Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sirhenrik
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Bydliště: Orlová

Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od sirhenrik »

Dobrý den,
prohledal jsem zdejší forum, dokonce jsem i na forum Škoda, ale tam mi nepomohli a dále ale nic jsem ohledně mých chyb nenašel, takže bych Vás chtěl hezky poprosit o radu ohledně žhavení.

Výpis chyb hodím hned dolů, ale pro ujasnění, vyměnil jsem relé doby žhavení, baterku novou se stejným výkonem, vyměnil jsem žhaviče za originál Bosh ( po pravdě netuším podle typu voltáže, jestli v tom je nějaký rozdíl v těch svíčkách), zkontroloval jsem i kabeláž tam kam jsem se až dostal, vyměnil jsem čidlo teploty chladiva na termostatu, startuju normálně, jezdím normálně, ale přesto všechno mi po vymazání chyby přes Vcds znova chyba vyskočí formou emise do dílny. Jak to vypadá v reálu, vymažu chybu, za 1-2 dny před nastartováním mi skočí vrtulník a to stačí jen otočit klíček do polohy 2, pak nastartuju a je tam chyba :

17055 - valec 1 zhavici obvod (Q10)
P0671 - 000 - chybna funkce
info o závadì:
Otáèky: 966 /min
Kroutící moment: 20.0 Nm
Rychlost: 26.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napìtí: 13.68 V
Provozní stav: 00101111
Teplota: 81.9*C
Provozní stav: 11110000

17056 - valec 2 zhavici obvod (Q11)
P0672 - 000 - chybna funkce
info o závadì:
Otáèky: 966 /min
Kroutící moment: 20.0 Nm
Rychlost: 26.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napìtí: 13.68 V
Provozní stav: 00101111
Teplota: 81.9*C
Provozní stav: 11110000

17057 - valec 3 zhavici obvod (Q12)
P0673 - 000 - chybna funkce
info o závadì:
Otáèky: 966 /min
Kroutící moment: 20.0 Nm
Rychlost: 26.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napìtí: 13.68 V
Provozní stav: 00101111
Teplota: 81.9*C
Provozní stav: 11110000

17058 - valec 4 zhavici obvod (Q13)
P0674 - 000 - chybna funkce
info o závadì:
Otáèky: 966 /min
Kroutící moment: 20.0 Nm
Rychlost: 26.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Napìtí: 13.68 V
Provozní stav: 00101111
Teplota: 81.9*C
Provozní stav: 11110000


Teď mi zkuste poradit...prosííííím už to řeším asi tak 2 měsíce.

Mockrát děkuji za vaše odpovědi. :clap:
Naposledy upravil(a) šulda dne 02 říj 2022, 11:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu. Slovo problém nic nepopisuje, jen to degraduje smýšlení.
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od roman1648 »

No já myslím že jsi tam dal 5V svíčky namísto 11V a všechny zhořely nebo byly vadné už jako nové, i s tím jsem se setkal
sirhenrik
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Bydliště: Orlová

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od sirhenrik »

Oooo hurá po delší době jsem se setkal s odpovědí. Děkuji.
No mám v plánu ještě promerit ty kabely jestli dávají dobré hodnoty a pak ještě promerit ty zhavice a ve finále ještě zkusím podle volby a recenzi vyměnit boshky za brisk které mají lepší výhřevnost.
Jeste k tomu tématu, nn jsou tam 7v svíčky, ani jsem si nevšiml že by existovaly 11v svíčky.

Děkuji za info.
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od roman1648 »

Já už přesně nevím ale vím že v těch žhavkách byl nějakej zmatek že byly různá hodnoty 5V,7V nebo 11V a bylo možné je zaměnit, myslím že se nějak lišily i délkou a na několika motorech právě došlo k záměně
sirhenrik
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Bydliště: Orlová

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od sirhenrik »

No tak delkove bych se musel podívat a změřit, já to pak udělám najednou, zkusím to a pokud to i po té výměně bude dělat humbuk tak to auto asi hodím do skarpy 😄ještě jen dotaz, jak zjistím že mám či nemám vykuchany dpf filtr, mám vyšší kourivost ale regenerace probíhá bez problémů, zkoušel jsem ještě nastavit nucenou přes vcds ale marně 🤔hodnoty taky po pravdě nevidím a to jsem vyměnil veškeré čídla teplot včetně ventilu a dokonce i těch hadic které vedou do dpf protože staré byly uskvarene...
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od Pája 19 »

