Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8925
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od hansdob »

Svody nooo myslím výfukové svody a kompenzátory. Svody jsou takový to nerezový z vnější strany hlavy (to hlinikový je z vnitřní strany hlavy) a kompenzátory jsou takový kolínka ze svodu do takového toho trojúhelníku pod turbem.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

@Mirek
Hmm mozny je vsechno, premyslim jak to testnout. Nemam tady ani podtlakovku vsechno mam na Morave.
Tady mam jen Notas jako kazdy ITak, takze jedine pres kanal ve Vagu kouknout co rika jednotka :) Divny je, ze to prave dela az kdyz je auto teply a hned po startu, kdyz je studeny , tak je to v klidu jak pri startu, tak pri jizde (takze soudim, ze se neco roztahne a zvetsi se vule). Zkusim jak to blby pocasi se uklidni kouknout na vrtulku, jestli nema tu radialni vuli + tahlo od banky u turba a chipaci klapka jestli se hejbe. Ja musim mit pokazdy nejakej spek (wallbash) :)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8925
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od hansdob »

Radiální vůli musí mít. Jinak by bylo KO.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od jericho-3 »

Ona je vůle a vůle. Kdo měl v ruce nové turbo nebo profi opravené, žádná vůle tam znatelná není. Já sám koupil kdysi na tomto foru super turbo ůdajně "schované pro otcovo Golfa" a rovnou jsem ho hodil do kouta. U mnohých majitelů hlavně PD proto je spokojenost s turbem daná tím, že turbo sice pouští, ale olej přibývá naftou a majitel si chrochtá, jak motor málo žere olej.A jelikož většinou jen brblají bez toho aby motor pořádně otevřeli , je vše "v pohodě"..Také se mi stalo, že auto pána mělo kufr olítané černými tupkami od oleje, který mu lítal z výfuku a on byl přesvědčen , jak skvěle motor šlape. Ale vzít jej na dálnici, tak jej nechcípne a dostane infarkt...Je pověrou, že u turba je normální, když pouští olejovou mlhu...Protože je sporné, jak velká mlha to může být během opotřebení...
nepropadat panice...
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 241
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od tatko Tom »

Jednému známemu (automechanikovi) sa turbo našťastie iba zadrelo. Druhému zlomilo napoly. Susedovi rozletelo a zničilo motor.
Mne pískalo, auto pod cca 2200 otáčok lenivé ako sviňa, dymievalo na sivo aj na čierno pod plynom, vysoká spotreba.
Po výmene a vyčistení intercoleru, plného oleja paráda.
Môžu sa rôzne závady turba prejavovať rôzne.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od jericho-3 »

Kdysi dávno mne požádal majitel Golfu jedna, ať mu odpojím turbo a to bez demontáže , že do toho nechce investovat a klidně mu stačí výkon jaku 1,6 D. Tak jsem mu odpojil mazání s tím, že se turbo zadře a bude pokojl.. Bohužel už to byl nesmysl, protože turbo už mělo vůli a nemělo se zadřít co. Lopatky dřely o komoru /samozřejmě ssání do motoru už bylo vedeno jinudy / a z turba se ozývaly neskutečné zvuky, rány, praskání a řidič se lekal, muselo ven. :) .
nepropadat panice...
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem - closed

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj vsem,
je to opravdu turbo, kupodivu normalne maze, jen se zaseknou lopatky. Po vymene expansky vse ok.
Pri startu totiz turbo moc davalo a hned padl nouzak, proto takove projevy. Jsem rad, ze nezralo olej a nehrozil samozapal.

Omlouvam se,ze pisi az tak pozde, ale krome pocasi, mi dotoho vlitly i vanoce :-D

Ps: Nakonec jsem zjistili, ze teplota motoru na to nemela vubec vliv, spis jak se turbo vyspalo :) Takze ty projevy byly i u studeneho motoru, nekdy pri prvnim nekdy pri druhem nebo tretim startu. Zalezi jak casto jsem startoval ne jak dlouho jsem jel nebo mel teply motor.

Diky vsem za diagnostiky.
Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

Jeste dovetek, zadne zvuky nebyly slyset nic takoveho u me fakt nehrozilo, :D

Ten intercooler je prave prusvih pro pripadny samozapal. Ja se na nej asi budu divat v lete, jestli tam neco je nebo ne.
Nastesti me to olej nezere a kombi spotreba mesto + dalnice 7,3 leto a zima 8,4 na l/100km. Je fakt ,ze na dalnici jezdim od 3-3,4 tis otacek , takze do cerveneho chodim jen na emisich :-D

Olej menim po cca 10 tis (plno syntetika a filtr olejove mlhy je uz plastovej "samoudrzba" jako mely allroady), protoze metsky provoz je samej rozjezd obvzlast v Praze, kde kazdy jede brzda plyn.

Tak hezky a klidny svatky :)
A nenechte si vyradit na emisich nase dinosaury :-)

Ps: Krom toho novy auto prave redi olej palivem kvuli emisnim hodnotam :-D
Takze se vracime s nadsazkou pomalu na dvoutakty :-)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“