Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj vsem,
po dlouhe dobe, jsem tu zase, vim, ze se to resi casto, ale tohle je spis utvrzeni + branistorming :)
Mam dotaz na odborniky a spise si potvrdit, ze mam hypotezu spravnou.

Moje auto Audi A6 4B AKN 110Kw 2,5Tdi, mi zacalo delat neplechu. Dojel jsem bez problemu na nakup a po nastartovani, mi auto nedovolilo vetsi otacky jak 1000-1200, coz nestacilo na rozjeti se do kopce ani na prvni rychlostni stupen. Auto zacalo extremne kourit z vyfuku (tipuji: spatna smes). Myslel jsem si, ze je to nouzovy stav, tak jsem vypnul motor vyndal klicek ze zapalovani a zkusil po cca 15s znovu nastartovat, jenze se stalo to same. (Teplota motoru 90C olej cca 80C )

Kdyz je auto studene, tak to nedela.

Diagnostika mi ukazala , zatuhlou regulaci:
Nalezena 1 chyba:
00575 - tlak v sacim potrubi
08-00 - meze regulace prekroceny

Muze se opravdu takhle chovat turbo nebo je to jeste neco jineho ? Je to repas 7let z firmy turbopower.cz, kde uz vickrat nepujdu :-D

Takze mam tri dotazy:
Prvni a druhy je technicky : Muze to opravdu takhle delat zatuhla regulace, ze po startu (tepleho motoru) to spadne do nouzaku, ze turbo moc tlaci (bohuzel nemam logy pri startu z kanalu 11, takze nemuzu dat hodnoty, byl jsem v Bille 8) ) ?
Druhy dotaz: Kdyz jsem spadl do nouzaku, kvuli ridicimu vstriku mel jsem rozvicene budiky, ale ted bylo vse zhasnute. Byl to opravdu nouzak (auto tarokovalo , bez plynu by chciplo) ?

Treti: Jakou firmu na repas mi doporucite? Turbopower.cz byl fail: puvodne jsem tam sel jen vypiskovat skrin, ale presvedcili mne ke kompletnimu repasu a kdyz jsem se zeptal, zda umi i stolici aby mi dali grafy jak tlaci , rekli ze ano, ale nakonec mi dali jen graf vybraci pri urcitych otackach, tak zrejme nerozumi cestine , ja osobne nedoporucuji. Mate nejake lepsi zkusenosti s firmou, kde by udelali repas turba a nebyl to jen profik , ale i odbornik ?

Vyhodnejsi by byla Jizni Morava, ale je to jedno necham si to klidne poslat :)

Diky moc za odpovedi
Tomas
Naposledy upravil(a) TomasHav dne 18 lis 2022, 15:08, celkem upraveno 1 x.
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od slovacek.milos »

napiš kde bydlíš,
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj,
ted momentalne Praha (Zbraslav) jinak Blansko :)
Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

Co rikate na firmu turbo.cz, maji i stolici ma nekdo s nima zkusenost?
Podle youtube, je videt, ze tomu rozumi a je proto zapalenej :)

https://www.youtube.com/watch?v=lOkw4FVLIBc

Diky Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od hansdob »

No myslím že Oleg v turbopower češtinu zvládá 😉😉 a turba dělají myslím dobře bral jsem jich tam už minimálně 30 a i několik hybridů mi stavěli a už tam jezdím spoustu let ale samozřejmě je to věc názoru a také odsuzuji některé firmy z vlastní zkušenosti a jiní je milují to jen že nikoho neodsuzuji za vlastní názor.