Žhaviče můžeš proměřit multimetrem. Dle chyb z VCDS to vypadá, že jsou všechny v hajzlu.
Oct asv 2000, DieselPower
sirhenrik
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Bydliště: Orlová

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od sirhenrik »

No jako je to hodně zvláštní protože jsou všechny cca 2 měsíce nové, ale přesně i po tom co jsem je vyměnil se chyba objevila znova. To jsem ještě vyměnil to relé doby zhaveni, taky originál a stejně nic. Ještě dotaz kolik má být vstupní napětí do těch kabelu od zhavicu, já tam mám jen kabely (klobouček) a odpor zhavicu?? . Dneska to půjdu změřit tak pak dám echo.
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od Tomas.cz »

Svíčky jsou 7v, originální číslo dílu N 105 916 08, Bosch 0 250 603 021.
sirhenrik
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Bydliště: Orlová

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od sirhenrik »

Tak hoši nevím, dnes jsem zkoušel promerit kabeláž a po pravdě buď to neumím nebo nevím, nastavil jsem na multimetr volty na 2kv, otočil klíčky do polohy 2, zapichl jsem plus kabel do zhaviciho kabelu, minus na kostru a napětí mi multimetr ukázal 0.4 na všech zhavicich kabelech. Promeril jsem i zhavicky ohmy na propipnuti, to mi taky multimetr neukázal ani hodnotu ani nepiply, nakonec jsem teda zkusil napojit svíčky přímo na baterku a zhavice všechny ani tuk, ani se neohraly. Zkoušel jsem je ještě změřit delkove, tak to jsou cca 92mm. Takže babo rad, ze by mi odešly svíčky všechny 4ri najednou??? Nebo já už nevím, ten můj motor je úplně prokletý, protože neexistuje k němu ani kniha jak na to. Děkuji hoši za vaše odpovědi.
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 527
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Bydliště: michalovce

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od optimista »

s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1937
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od Jirka. »

Tak když ti nejedou na baterku tak jsou logicky v hajzlu, nad tím nemá smysl dál špekulovat.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od Pája 19 »

Dobrý žaviče mají odpor v řádu jednotek ohmů, takže tady měř multismetrem v rozsahu například 200 ohmů. Napětí na kabelech očekáváš okolo 7mi voltů, tak nastavíš zase nejbližší vyšší rozsah, typnul bych 20 voltů. Nedávej tam 2kv, to je zbytečně velkej rozsah a může zkreslit výslednou hodnotu. Navíc BSS motor při 20ti stupních Celsia po otočení klíčku asi žhavit nebude. To budeš muset buď vyškubnout čidlo teploty motoru, aby si jednotka myslela, že je -40, nebo v akčních členech pustit diagnostikou .
Oct asv 2000, DieselPower
sirhenrik
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Bydliště: Orlová

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od sirhenrik »

Dobře děkuji za návody, co se týče čidla teploty vody, vyměnil jsem taktéž za nové jinak, byl to porod ale zvládnul jsem to. Já zkusím koupit ty svíčky které mám v příspěvku výš a uvidím. Jinak ještě ohledně té dílenské příručky ten odkaz není funkční, když jsem to řešil na fore škoda, tak v té sadě není bohužel motor bss, třeba ho tady máte vy, ale netuším. Takže jestli mohu poprosit můžete mi to reaploadnout? Děkuji hoši. Ještě poslední věc, koukal jsem se na svíčky co mám teď v autě, v jednom obchodě co jsem je kupoval vůbec nesedí kód s těmi originál kódy, tak a cena taky tomu neodpovídala, stálý ks 370kc. Oproti těm co jsou nahoře je to znatelný rozdíl... Ale prachy neřeším...
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od Tomas.cz »

A které svíčky se koupily, číslo dílu?
sirhenrik
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 říj 2022, 10:40
Bydliště: Orlová

Re: Škoda Superb 1 103kw BSS motor

Příspěvek od sirhenrik »

Svíčky které jsem koupil, dnes jsem to zjistil jsou Bosch 0 250 603 021. Tak zajímavé.
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“