1.5 dci 2002 delphi systém klepe

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

1.5 dci 2002 delphi systém klepe

Příspěvek od Fenix9555 »

Pozdravujem vas, prosim o názor a rady megane II 1.5 dci 74kw delphi vyrazne klepe uz 2 roky startuje na brnknutie nedimy čo to je??? S otáčkami sa to s intenzivnuje

Video tu. https://youtube.com/shorts/MEUYimTBreU?feature=share
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: 1.5 dci 2002 delphi systém klepe

Příspěvek od Marek001 »

Zmeral by som ventilové vôle
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: 1.5 dci 2002 delphi systém klepe

Příspěvek od Marek77 »

Nebo šály na klice, u prvních modelů této motorizace poměrně častý problém.

Nicméně podle toho zvuku, co slyším z videa, je to pravděpodobně vůle ventilu, ovšem mohl by to dělat i vstřikovač.

Změřit vůle ventilů není problém, zvládne to každý, kdo o tom aspoň malinko ví.

Studený motor, vůle sacích ventilů 0,20 mm, vůle výfukových ventilů 0,40 mm. Dovolená tolerance je sedm setin milimetru plus i mínus. Takže sací ventil smí mít 0,13-0,27 mm, výukový 0,33-0,47 mm. Řeknu to laicky - pokud do sacího ventilu dostaneš třicítku měrku, nebo do výukového ventilu padesátku, je to už špatně.

Tento zvuk způsobuje velká vůle. Pokud se projeví, je to jasné. Ovšem problém u těchto motorů je v tom, že vůle ventilů nelze seřídit klasickým způsobem. Ventily mají kalibrovaná zdvihátka a pokud vůle nesouhlasí, je nutné zdvihátko daného ventilu vyměnit za nové, které má jinou sílu dna. Na to je katalog. Aby se zdvihátko dalo vyměnit, musí se demontovat vačka, takže celé rozvody.

Ovšem pokud tam bude velká vůle na ventilů, není to samosebou. Totiž u těchto motorů, pokud je vše v pořádku, není potřeba vůle ventilů řešit prakticky celou životnost motoru. Já měřil vůle ventilů u sebe po čtvrt milionu km a všechny sedí úplně přesně. Takže pokud bude někde velká vůle, má to nějaký důvod. Pravděpodobně opotřebení ventilu nebo zdvihátka, případně vačky. Na to je potřeba se potom zaměřit.

No a pokud by vůle ventilů byly v pořádku, dělá to klepání vstřikovač. Pomůže jeho repase.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“