....nemůžu napsat, co je to za auto. Admin by mi to vyšoupl z téhle sekce a dal to tam, kam nikdo nechodí a já se dozvím prd....benzín 1,1i 49kw rv 2008 najeto poctivých 120 tis

Znova to popíšu....auto je tchána,takže všechny zásahy krom rozvodů (ty dělal kamarád mechanik) jsem dělal já. Začalo to tím, že upadnul výfuk....dal jsem nový zadní díl Walker. Posléze si tchán začal stěžovat, že auto netáhne, kopce jsou problém i na dvojku...okamžitě jsem přišel s teorií ucpaného toho vyměněného výfuku z výroby

Následně jsem odpojil výfuk a projel auto a naprostá mrtvola - nešlo to do otáček, poloviční výkon

Následovala výměna svíček a kontrola rozvodů a všechny ty věci, co jsem popisoval...odpojení dalšího dílu, kontrola sání atd

Nevěděl jsem co mám dělat, tak jsem shodil ty řemeny a auto okamžitě začlo jezdit jak zblázněný...otáčky normálně do 5500 výkon paráda

zahýbal jsem s těma třema komponentama a na vodní pumpě byl vakl a v jednom směru jakoby bzučela - zbytek už znáte

Jenže když jsem si tchána pozval na elektrické odpojení altíku, tak přijel s tím, že auto jezdí parádně...a byl jsem v řiti i s teoriema

Svého času jsem se tam potýkal s pohvizdujícím řemenem, ale to auto jezdilo parádně a pištělo to hlavně po startu za studena....oba řemeny (ale to je tak rok) jsem vyměnil za nové a ten jeden dotáhnul - tak jsem si myslel, že to i zapadá do mozaiky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Přidřená vodní pumpa

Příspěvek od roman1648 »

Já jednou dal na Hondu Civic 1.6vtec nový koncový tlumič Asmet a v tu ránu si majitel začal stěžovat že auto jede max 180-190 a předtím to dalo i 220, nikdy bych nevěřil že to má takový zásadní vliv ale pokud říkáš že i po odpojení se to nezměnilo,v tom to asi nebude
Nenatankoval nějaký hnůj ? V dnešní době nic divného
Starty normální,tlak paliva ? Není KO kat ? Když se vysype dokáže to někdy šikovně ucpat výfuk,pak zastavíš,třeba to padne jinak ten kus toho katu a jede to relativně normálně
Že by altík nebo pumpa motor brzdila natolik že by to netáhlo se mi fakt nezdá, to by ten řemen dřív shořel při nějakém nepřiměřeném odporu
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“