zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od zero1724 »

Čau, má někdo zkušenost s výdrží suchých spojek? vydrží aspoň 150K? po r. 2013 mělo dojít nějakému vylepšení obložení lamel... Nemám zkušenost, teď jsem s tím někde parkoval do kopce a zdá se mi, že spojka slušně smrděla, tak jsem zvědavej co to tak snese (Octavie 1.6 tdi 81kw, r.v. 2016 DSG7). Jako upřímně oproti dsg6 v superbu vcelku nepříjemná změna...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od Marek77 »

Brácha má Rapida 1,6 TDI 66 kW z roku 2013. Má najeto 285 tisíc na původní spojky a auto stále jezdí bez problémů. Ten vůz koupil od nás z firmy, kde s ním jezdil můj kolega biolog a ten tomu dával takovýho čouda, až se divím, že to vůbec ještě jezdí. Ale asi to paradoxně bylo správně. Originál oleje v převodovce i mechatronice, nikdo na to nikdy nesahal, to vím s naprostou jistotou.

Letos v létě s tím objel republiku s karavanem a předpokládal, že konečně už ty lamely oddělá, aby měl důvod je udělat. A nic, auto jezdí bez problémů dál.

Naprostá spokojenost.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 04 říj 2022, 08:13, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od zero1724 »

Zajímavé, tak moje Octavie v kombíku bude těžší než rapid, jsem na to zvědavý, všichni straší že to ve 100 tisíc zdechne a čeká mě výměna jak lamel tak dvouhmoty, která se s tím dělá, nic netaham jezdím normálně. Tuhle jsem při parkování s plným autem zacitil smrad jako ze spojky, ale 100% to nevím, protože právě regeneroval dpf a to je taky lahůdka...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od Marek77 »

Lamely s s dvouhmotou na toho Rapida stojí sedmičku.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od zero1724 »

To nevím kde kupuješ, ale i s velkoobchodní slevou jsem to sehnal od Luk za 16...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od Marek77 »

Nevím, říkal brácha, má svoje zdroje. Já takový věci řešit nepotřebuju, mě stála spojka na Megane šestnáct stovek.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 14 čer 2011, 17:32

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od suri »

menil som pri 360tis km spojku a zotrvák / tomu nič nebolo / , a piestiky na mechatronike- deravé manžety ...

ale menili sa bežne spojky aj po 30tis km , to sa nedá takto povedať
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4639
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od martinsidlo »

Zaleží,jak a kde se s tím jezdí.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od zero1724 »

Tak jako chápu, že spojku jde po 30k zničit i u manuálu, pokud s tím jezdíš po Praze každý den 3h v kolonách a popojíždíš jen pouštěním nohy z brzdy, kdy je furt spojka v tahu, nebo s tím taháš co nemáš, ale takhle jde zničit kde co... mně jde o výdrž, když máš rozum, i když občas mi přijde, že někdy to dsg po přeřazení nahoru nebo dolu nechává spojku slušně klouznout... víc než bys to dokázal v manuálu... někdo tvrdí, že přeřazení trvá snad jen 4 desetiny sekundy, ale to mi přijde blbost, zajímalo by mě jak dlouho v tom přeřazení klouže spojka než se kvalt opravdu chytne...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Bottled
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Registrován: 29 dub 2014, 18:16
Bydliště: Praha

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od Bottled »

Spojka u suchýho dsg v určité míře klouže pořád. Je to z toho důvodu, aby materiál spojky nezesklovatěl a byl stále “čerstvý”

Doporučuju dělat co 30tis km adaptaci spojek, nahrání softwaru na snížení tlaku v zásobníku kvuli praskani mechatronik, nechat to drobet ohřát před rychlou jízdou kvůli ložiskům a minerálnímu oleji, pak to možná ty 3kila bez zásahu ujede.
ex: Fabia AXR, fmic, VB
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od zero1724 »

mně se prostě zdá že tomu občas klouže spojka, ale může to být normální... Musím si asi na tu suchou spojku zvyknout srovnávám to s mokrou dsg6 třeba v Superbu... Tohle prostě řadí jinak. Jak vlastně poznat, že už jsou spojky v hajzlu? Bude to blbě řadit nebo klouzat v tahu? nebo to hodí nějakou chybu a padne do nouze? úplně netuším jak to poznat v automatu, když řazení neobsluhuju... u manuálu je to naprosto jasný...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od misocko »

zero1724 píše: 02 říj 2022, 09:14 Zajímavé, tak moje Octavie v kombíku bude těžší než rapid, jsem na to zvědavý, všichni straší že to ve 100 tisíc zdechne a čeká mě výměna jak lamel tak dvouhmoty, která se s tím dělá, nic netaham jezdím normálně. Tuhle jsem při parkování s plným autem zacitil smrad jako ze spojky, ale 100% to nevím, protože právě regeneroval dpf a to je taky lahůdka...
mam O3, 1,6TDI 81kW. 250k km. 7° samozrejme. Pri ťažšom cúvani je citiť smrad, ale obávam sa že tento efekt je tam normálny, len ho necitiš pri jazde vpred - smrad ide mimo kabiny. Občas tiež pociťujem že spojka akoby preklzala. A o tom rachote ako cela prevodovka radi, ani nehovorim - staci ist popri nejakom mure so stiahnutým oknom v čase keď radi - to je rachot že nechápem ako že sa to ešte nerozsypalo :-(
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 14 čer 2011, 17:32

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od suri »

buchanie pri radeni 2-3 je normal a robia to aj nove auta ... cuvam bezne z dvora dost casto a necitil som spojku nikdy ešte ...

tieto suche aspon maju aku taku logiku radenia , narozdiel od vsetkych ostatnych , ci uz DQ250/500/381 ... cim novsie tym horsie
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od zero1724 »

A kdy a jak tedy řešit spojku? Až hodí nouzi nebo bude klouzat spojka moc? Ono se to těžko pozná u toho automatu, když to furt řadí...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 14 čer 2011, 17:32

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od suri »

táto moja škubala z 1 do 2 , bolo na to aj technicke info oficialne na vymenu ...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“