Transportér T6 2018-bere fridex
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Transportér T6 2018-bere fridex
Ahoj,
prosím o radu už začínám být trochu bezradný!
Kamarád koupil Transportéra T6 2.0TDI-110 kW, jezdil cca 2měsíce a začal se ztrácet fridex auto má najeto cca 70t km (a to už je v záruce měněný polomotor v cca 30t km).Vyzkoušel jsem natlakovat IC stlačeného vzduchu (2bary na 24 hod.), netěsnost se neprojevila. Majitel koupil nové víčko expanzky, doplnil fridex a jezdil dál. Po týdnu přijede po cca 100km cestě zastaví se doma na oběd a už nenastartoval, voda v motoru startér s motorem nehnul! Vodu jsme vytlačili zpět do sání přes 6 rychlost couváním a vyzkoušeli nastarovat. Auto nastartovalo(postupně na všechny válce, cca 10 min to byla parní lokomotiva)dojeli jsme do dílny rozebral jsem sání a EGR. EGR chladič a sání plné fridexu, kupil jsem originál nový EGR chladič, vyčistil sání.
Auto jezdilo cca týden opět voda v motoru i v oleji (šlem na měrce, víčku od oleje i v sání až od turba),
Sundal jsem hlavu, nechal přebrousit, natlakovat, ventily zkontrolovat vše v pořádku (hlava byla celkem rovná bralo se z ní cca 0.05mm). Poskládal jsem to zpět(všechna těsnění nová (vstřiky, hlava, turbo, sání, vstup EGR atd.), včetně originál šroubů), nechal jsem vyčistit i vstřiky.
Nyní najeto cca 100km a EGR znovu plný fridexu!
Vodní pumpu jsem zatím nedělal, myslím, že kvůli pumpě by se nedostal fridex do sání!
Auto jezdí bez problému, motor poslechově lepší než u mého Multivanu, jde jak hodinky , diagnostika bez závad!
Nechal jsem vyřadit EGR a močovinu, naměřený výkon 159koní.
Napadá prosím někoho čím by to mohlo ještě být, prohlídnul jsem i blok, jestli není prasklý mezi 2 a 3 válcem, nic jsem nenašel!
Prosím o každý nápad.
Děkuji Michal
prosím o radu už začínám být trochu bezradný!
Kamarád koupil Transportéra T6 2.0TDI-110 kW, jezdil cca 2měsíce a začal se ztrácet fridex auto má najeto cca 70t km (a to už je v záruce měněný polomotor v cca 30t km).Vyzkoušel jsem natlakovat IC stlačeného vzduchu (2bary na 24 hod.), netěsnost se neprojevila. Majitel koupil nové víčko expanzky, doplnil fridex a jezdil dál. Po týdnu přijede po cca 100km cestě zastaví se doma na oběd a už nenastartoval, voda v motoru startér s motorem nehnul! Vodu jsme vytlačili zpět do sání přes 6 rychlost couváním a vyzkoušeli nastarovat. Auto nastartovalo(postupně na všechny válce, cca 10 min to byla parní lokomotiva)dojeli jsme do dílny rozebral jsem sání a EGR. EGR chladič a sání plné fridexu, kupil jsem originál nový EGR chladič, vyčistil sání.
Auto jezdilo cca týden opět voda v motoru i v oleji (šlem na měrce, víčku od oleje i v sání až od turba),
Sundal jsem hlavu, nechal přebrousit, natlakovat, ventily zkontrolovat vše v pořádku (hlava byla celkem rovná bralo se z ní cca 0.05mm). Poskládal jsem to zpět(všechna těsnění nová (vstřiky, hlava, turbo, sání, vstup EGR atd.), včetně originál šroubů), nechal jsem vyčistit i vstřiky.
Nyní najeto cca 100km a EGR znovu plný fridexu!
Vodní pumpu jsem zatím nedělal, myslím, že kvůli pumpě by se nedostal fridex do sání!
Auto jezdí bez problému, motor poslechově lepší než u mého Multivanu, jde jak hodinky , diagnostika bez závad!
Nechal jsem vyřadit EGR a močovinu, naměřený výkon 159koní.
Napadá prosím někoho čím by to mohlo ještě být, prohlídnul jsem i blok, jestli není prasklý mezi 2 a 3 válcem, nic jsem nenašel!
Prosím o každý nápad.
Děkuji Michal
Octavia 2.0 TDI CR combi, 110kW, CKFC
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
ja bych hned nerozebiral a nemenil pul motoru ale rozpojil sani, na expansku napojil lednickovy kompresor a hedal kde kapne,hadici apojim na vratku,kompresor ma malou dodavku tak ho tmuzes mit pripoeny hodiny zatka odfukuje a badas
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
Jj, to je možný! Muzu tam pripojit normalni kompresor nastavit 2 bary a hledat.
Ale už moc možností nemám,
Vyřadím chladič, propojím hadice a ucpu prepad.
Tim vyresim IC a pak zkusit dát záslepka na výstup z EGR chladiče, tim by se mi neměla dostat voda do sání. Po ujetí cca 50-100km km zkusim pres cidlo teploty na výstupu z EGR chladiče, jestli je v něm fridex, pokud ne, šlo to pres IC. Pokud ano, je buď špatný nový EGR chladič nebo tam jde fridex z výfuku.
????
Ale už moc možností nemám,
Vyřadím chladič, propojím hadice a ucpu prepad.
Tim vyresim IC a pak zkusit dát záslepka na výstup z EGR chladiče, tim by se mi neměla dostat voda do sání. Po ujetí cca 50-100km km zkusim pres cidlo teploty na výstupu z EGR chladiče, jestli je v něm fridex, pokud ne, šlo to pres IC. Pokud ano, je buď špatný nový EGR chladič nebo tam jde fridex z výfuku.