Osobně si myslím ovšem že kouření slabý výkon a hlavně to že nelze přidat nad 1200ot/Min asi nesouvisí vůbec se zaseklou regulací na turbu leda že by kusem svodu bylo zaseklé celé turbo to potom moc nejede ale to i kdyby jsi měl nové originální garett tak pokud se ti už loupou svody tak ti nepomůže nic než je vyměnit. Jinak měníš turbo za turbem.
Takže prvně si zdiagnostikuj kde je opravdu chyba jelikož dle mne zaseklá regulace turba nebrání roztočení motoru je padá do nouze a ta není 1200 ot aby jsi nešel koupit turbo a ona nebyla chyba jinde.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od MirekX »

TomasHav píše: 17 lis 2022, 15:07 Ahoj vsem,
kdyz jsem se zeptal, zda umi i stolici aby mi dali grafy jak tlaci , rekli ze ano, ale nakonec mi dali jen graf vybraci pri urcitych otackach, tak zrejme nerozumi cestine , ja osobne nedoporucuji.
Tomas
Jak si představuješ ten graf jak turbo tlačí? Docela by mě to zajímalo.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

Jaky ma tlaky, pri urcitych otackach (to co by delalo turbo v aute, min kdyz jedes a meris kanalem 1,3,11 ve Vagu):

Takze
1. Klidovy stav: to znamena , rozjezd vozidla
2. Zaber turba u Vagu plnej ceres na 3 stupen do nejakeho kopce, tady nemusis resit teplej motor, protoze si myslim, ze ti stolice da teplej olej. A cekal bych ze stolice bude simulovat u ventil N75 , takze by tam mela byt stejna charakteristika jako kdyz to auto zabira do toho kopce na 3.
atd...

Proste tlak vzduchu (tlakove cidlo) a prutok vzduchu (simulace vahy vzduchu) + ty otacky, aby bylo videt ze nekolisa.
Nevim nemam stolici, ale kdyz to dokazu otestovat na tlaky a prutok ve Vagu a stolice ma simulovat prubeh jizdy , tak by to mela umet taky.


Prece by to kazdy odbornik mel pri repasu delat ne ?
Kdyz by turbo sestavil a seridil? Pak staci jen vytisknout protokol nebo ne?
A ne misto toho mi dat graf vibrace hridelky (hazeni) pri max. tackach?

Nevim jestli jsem to vysvetlil jasne, ale takhle kdyz ja odevzdavam praci, vzdy k ni davam kompletni protokol a ne, aby mi nekdo dal protokol typu, repas turba a vse ostatni. Ja jsem totiz alergickej, prave na takove profiky, kdyz dostanu fakturu
typu prace a vse ostatni a to nemyslim jen u techniky, ale i ve stavebnictvi, proto jsem napsal ,ze do turbapower.cz uz nepujdu. Jsem stara skola, kde prace je muj podpis a nestydim se za ni a stojim si za ni. Takze, kdyz dam kompletni protokol (kdyz mne dokonce o nej zakaznik zada, protoze to udajne normalne nikdo nechce), tak sice si podriznu vetev, protoze uz nemam manevrovaci prostor na vymluvy, ale zase jsem duveryhodnejsi pro uzivatele/clienta.
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

hansdob: Jasne nekdo ma stesti nekdo holt ne.

Kdyz mi poradil, ze mam strcit pri dotahovani sroubovak mezi vyfukovovou prirubu turba a vyfuku a dotahnout, aby vznikla mezera a projed to, jestli to nebude lepsi, protoze tim vyradim KAT. Myslel jsem, ze se zblaznil, prece si nezapalim auto a nepodpalim tesneni. :? Nebo to je obvykla praxe , nechat hulit vyfuk do tlumeni houpny bez jakyho koliv tlumice ?

Kazdopadne jak rikam, nekdo ma stesti nekdo ne. Ja bohuzel patrim mezi ty, kteri moc stesti nemaji a vzdy si cesticku musi proslapat.

