Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od Losky »

Ahoj, prosím Vás, řeším trošku problém na Alhambře 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4. Auto má najeto aktuálně 240tis km a před 5tis km auto začalo za jízdy cvakat jak šicí stroj a cukat. Po zahřátí vše normální. STalo se mi to na dovolené. Okamžitě jsem dal nádrž prémiové OMW nafty a už se to neopakovalo a doma jsem dal ještě čistič BG do paliva.
Od té doby pohoda. Bohužel tento týden se to zase vrátilo, ale motor necuká, jen to divně cvaká. Současně už asi 3 měsíce se ozývá údajně dvouhmota, která okolo 1800-2000 ot nezvládá přenést vyšší krouťák (původně 311Nm - nyní 420Nm) a objeví se vibrace. Spojka je ještě původní, tak asi normální stav. Mechanik to teda tvrdí, že je to dvouhmotou.
Nemůže tento zvuk za jízdy dělat ta dvouhmota nebo to je něco jiného, třeba vstřiky?
Případně třeba turbo? Na grafu z brzdy je prý trochu horší regulace turba, ale prý nemá smysl řešit.
graf.jpg
graf.jpg (2.27 MiB) Zobrazeno 778 x
https://youtu.be/7xVSxfEx9v4
Naposledy upravil(a) šulda dne 28 lis 2022, 07:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Alhambra 4Drive, 2.0 TDCi 130kw, 417Nm
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Alhambra 4x4

Příspěvek od slovacek.milos »

zvuk je jen za jízdy nebo i po startu?
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 415
Registrován: 26 úno 2014, 13:02

Re: Alhambra 4x4

Příspěvek od valekf »

Stejnej pripad passat cffb, na dovolene v chorvatsku po startu prej dobry, ale kdyz pridal plyn tak presne tenhle zvuk, a az se to ohralo tak to prestalo, jak to dojelo do ceska tak to prestalo delat uplne :) podle diag jeden vstrik horsi, kdyz to zacne delat zas tak vymenim vstrik, palivak cistej
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: Alhambra 4x4

Příspěvek od martinsidlo »

Špatná nafta a přidřel se vstřik. Na dovolené chceš ušetřit a takhle to dopadne.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Alhambra 4x4

Příspěvek od slovacek.milos »

já osobně bych v chorvatsku nenatankoval nic jiného jak OMV + vif klidně zajedu i více km k čerpačce a spotřeba bombastická 4,4l 4 osoby + kufry,

problém s palivem u mě přestal když tankuju jen EO premium, není problém s autama, pilama, sekačkama, + vif, ten dávám jen já, a sem tam někdo,

ted jsem problém měl u sekačky bylo 0 chytla a zdechla, je velmi úsporná na d vě nádržky jedu celý rok chtěla jen horkovzduškou ohřát karbec, ostatní sekačky na drb, ;)
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Alhambra 4x4

Příspěvek od Losky »

Poprvé se to ozvalo cestou do Itálie. Natankoval jsem v Čechách u Ona a až do Itálie pohoda. Druhý den auto za studena takhle cvakalo a chod jakoby na tři válce a když jsem přidal plyn razantněji, auto škubalo. Po zahřátí bez problémů. Natankoval jsem v Rakousku na OMV tu prémiovku a od té doby byl klid. Do nafty dávám ještě BG aditiva. Teď to cvakání se zase pár dní neozvalo.
Jinak po startu je lehce slyšet takové cvakání, ale to je prý ta dvouhmota, kterou budu ještě letos měnit.
A jak poznat, že vstřik je ucpaný či zadřený?
Pomohl by nějaký log?
Díky
Alhambra 4Drive, 2.0 TDCi 130kw, 417Nm
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od Deivid »

Vždycky říkám, že řidiči tankující né úplně kvalitní naftu, tak vlastně tím šetřením na litru 2 kačky šetří na nové vstřiky....a to se vyplatí s těma starostma pak
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od Losky »