????
Octavia 2.0 TDI CR combi, 110kW, CKFC
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
Resili jsme to same asi mesic zpet. Byl to teda r.v 2016 ale spotreba litr fridexu na tisic km ty Ic se asi moc nepovedly, v autorizaku mi prodali prestavbovou sadu na novy typ intercooleru. Byl jiny ic, drzak, hadice a jeste nejaky drobnosti. Po vymene vse ok. Auto najeto 100t, prvni majitel. Ten uz je z toho na prasky. Furt se to sere
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
No, jsem už z toho trochu smutný!
Moc jsme se za ty peníze nesvezli!!!
Tady už je taky nový IC (2020) asi to měnili s polomotorem rovnou!
Za poslední měsíc tři auta VW (transportér VI a 2x superb III) vždy vyměněný polomotor v záruce a berou vodu zas!
A já jim ještě ten motor doporučil 2.0 TDI 110kW, protože na octavii III mám 405 000 a bez problému
Ještě by mě zajímalo proč transportér VI už má zase EGR před DPF, jsem čistil sání a vířivé klapky jako blázen?
Moje octavia III 2013 už má EGR za DPF!
Děkuji
M.
Moc jsme se za ty peníze nesvezli!!!
Tady už je taky nový IC (2020) asi to měnili s polomotorem rovnou!
Za poslední měsíc tři auta VW (transportér VI a 2x superb III) vždy vyměněný polomotor v záruce a berou vodu zas!
A já jim ještě ten motor doporučil 2.0 TDI 110kW, protože na octavii III mám 405 000 a bez problému
Ještě by mě zajímalo proč transportér VI už má zase EGR před DPF, jsem čistil sání a vířivé klapky jako blázen?
Moje octavia III 2013 už má EGR za DPF!
Děkuji
M.
Octavia 2.0 TDI CR combi, 110kW, CKFC
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
Pri motoroch EA288 s integrovaným vodným chladičom je vraj bežné, že praskajú IC.
Hlavne tam netreba nalievať nič iné ako G12++.
Hlavne tam netreba nalievať nič iné ako G12++.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
Jj, IC jsem 2x testoval, teď ho zkusím vyřadit úplně.
Fridex G12+ prověřím co tam dávali.
Děkuji
M.
Fridex G12+ prověřím co tam dávali.
Děkuji
M.
Octavia 2.0 TDI CR combi, 110kW, CKFC
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
udrzuje cistu chladiacu sustavu. Tieto motory maju ovela viac hlinika v okruhu a su nachylnejsie na oxidaciu a poskodenie.
G12++ ma spravne chemicke zlozenie podla specifikacie VW. Pri výmene chladiacej sa odporuca aj vymena nadobky so silikatom (pokial taku ma). Ja osobne pouzivam len OEM naplne (adblue, olej, brzdovku, chladiacu). Cize ak budem musiet menit Ad blue jednotku alebo DPF tak budem vediet ze som nic nezanedbal a nie je to udrzbou. Akoze fakt sa neoplati na tomto setrit.
G12++ ma spravne chemicke zlozenie podla specifikacie VW. Pri výmene chladiacej sa odporuca aj vymena nadobky so silikatom (pokial taku ma). Ja osobne pouzivam len OEM naplne (adblue, olej, brzdovku, chladiacu). Cize ak budem musiet menit Ad blue jednotku alebo DPF tak budem vediet ze som nic nezanedbal a nie je to udrzbou. Akoze fakt sa neoplati na tomto setrit.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
toefuk píše: ↑12 led 2023, 10:10 udrzuje cistu chladiacu sustavu. Tieto motory maju ovela viac hlinika v okruhu a su nachylnejsie na oxidaciu a poskodenie.
G12++ ma spravne chemicke zlozenie
diky, pravdepodobne kdo se vyprdne na servis skody uz sou nezvratne,prekvapuje me slovo silikat,ten se preci ouziva jen u asijskych vozu??? co vim tak pri vymene jakehokoliv dilu se musi vmenit ch kapalina protoze na novem dilu udela antikorfilm a pouzita kapalina tyto vlastnosti nema a novy dil hned koroduje, koroze pak premuze celkove vlastnosi kaaliny a si furt vprdeli
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
ten silikat asi nie je az taka novota. Co som sa docital tak ho pouzivalo audi od roku 2000+ pre mdely A8
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
jasne no ja ziju v tom ze siikat u aut eu je zakazany jen etylenglykol
Re: Transportér T6 2018-bere fridex
Ahoj, tak po týdnu provozu bez mezichladiče kapalina ubývá stále! Egr chladič jsem na výstupu do sání ucpal mezi přírubami. Egr je opět plné fridexu. Takže mezichladic to nebyl!
Zítra ještě dám plech mezi příruby na vstupu ze svodů! Tim by měl být chladič úplně zatěsněný.
A budu ještě chvilku jezdit a uvidíme.
Je možné, že nový originál egrko bylo opět vadné???
(koupil jsem ho v auto kelly, ale originál jen pro upřesnění)
M.
Zítra ještě dám plech mezi příruby na vstupu ze svodů! Tim by měl být chladič úplně zatěsněný.
A budu ještě chvilku jezdit a uvidíme.
Je možné, že nový originál egrko bylo opět vadné???
(koupil jsem ho v auto kelly, ale originál jen pro upřesnění)
M.
Octavia 2.0 TDI CR combi, 110kW, CKFC
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice