FIAT ULYSSE WEBASTO

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

FIAT ULYSSE WEBASTO

Příspěvek od kaad »

Dnes jsem na svém Fiatu Ulysse 2,0JTD 2003 vymontoval Webasto. Auto mám sice už asi pět let. ale nikdy jsem nepozoroval, že by to přídavné topení fachčilo. Není to takové to klasické horkovzdušné, ale teplovodní. Není mi jesné čím je spouštěno. Jdou do něj jen tří vodiče. Silný modrý+, silný žlutozelený- a dva slabší žlutý a zelený. Do toho modrého jde stálý proud. K žemu jsou napojeny ty dva slabé nevím. V manuálu je o tom asi tak pět řádků. Na palubce žádné tlačítko nemám. Chtěl bych si to napojit na ruční ovládání, abych si to mohl zapnout kdy potřebuju. Nemá někdo schéma zapojení? Díky.
Naposledy upravil(a) šulda dne 07 pro 2022, 09:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE WEBASTO!!!

Příspěvek od kaad »

jen malá oprava: ty dva slabší vodiče jsou žlutý a bílý. Jinak teda v autě není ani žádný vypínač ani pojistka, kterou by takovéto zařízení mělo mít samostatnou. Na štítku přídavného topení je výkon 5kW. Předpokládám, že to bude mít i dost příkonu než aby to mělo společnou pojistku např. s klimatizací.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE WEBASTO!!!

Příspěvek od kaad »

Dnes jsem na Webastu vyměnil palivové čerpadlo. Mám to na stole napojeno a externí zdroj. Před výměnou čerpadla se to pouze točilo, ale nešel z toho žádný kouř ani se to neohřívalo. Po výměně čerpadla když přivedu na slabý žlutý vodič kostru, tak to jakoby nastartuje začne jít kouř, ale po cca 3 sekundách to začne jen naprázdno foukat. Ten žlutý a bílý jsou ovládací vedení, ale odkud vedou signál... mělo by to být něco jako pomocné topení, které by mělo fachčit v závislosti na teplotě. Ale čím je to přesně ovládané se mi zatím nepodařilo zjistit. jak už jsem psal v manuálu pět řádků, ale nic podstatného.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1150
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Re: FIAT ULYSSE WEBASTO!!!

Příspěvek od kaad »

Jak vidím s webastem moc zkušeností není nicméně problém jsem již vyřešil. Byla vadná žhavící svíčka resp. ono to vlastně ani samostatnou žhavičku nemá. Ta je součástí spalovací komory, takže je nutno objenat celou komoru. Holt demence inženýrů nemá hranice. Chtěl jsem se ovšem zeptat na jinou věc. Včera jsem nemohl natočit teplý motor. Studený chytnul na trochu delší točení, ale teplý ani prd. Přišel jsem na to že mi kape nafta a vypadá to jako z čerpadla. Po startu celkem dost a pak po chvíli to téměř přestane. Auto jede jinak v pohodě jen ty starty. Myslel jsem že to teče pod regulátorem tlaku, tak jsem ho přetěsnil, ale není to tím. Vypadá to více zepředu čerpadla někde ze strany u bloku motoru. není tam moc vidět, tak se chci zeptat zda už to někdo řešil. Dá se to přetěsnit nebo nové čerpadlo??? Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Odpovědět

Zpět na „Fiat“