Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
Ahoj všem, máte prosím nějaký tip na vyřešení problému s občasným padáním nafty na G4 66kw rotačce? Hadice v motoru nové, nové samosvorné sponky, nový T-kus na filtru.
Jediné co jsem neřešil je sací koš v nádrži. Ten jsem čistil před léty a chci se poradit ohledně zpětných ventilků. Výstup z nádrže bych neměl pusou profouknout a vrácečku ano, že ? Případně nějaký jiný tip na vyřešení problému.
Nafta padá sporadicky tak 3x do měsíce a to po 8hodinovém stání a je potřeba točit starterem s přestavkami asi půl minuty.
Díky za tipy.
Jediné co jsem neřešil je sací koš v nádrži. Ten jsem čistil před léty a chci se poradit ohledně zpětných ventilků. Výstup z nádrže bych neměl pusou profouknout a vrácečku ano, že ? Případně nějaký jiný tip na vyřešení problému.
Nafta padá sporadicky tak 3x do měsíce a to po 8hodinovém stání a je potřeba točit starterem s přestavkami asi půl minuty.
Díky za tipy.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
pokud má koš v deklu na nádrži zpětný a sací, tak ten koš rozděláš,
do trubek stříkneš třeba sprej na brzdy odmastíš,
namotáš na špilku vatu dáš do trubky a motáš, pokud je na ventilku bordel třeba nit, vlas tak ho namotáš na tu vatu ventilek ještě profoukneš lehce pusou nebo kompresorem a těsní, koš vyfoukáš kompresorem vyčistíš,
ten ventilek to je tak 8 - 10 mm gumové kolečko a vlásenková pružina, nerozebiratelné,
pokud se problém opakuje protože kanystruješ, nádrž odsrát, smetáček, saponát, hadra a vysavač,
do trubek stříkneš třeba sprej na brzdy odmastíš,
namotáš na špilku vatu dáš do trubky a motáš, pokud je na ventilku bordel třeba nit, vlas tak ho namotáš na tu vatu ventilek ještě profoukneš lehce pusou nebo kompresorem a těsní, koš vyfoukáš kompresorem vyčistíš,
ten ventilek to je tak 8 - 10 mm gumové kolečko a vlásenková pružina, nerozebiratelné,
pokud se problém opakuje protože kanystruješ, nádrž odsrát, smetáček, saponát, hadra a vysavač,
Re: Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
Díky Miloši za cenné rady, já na to vlítnul včera.
Výstup ze sacího koše byl průchozí z obou stran, taže asi nějaký bordel ve zpětném ventilku. Profouknul jsem jej z obou stran kompresorem a ventilek začal fungovat, tak snad zas bude na nějaký čas pokoj. Měj se a dík !!
Výstup ze sacího koše byl průchozí z obou stran, taže asi nějaký bordel ve zpětném ventilku. Profouknul jsem jej z obou stran kompresorem a ventilek začal fungovat, tak snad zas bude na nějaký čas pokoj. Měj se a dík !!
Re: Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
Já ty ventily na všech co ke mě jezdí mám odvrtaný a nafta nepadá.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
[quote=hansdob mám odvrtaný a nafta nepadá.
napíšu jen o mém bývalém fábka sdi, nafta nepadala start na drb, jak začalo mrznout a motor točil třeba i pětkrát než chytl už jsem věděl, vlas nebo nit, dal jsem hadičku na sací trubičku na koši, stříkačkou nalil naftu, jak protekla do nádrže rozebrat, špilka vata a starty zas OK mráz a drb
u benzinky auto 9 let u benzinky nebylo jen kanystry a z toho je bordýlek vždy
napíšu jen o mém bývalém fábka sdi, nafta nepadala start na drb, jak začalo mrznout a motor točil třeba i pětkrát než chytl už jsem věděl, vlas nebo nit, dal jsem hadičku na sací trubičku na koši, stříkačkou nalil naftu, jak protekla do nádrže rozebrat, špilka vata a starty zas OK mráz a drb
u benzinky auto 9 let u benzinky nebylo jen kanystry a z toho je bordýlek vždy
Re: Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
Když čistím ten sací koš tak pokaždý ten lamelovej ventil nebo jak to nazvat zruším a je to, nikdy jsem nepoznal rozdíl, padání nafty na to asi nemá vliv
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
já ten zpětný ventil jednou rozřezal a zjistil jsem že tam je
jako by si vzal osmičku výsečník a z membránového plátka vystuženého plátnem a vysekl kolečko a to dotláčí vlásenková pružinka, vliv jak jsem psal u mého sdi u ostatních nevím, prostě jsem ventil provrtal jak mi tady před mnoho lety radili a dál nic neřešil,
Re: Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
Díky všem za rady. Příčina padání nafty byla v netěsnosti čerpadla a nefukčním ventilkům v sacím koši nádrže. Můj poznatek je ten, že když je čerpadlo suché a neteče z něj, tak není třeba ventilků v sacím koši. Přetěsnil jsem ho dvěmi těsněními od Bosche 1461015303, 1460206305 a je to zatím v pořádku.
Re: Golf4 rotačka, sací koš v nadrži(zpětné ventily)
Já mám poznatky jiné. I když je čerpadlo rotačky suché /těsné/ a v přívodní hadičce od filtru k čerpadlu se objeví bublina, tak nikdy není studený start při teplotách kolem nuly na "drc". Čím větší bublina, tím delší a nepravidelnější start. Padá-li dokonce palivo, tak je studený start ještě o mnoho horší.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip