Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Zdravím vás, mám možnost mít fabii 1 combi v benzínu s automatem Tiptronic pro ženu na ježdění do práce a na nákupy kolem komína. Chce jedině automat je to dobrá spolehlivá volba této převodovky? Najeto poctivých 155tis km. Děkuji za názor.
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Pokud měla správný servis, asi bych se toho nebál. Ty automaty jsou klasické staré dobré měniče, tam asi nemá moc co odejít. Jestliže byl pravidelně měněný olej, mělo by to být v pohodě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Děkuji, právě že tam asi je olej původní, nebo takhle záznam v knížce není pouze běžný servis a ve 145tis km rozvody. Někdo mě říkal že je tam náplň doživotní u Tiptronic, což se mě zdá blbost. Samozřejmě když bych to vzal oleje bych nechal pro klid vyměnit. (Co tam patří nejlépe za olej do té převodovky?) Co setrvačník je tam něco takového? tam se dávali klasické jednohomoty nebo je tam něco jak dvouhmota co může časem klepat? Díky
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Tohle není DSG s dvouhmotou, ale klasický hydraulický měnič.
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Dobře, takže by to mohlo nějakou dobu ženě sloužit. Nikdy jsem tento automat neměl takže o tom fakt nic nevím
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
tiptroniky běžně zvládají větší nájezdy pokud mají servis
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Fajn děkuji moc
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Známej to má. Jen je potřeba se připravit na to, že ten slabounký motor ve spojení s automatem docela žere.
Fóbie neznám, ale pokud je to hydroměnič, tak si prostě najít nějaké rady jak vyzkoušet jestli převodovka správně funguje. Na internetu je toho docela dost. Základ je samozřejmě, že auto musí být při testu úplně studené. Z koncernu mám zkušenost jen se starou audi tdi a 4q automatem co jsem sehnal za pár peněz.
A k oleji. Ano, náplň je doživotní, ale nikdo už neřekne, že životnost auta automobilka počítá tak na 150 tis km. V těhle převodovkách by se to mělo měnit každejch 60 tis. Při tahání vozíku po 45 tis km. Proto bych si koncern nikdy nekoupil za nějaké větší peníze, než je cena vraku, už kvůli těm sprzněnejm servisním výměnám náplní, aby to dobře vypadalo v tabulkách ekonomů v ročním nákladu flotily.
Nejhorší je koupit nějakej vrak. Narozdíl od japonců se ty převodovky blbě schánějí (je jich málo) a většinou jsou taky v zuboženém stavu, protože to má přece "doživotní" náplň.
Kolik ta fabie stojí?
Nebylo by lepší koupit 2.0i oktávku? Bude to žrát stejně a aspoň to trošku pojede. Pokud jezdí delší trasy, tak ve spojení s automatem je asi lepší to tdi.
Fóbie neznám, ale pokud je to hydroměnič, tak si prostě najít nějaké rady jak vyzkoušet jestli převodovka správně funguje. Na internetu je toho docela dost. Základ je samozřejmě, že auto musí být při testu úplně studené. Z koncernu mám zkušenost jen se starou audi tdi a 4q automatem co jsem sehnal za pár peněz.
A k oleji. Ano, náplň je doživotní, ale nikdo už neřekne, že životnost auta automobilka počítá tak na 150 tis km. V těhle převodovkách by se to mělo měnit každejch 60 tis. Při tahání vozíku po 45 tis km. Proto bych si koncern nikdy nekoupil za nějaké větší peníze, než je cena vraku, už kvůli těm sprzněnejm servisním výměnám náplní, aby to dobře vypadalo v tabulkách ekonomů v ročním nákladu flotily.
Nejhorší je koupit nějakej vrak. Narozdíl od japonců se ty převodovky blbě schánějí (je jich málo) a většinou jsou taky v zuboženém stavu, protože to má přece "doživotní" náplň.
Kolik ta fabie stojí?
Nebylo by lepší koupit 2.0i oktávku? Bude to žrát stejně a aspoň to trošku pojede. Pokud jezdí delší trasy, tak ve spojení s automatem je asi lepší to tdi.
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Píše "pro ženu do práce a na nákupy kolem komína" . Nafta je kravina, dvoulitr v Octavii je jeden velký průser - prastarý nevýkonný motor, zbytečně velké auto. Parkování u nákupáku + baba za volantem = lépe menší vůz.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Přesně tak Marek má pravdu, ještě zvažují koupit klasiku manuál a prostě se stím naučí
Re: Fabia 1 1.4i 55kw v automatu názor?
Jo, to jsem přehlídl, že kolem komína. Tak to TDI padá.
Každopádně nevidím rozdíl v parkování mezi fabii kombi a krátkou oktávkou.
Obecně menších aut s menším motorem v automatu je jako šafránu a výběr žalostný. A když už je to pěkné malé auto, tak to má nepovedený automat.
Každopádně nevidím rozdíl v parkování mezi fabii kombi a krátkou oktávkou.
Obecně menších aut s menším motorem v automatu je jako šafránu a výběr žalostný. A když už je to pěkné malé auto, tak to má nepovedený automat.