-----
Osobně si myslím ovšem že kouření slabý výkon a hlavně to že nelze přidat nad 1200ot/Min asi nesouvisí vůbec se zaseklou regulací na turbu leda že by kusem svodu bylo zaseklé celé turbo to potom moc nejede ale to i kdyby jsi měl nové originální garett tak pokud se ti už loupou svody tak ti nepomůže nic než je vyměnit. Jinak měníš turbo za turbem.
Takže prvně si zdiagnostikuj kde je opravdu chyba jelikož dle mne zaseklá regulace turba nebrání roztočení motoru je padá do nouze a ta není 1200 ot aby jsi nešel koupit turbo a ona nebyla chyba jinde.

No divny, je ze kdyz to schladne , tak to nedela. Ja se prave chci kouknut na vrtulku v kompresoru, jestli nema vuli, jenze delat to v Tescu nebo v Bille/Lidlu na parkovisti se mi fakt nechce (cumeli blbe). Tak jsem chtel Vase nazory a znalosti, jestli se to nekomu uz nestalo.
"loupou svody " Co myslis, presne svody, aby jse mluvili stejnou reci (nemyslim to spatne, jen kazdy tomu muze rikat jinak , jako napr: prasatko vs. brzdovy trmen)? :-D

Temi svody myslis, hlinikove sani ? Co napr: zepredu spojuje parozi a egr ?
Přílohy
AudiPredek.jpg
AudiPredek.jpg (900.02 KiB) Zobrazeno 536 x
Naposledy upravil(a) TomasHav dne 18 lis 2022, 15:09, celkem upraveno 1 x.
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

hansdob:

Bohuzel nemam fotku, kde jsem nemel v sani hadru, aby mi tam neco nespadlo. Ale asi tohle myslis temi svody.
Tak ty byly jeste ok (castecne je to videt na jedne fotce, jak tam je strcena ta hadra), ale uz je to nejaky patek. Jak sundam hadici od kompresoru turba , napisu vic, jestli je z velkou vuli=KO a skrta o skrin nebo je co se tyce radialni vule ok. Ale ted tu dost prsi slovy klasika : I Nebe je proti me :crazy:

Taky kouknu na LOGY, kde jsem delal diagnostiku turba po vymene, abych ti rekl, kolik ma turbo nabehano km.

Ale rozhodne, mi nejde o to abych nekoho spinil a musel kvuli me prejmenovat firmu, jen jsem napsal svuj nazor v nasi demokraticke zemi :) :D A chtel hlavne vyresit svuj problem, tzn. jakou firmu na pripadny repas pouzit, abych nemel podobne pocity jako pred tim a opravdu veril, ze praci udelal svedomite a dostal se na Moravu, kde to zkouknu v lete cele vcetne filtru olejove mlhy (ikdyz ten je u AKN samocistici) :D .

JINAK jsem IT, takze co jsem pochytil tak o taty, ktery prave byl ridicem z povolani (a musel si servisovat auto sam, kdyz se mu pokazilo na ceste), takze nektere nazvy veci z nam spise z dob pred a za doby Husaka (kdy jeste jezdily Tratry 148,111 a V3S ) :-D Proto jsem se ptal, jestli to neni jako prasatko vs. brzdovy trmen a saci potrubi vs. svody. :-D

Btw:
Olej menim po 10 000 plno syntetika a vzduchac po 30 - 50 tis. Nejpozdeji po zime. Protoze jezdim hlavne po meste, takze rozhodne zadny LongLife a jine marketingove vymysly (ten jsem deaktivoval).
Přílohy
Filtr olejove mlhy
Filtr olejove mlhy
OdvetraniSkrine.JPG (2.22 MiB) Zobrazeno 527 x
sani2.JPG
sani2.JPG (2.32 MiB) Zobrazeno 527 x
Sani1.JPG
Sani1.JPG (2.27 MiB) Zobrazeno 527 x
Sani.JPG
Sani.JPG (2.18 MiB) Zobrazeno 527 x
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

All:
Kdyz pominu ty chybu diagnostiky, nemuze se takhle chovat i chcipaci klapka v sani, jestli se neseknula ?
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od Jarda S. »

může (noteeth) prasklo mi táhlo a klapka se zavírala auto nejelo nedalo se vytočit, ale žádný kouř
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od MirekX »

TomasHav píše: 18 lis 2022, 09:51 Jaky ma tlaky, pri urcitych otackach (to co by delalo turbo v aute, min kdyz jedes a meris kanalem 1,3,11 ve Vagu):
Dovedeš si představit, jak by ta stolice musela vypadat? Nasimulovat proud spalin a měřit kolik turbo dá. Nechci říct že to není možný, ale je to dost nereálný. Bohatě stačí nastavení co dělají v Turbopoweru - kvallitně vyvážený střed (graf co jsi dostal) a nastavení regulace na stolici (doraz - červík a táhlo baňky). Tam měří a nastavují průtok vzduchu při zavřené a otevřené (nebo napůl) regulaci. Obávám se, že nikde jinde ti nic jiného nedají. Zkus schválně něco takového poptat jinde a uvidíš, ale moc tomu nevěřím. A jestli jsem to pochopil, že na ten repas z Turbopoweru to 7 let jezdilo, tak to je pěkný.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

@Mirku:
A proc mi tedy ty hodnoty na ktere to nastavuje nenapsal do protokolu (hodnoty prutoku a tlaku)
7 Let je hodne ? Hmm, jako sice chapu, tohle rceni , ale pak to znamena , ze tam muselo byt kurvitko napr v podobe slabsi osy. Otec ma turbo 21 let na 1.9 AWX, ale chapu jina dimenze u elektro aut je taky uspech ujed 200Km bez nabijeni pri zapnutym vyhrivani nebo klimatizaci a potkat kolonu nebo jed vic jak 90 po dalnici (rofl)

Btw: Tomu puvodnimu nic nebylo, jen mi kourila skrin to je videt na puncose EGR viz. obr., udajne to ma spravit piskovani, ale pak jak jsem jim odevzdal turbo, tak mi za hodinu volali, ze musi byt cely repas a od te doby, uz netahlo jak melo a byly vymluvy typu Kat , ucpany vyfuk, atd... Proto jsem v ne ztratil duveru, ale nikomu nepodsouvam, ze jsou spatni, ja proste to stesti nemel. A jak uz jsem psal, stesti se mne nejak nedrzi.


Zkusim se poptat a dam vedet, proto jsem zde hodil dotaz jestli nekdo nema dobre zkusenosti s repasem i od jinud, kde treba ten protokol i davaji jako samozrejmost. Ale zatim az na Milose, vsichni obhajuji Turbopower.cz, ale ja proti nemu nic nemam, jen jsem napsal ze uz tam nepujdu. Nekdo treba od nich ma turbo, ktere vydrzi i dele nez 7 let, mne to bohuzel nepostihlo.

@All: Jen dotaz, kdo z Vas nedela v TurboPower, abych se nekoho nedotknul ? ;)
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 435
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Bydliště: Blansko

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od TomasHav »

@jardo:
No ono to tak skoro vypadalo :crazy: Jenze chapej zenu vedle sebe, kufr plnej nakupu a ty neodjedes ani s parkoviste do mirneho kopecka.

Tam je totiz taky podtlakove vedeni a pokud turbo curalo, mohl se pripict olej a klapka uz nema uplnou silu na otevreni.
To by, ale zamenalo, ze by byl Intercoller precpanej olejem, ale olej se mi nejak neztracel, takze tohle asi bude wrong way.

No jak prestane prset pujdu na parkoviste to zkouknout a dam vedet :)

@All: nevite jestli se da otestovat Vagem ta chcipaci klapka jestli cvaka ventil podobne jako N18 nebo N75?
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: Audi 4B po nastartovani a teplote motoru 90C kouri bilo sedym kourem

Příspěvek od MirekX »

Nemohl zůstat viset otevřený EGR?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“