Neříkám, že to nemusí být pravda, ale už dlouho jsem neslyšel o někom, že by se mu podělaly vstřiky kvůli naftě, navíc na Onu tankuje půlka republiky.
Ale jsem schopen to diagnostikovat nějak sám?
Alhambra 4Drive, 2.0 TDCi 130kw, 417Nm
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od martinsidlo »

Ty co jezděj na tu lacinou naftu taky nic nenajedou. Pak jsou v bazarech 200tis km káry,který jsou do šrotu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 415
Registrován: 26 úno 2014, 13:02

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od valekf »

Tady nebude na vine ono, pokud by bylo, pak by jak ty rikas pulka republiky zadrela vstriky s cerpadlama, ja si spis myslim, ze je na vine nafta v cizine - italie, chorvatsko, pak je nekterej vstrik horsi a hned se to pozna, vem kamosa co ma VCDS a kouknete na korekce - sice je to takovy naoko, ale aspon poznas, kterej vstrik to je. Vcera shodou okolnosti dojel kamos ze Srbska na olej, rikam tobe to jde jak mlaticka - rika jono, ta jejich nafta je divna, ma to i vetsi spotrebu, tak to dotankoval na EO premium a klid po pesine. Samozrejme u nas nafta na noname cerpackach no.... :yoji:
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od Losky »

Já už léta jezdím na Ono, protože ji mám cestou do práce a jezdí tam tisíce aut denně. Jinak poprvé se to projevilo na tankování na Onu v Dolním Dvořišti. Ujeli jsme ale na to ještě cca 600 km bez chyby. Pak druhý den auto při jízdě klapalo a při prudším přidání plynu auto cukalo a jakoby jelo na tři válce. Auto jsem tam neřešil a max se jelo s ním do obchodu a nic jsem tam netankoval. Cestou zpět jsem tankoval v Rakousku na OMV za krásných 60Kč/ltr prémiovky a okamžitě to jelo mnohem lépe a doma jsem dal do nádrže čistící aditiva od BG a od té doby klid.
Jinak když jsem auto kupoval, zaplatil jsem jednomu klukovi z Mělníka co vozí auta, aby to omrknul a říkal mi, že se mu zdálo, že po startu když na to trochu hned šlápnul, že zaslechl vstřik, ale podruhé už se mu nepovedlo situaci opakovat.
Toť vše.
K tomu VCDS, můžeš prosím poradit postup, co zkontrolovat?
Děkuji moc
Alhambra 4Drive, 2.0 TDCi 130kw, 417Nm
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od roman1648 »

To asi není úplně problém řetězce ONO ale konkrétní čerpačky kde s tím "čarují" ani nechtějte vědět jak
Co ti řeknou když dáš na otestování čerpadlo/vstřiky a neprojdou? Paneeeee,špatná nafta v 99% případů, co taky jiného
Uživatelský avatar
Losky
Přispěvovatel
Příspěvky: 451
Registrován: 04 bře 2008, 00:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od Losky »

Nemám potřebu hned auto vézt někam do servisu atd. Jen se ptám, zda jde nějak pomocí VCDS zjistit, zda je třeba jeden vstřik v háji a nebo třeba všechny. Třeba tři dny to neudělá, pak jedna cesta do práce a dělá to třeba 15 minut a pak zase normální provoz. Nicméně když to začne dělat tento cvakající zvuk, tak když trochu cuknu do plynu, motor zacuká.
Alhambra 4Drive, 2.0 TDCi 130kw, 417Nm
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 415
Registrován: 26 úno 2014, 13:02

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od valekf »

No a kam jinam bys chtel to auto vezt nez do servisu? Na poste ti se vstrikama asi nepomuzou :? S vcds jsem ti to psal nahore, kouknout na korekce vstrikovacu, tam budou nejaky hodnoty a podle toho zjistis, kterej je horsi
Naposledy upravil(a) valekf dne 05 pro 2022, 10:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Alhambra 2013, 2.0 TDi, CFFB, 4x4.

Příspěvek od roman1648 »

Daignostika v tomto není všemocná, stalo se nám mockrát že i vstřiky ze zkušebny přišly s protokolem jako OK a stejně auto nahovno startovalo, daly se jiné a cajk, a pak opravuj (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“