1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
Jedne obrázek za tisíc slov, takto dopadla satvita na jednom sacim a jednom vyfukovom ventlu ( dva různé válce)
Motor prý najednou ztratil výkon, ale točil se a něco v něm cituji zarachtalo , tak ho vypli a auto odtáhli. Auto už před tím více „cvakalo“ tak jsem sundal kryt na bylo jasno kus na obrázku vačka vytlačila ven a druhy byl sice také utržený, ale pořad pod vačkou. Plast co je mezi víkem a vačkovou hřídelí to nepoškodilo.
Motor má sice nejeto přes 250k, ale i tak to chci opravit a mám několik dotazů.
1. Jak se mění stavítka?
Je jasné, že je třeba sundat vačkovou hřídel, tedy postup jako když se dělají rozvody. Motor do 0 pozice zaaretovat vstřikovavací čerpadlo, setrvačník na rysce a do drážky pro rotačku na vačkové hřídeli jde zasunout aretační pravítko, sundá se ozubené kolo na vačkové hřídeli, povolí futra a hřídel se vyndá. Jdou pak stavítka normálně vytáhnou nebo jak se vyndají? Vyměním všechny.
2. Ventily pod poškozenými stavítky? Mám šanci poznat zda nedošlo k poškození ventilů pod utrženými stavítky? Tedy bez toho abych sundaval hlavu?
3. Vačky nad poškozenými stavítky jsou na vnějších hranách poškrábané, asi jak se chvíli prali s utrženými stavítky. Otázka je co s tím, kdysi se to opravovalo přebroušením, dělá to dnes ještě někdo a na kolik to přijde nebo mám začít shánět novou vačkovou hřídel z nějakého vrakáče?
4. Na co si dát pozor. Jak píšu tohle jsme u SDI zatím neřešil tak uvítam každou radu
Předem dějuji
Motor prý najednou ztratil výkon, ale točil se a něco v něm cituji zarachtalo , tak ho vypli a auto odtáhli. Auto už před tím více „cvakalo“ tak jsem sundal kryt na bylo jasno kus na obrázku vačka vytlačila ven a druhy byl sice také utržený, ale pořad pod vačkou. Plast co je mezi víkem a vačkovou hřídelí to nepoškodilo.
Motor má sice nejeto přes 250k, ale i tak to chci opravit a mám několik dotazů.
1. Jak se mění stavítka?
Je jasné, že je třeba sundat vačkovou hřídel, tedy postup jako když se dělají rozvody. Motor do 0 pozice zaaretovat vstřikovavací čerpadlo, setrvačník na rysce a do drážky pro rotačku na vačkové hřídeli jde zasunout aretační pravítko, sundá se ozubené kolo na vačkové hřídeli, povolí futra a hřídel se vyndá. Jdou pak stavítka normálně vytáhnou nebo jak se vyndají? Vyměním všechny.
2. Ventily pod poškozenými stavítky? Mám šanci poznat zda nedošlo k poškození ventilů pod utrženými stavítky? Tedy bez toho abych sundaval hlavu?
3. Vačky nad poškozenými stavítky jsou na vnějších hranách poškrábané, asi jak se chvíli prali s utrženými stavítky. Otázka je co s tím, kdysi se to opravovalo přebroušením, dělá to dnes ještě někdo a na kolik to přijde nebo mám začít shánět novou vačkovou hřídel z nějakého vrakáče?
4. Na co si dát pozor. Jak píšu tohle jsme u SDI zatím neřešil tak uvítam každou radu
Předem dějuji
Re: 1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
Zdvihátka se mění systémem kus za kus. Čili vačku ven, stará zdvihátka vyndat (dvěma prsty nebo magnetem), nová tam hodit. Poté nasadit vačku, utáhnout momentem od prostředka ke krajům.
Problém však bude v tom, že s největší pravděpodobností bude vačka zničená. Čili bude nutné ji vyměnit. A protože motorů SDI nebylo moc, starší se bude shánět blbě.
Ventilům pravděpodobně nic nebude. Tohle je horní část zdvihátek, kde chodí vačka, ventily jsou daleko.
Problém však bude v tom, že s největší pravděpodobností bude vačka zničená. Čili bude nutné ji vyměnit. A protože motorů SDI nebylo moc, starší se bude shánět blbě.
Ventilům pravděpodobně nic nebude. Tohle je horní část zdvihátek, kde chodí vačka, ventily jsou daleko.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: 1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
No vidím že na té části zdvihatka je ale ventil zřejmě obtištěn ( myslím si) . Já bych si ventily zkusil tím že při sundané vačce bych si foukl do válců abych věděl že těsní no a minimálně s tím obtišteným bych si zahýbal jestli nedrhne ( píst je v tu chvíli potřeba postavit mimo horní uvrat)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
kdybych to opravoval na kšeft, sdělám hlavu a zanesu do hodonína k profikovi, pak nové rozvody a zdar, jen výměnu hyder bych neriskoval
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: 1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
Tam je něco víc špatně,hydra prodřít po teprve zajetí motoru ?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: 1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
stopro je tam něco víc špatně i olej, ale zajetí motoru to už se dnes nenosí, mám i dutinový úchylkoměr to už je u novějších motorů k ničemu tam nic nenaměříš ani po mega kmmartinsidlo píše: ↑27 lis 2022, 15:53 Tam je něco víc špatně,hydra prodřít po teprve zajetí motoru ?
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: 1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
Obrazné zajetí,tohle natočí mega jako prd.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Re: 1.9 SDI roztržená hydraulická zdvihátka ventilů?
Tohle má 250tis.km , ale min. 3x
Nějak bych to nedramatizoval,starej pekáč, vythat hydra, písty si dát do roviny, na každej venil trochu poklepat jestli se vrací, nový hydra a nazdar, samo že vačka musí být pěkná hladká jinak nový hydro sežere během chvíle
Nějak bych to nedramatizoval,starej pekáč, vythat hydra, písty si dát do roviny, na každej venil trochu poklepat jestli se vrací, nový hydra a nazdar, samo že vačka musí být pěkná hladká jinak nový hydro sežere během chvíle