zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jinuna
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 31 bře 2007, 21:51

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od jinuna »

Ahoj, suchá 2-spojka DSG má životnost okolo 100tis. podle stylu jízdy, ve městě časté rozjezdy i méně.
Vyměnit jí je celkem jednoduchý, teď jsem ji dělal na manželky Golfu VII 1,6TDI. Půjčíš nebo koupíš přípravek na II. gen DSG, pravítko vůbec není třeba, odměří se to přímo od hřídele. Musíš umět počítat a raději si stáhnout postup, ale jinak to je ok. Pak základní nastavení a zkušební jízda.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od Marek77 »

No, já si myslím, že 100 tisíc km je blbost. Jsou tu lidi, a není jich málo, kterým vydržela 300 tisíc i víc. Takže pokud Tobě vydržela jen 100 tisíc, asi být Tebou bych se nad sebou zamyslel.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od favo »

Prosím popiš jak se nad sebou zamyslet, když jde o automat? Ten řadí sám a spojku pouští sám i když řadíš manuálně.
Že se DSG neumí plynule rozjet je veřejné tajemství a že neumí couvat do kopce bez problémů ví taky každej.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od Marek77 »

Hele, mně je to úplně jedno. Já nemám koncern VW a ani bych ho nechtěl, i kdyby mi k tomu platili doživotní rentu. Tudíž nemám ani DSG. Ale brácha má na 7°DSG v rapidu najeto tři sta bez jediného problému. A protože vím, kdo s tím jezdil předtím (a jak), divím se, že to ještě jezdí. Ale jezdí........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od zero1724 »

Já mám teda najeto 63 000 km, r.v. 2016 - po výměně oleje v převodovce a přijde mi, že to studený, teď v mrazech mizerně řadí a jako by se tomu nechtělo do otáček (i mi přijde že to sem tam pocukává před řazením) a na 3 a 5 stupeň citelně klouzne spojka, a jakoby otáčky na otáčkoměru poposkakovali (otáčkoměr nejde plynule). Jak se auto zahřeje nebo odstaví (když jedu z práce) tak to řadí jak samet spojka neklouže... No posral bych se... Teď jestli se do toho vrtat když to jezdí???
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od Marek77 »

Který olej jsi měnil? Výměna oleje v převodovce totiž ničemu z toho, co píšeš, nepomůže. Tam je běžný převodový olej do mechanických převodovek, protože je to mechanická převodovka. A jestli by něčemu pomohla výměna oleje v mechatronice, což není nic jiného, než olej do servořízení, to si taky nemyslím. Spojky jsou suché, takže žádná výměna žádného oleje jim nepomůže.
V suchých DSG jsou dvě olejové náplně, které jsou oddělené. Ani jedna z nich nemá stanoven výměnný interval.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Re: zkušenost s výdrží suchých spojek DSG7

Příspěvek od zero1724 »

Měnil jsem 2l v převodovce, protože se prý mění po 60k... V mechatronice jsem neměnil a ani nevím jestli mám, dělá se prý také nějaký update softwaru mechatroniky, úplně tomu nerozumím...Prý by mohl být i problém i v mechatronice, která nastavuje přítlak na spojku + někdo tady ve vláknu říkal, že spojka sem tam klouže (mně na 3 a 5 stupeň), jako kdyby řídící jednotka dávala pokyn mechatronice aby spojka záměrně klouzala, protože po zahřátí a nebo ostřejší jízdě nic neklouže... Tak já nevim...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“