Pozdravujem vas, prosim o názor a rady megane II 1.5 dci 74kw delphi vyrazne klepe uz 2 roky startuje na brnknutie nedimy čo to je??? S otáčkami sa to s intenzivnuje
Video tu. https://youtube.com/shorts/MEUYimTBreU?feature=share
1.5 dci 2002 delphi systém klepe
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: 1.5 dci 2002 delphi systém klepe
Zmeral by som ventilové vôle
Re: 1.5 dci 2002 delphi systém klepe
Nebo šály na klice, u prvních modelů této motorizace poměrně častý problém.
Nicméně podle toho zvuku, co slyším z videa, je to pravděpodobně vůle ventilu, ovšem mohl by to dělat i vstřikovač.
Změřit vůle ventilů není problém, zvládne to každý, kdo o tom aspoň malinko ví.
Studený motor, vůle sacích ventilů 0,20 mm, vůle výfukových ventilů 0,40 mm. Dovolená tolerance je sedm setin milimetru plus i mínus. Takže sací ventil smí mít 0,13-0,27 mm, výukový 0,33-0,47 mm. Řeknu to laicky - pokud do sacího ventilu dostaneš třicítku měrku, nebo do výukového ventilu padesátku, je to už špatně.
Tento zvuk způsobuje velká vůle. Pokud se projeví, je to jasné. Ovšem problém u těchto motorů je v tom, že vůle ventilů nelze seřídit klasickým způsobem. Ventily mají kalibrovaná zdvihátka a pokud vůle nesouhlasí, je nutné zdvihátko daného ventilu vyměnit za nové, které má jinou sílu dna. Na to je katalog. Aby se zdvihátko dalo vyměnit, musí se demontovat vačka, takže celé rozvody.
Ovšem pokud tam bude velká vůle na ventilů, není to samosebou. Totiž u těchto motorů, pokud je vše v pořádku, není potřeba vůle ventilů řešit prakticky celou životnost motoru. Já měřil vůle ventilů u sebe po čtvrt milionu km a všechny sedí úplně přesně. Takže pokud bude někde velká vůle, má to nějaký důvod. Pravděpodobně opotřebení ventilu nebo zdvihátka, případně vačky. Na to je potřeba se potom zaměřit.
No a pokud by vůle ventilů byly v pořádku, dělá to klepání vstřikovač. Pomůže jeho repase.
Nicméně podle toho zvuku, co slyším z videa, je to pravděpodobně vůle ventilu, ovšem mohl by to dělat i vstřikovač.
Změřit vůle ventilů není problém, zvládne to každý, kdo o tom aspoň malinko ví.
Studený motor, vůle sacích ventilů 0,20 mm, vůle výfukových ventilů 0,40 mm. Dovolená tolerance je sedm setin milimetru plus i mínus. Takže sací ventil smí mít 0,13-0,27 mm, výukový 0,33-0,47 mm. Řeknu to laicky - pokud do sacího ventilu dostaneš třicítku měrku, nebo do výukového ventilu padesátku, je to už špatně.
Tento zvuk způsobuje velká vůle. Pokud se projeví, je to jasné. Ovšem problém u těchto motorů je v tom, že vůle ventilů nelze seřídit klasickým způsobem. Ventily mají kalibrovaná zdvihátka a pokud vůle nesouhlasí, je nutné zdvihátko daného ventilu vyměnit za nové, které má jinou sílu dna. Na to je katalog. Aby se zdvihátko dalo vyměnit, musí se demontovat vačka, takže celé rozvody.
Ovšem pokud tam bude velká vůle na ventilů, není to samosebou. Totiž u těchto motorů, pokud je vše v pořádku, není potřeba vůle ventilů řešit prakticky celou životnost motoru. Já měřil vůle ventilů u sebe po čtvrt milionu km a všechny sedí úplně přesně. Takže pokud bude někde velká vůle, má to nějaký důvod. Pravděpodobně opotřebení ventilu nebo zdvihátka, případně vačky. Na to je potřeba se potom zaměřit.
No a pokud by vůle ventilů byly v pořádku, dělá to klepání vstřikovač. Pomůže jeho repase.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)