VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat - OPĚT Nestartuje

Příspěvek od Maxík_1 »

Dobrý den ,

je to cca.3 dny zpět co mě začal zlobit Golf 4 1.9 TDi.
Mlada ráno odjela do práce, odpoledne po zaměstnaní nastartovala bez problému a jela vyzvednout zasilku na poštu.
Vypnula motor a nenastartovala.

Přijel jsem na místo a nestartuje.
Odtáhnul jsem auto na parkoviště kde momentálně stojí.
Diagnostika VAG píše toto:

Pátek,13,Leden,2023,14:32:23:64275
VCDS -- Windows VAG/VAS Emulator Běží na Windows 10 x64
VCDS verze: SVO 20.4.1.1
Verze dat: 20200331 DS317.0
www.vag-com.cz


-------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Addresa 01: Motor Labely: User\038-906-012-AGR.clb
Objednací číslo řídící jednoky: 038 906 012 M
Systém a/nebo verze: 1,9l R4 EDC G000SG 2813
Kódování: 00002
Číslo dílny: WSC 01317
VCID: 1A3DA6A98664AA56E4-4B2E
2 závad nalezeno.

18062 - prectete pamet zavad kombinovaneho pristroje
P1654 - 35-10 - - Sporadická
17664 - snimac teploty chladici kapaliny
P1256 - 35-10 - preruseni / zkrat na plus (G62) - Sporadická

Readiness: N/A

VAG v položce přistrojová deska píše toto.:

Pátek,13,Leden,2023,14:39:29:64275
VCDS -- Windows VAG/VAS Emulator Běží na Windows 10 x64
VCDS verze: SVO 20.4.1.1
Verze dat: 20200331 DS317.0
www.vag-com.cz


Addresa 17: Přístrojová deska Labely: 1J0-920-xx0-17.lbl
Objednací číslo řídící jednoky: 1J0 920 802 E
Systém a/nebo verze: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V27
Kódování: 01142
Číslo dílny: WSC 00000
Další informace: Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0Y1537205
VCID: 25478555BF1A15AE59-516E
2 závad nalezeno.

00534 - snimac teploty oleje (G8)
30-00 - preruseni nebo zkrat na plus
01314 - ridici jednotka motoru
49-10 - zadna komunikace - Sporadická
........

Vím, že v předchozích týdnech mi mladá říkala, že při zapnutí klíčku blikala olejnička na přistrojovce.
Kontrola oleje a vše ok a po nastartování motor maže a je to OK.

Jde mi o to čim začít abych byl schopen auto dostat z parkoviště kde je aktuálně zaparkováno do dilny a rozjet to.

Podle dohledaných informaci na webu snímač oleje na spodní části vany motoru hlási ŘJ chybu a ta vidí i chybu snímače chlazení. Takže by se dali vyměnit a snad by to mělo být OK.

Jen mi není jasné proč 01314 - ridici jednotka motoru co to znamená??
49-10 - zadna komunikace - Sporadická
Naposledy upravil(a) Maxík_1 dne 13 říj 2023, 19:12, celkem upraveno 2 x.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 653
Registrován: 15 lis 2011, 20:43

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od trhac »

Rele 109
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od Maxík_1 »

Děkuji za odpověď.

Dneska ráno jsem zajel na místo parkování vozu s nářadím,že zkusím přívod nafty.

Sedl jsem do vozu ,že zkusím nastartovat a všiml jsem si,že na palubovce s žárovkou pro žhavení - spirála svítí mnohém déle ( 2-3 vteřiny) a auto nastartovalo hned - okamžitě.
Nechal jsem běžet motor chvíli cca. 3.min.a vypnul jsem ho.
Kontrolka žhavení opět svítí déle a motor nastartoval tak jsem ho vypnul,že si zabalím nářadí v druhém voze.
Bohužel.
Říkám dobrý, pojedeme do místa bydliště jdu a kontrolka žhavení zhasla okamžitě a motor nešel nastartovat a točil na prázdno.
Takto to udělal 2x.
Po cca.5 min.jsem zkusil nastartovat, kontrolka žhavení svítí mnohém déle a najednou nastartoval a motor běží.

Myslíte,že to dělá něco se žhavením?
Jak kolega zde uvedl relé 109 tak koukám je to 357906381A.
Objednám nové.

V tom případě ty hlášky z diagnostiky hlásí úplně něco jiného a nemají nic společného s tím,že nestartuje.
Mohu poprosit o skutečné kvalitní obchod kde kupujete díly na své dieselové motory???
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od Maxík_1 »

trhac píše: 14 led 2023, 11:39Rele 109
Děkuji za upřesnění.
Koukám na něj ,ale netuším jak ho změřit zda je funkční??
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 653
Registrován: 15 lis 2011, 20:43

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od trhac »

Pokud zapnes klicek a neproblikne ti zhaveni tak je to rele 109.
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od Maxík_1 »

Děkuji za upřesnění.

Když žhavení problikne právě na mžik - snad jen na sekundu tak nestartuje.

Když se mi žhavení rozsvítílo na déle jak 2-3 vteřiny tak nastartoval.

Před chvílí jsem na autě měnil zadní pružiny tak jsem to že zvědavosti jen zkusil nastartovat a zase chitil na poprvé.
Tak netuším co to dělá a kam se podívat.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od prka »

Bude to relé 109 jak píše kolega výše. Když ho opatrně rozděláš, tak většinou bývá porušen přechod od pinu na plošňák. Viz obrázek , na kterém je vidět popraskaný cín kolem kontaktů označených červeným kroužkem. Nejčastěji to bývá u nejdelšího pinu na uvedeném obrázku. Při zahýbání s pinem je to vidět. Většinou stačí spoje procínovat a relé fachčí dál.
Přílohy
IMG_20211229_170630_LI.jpg
IMG_20211229_170630_LI.jpg (2.65 MiB) Zobrazeno 2148 x
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od Maxík_1 »

Děkuji za upřesnění a názorný obrázek.
Děkuji.


Zítra se na to za denního světla podívám a dám vědět jak to vypadá.

Ještě se optám zda máte někdo odkaz na hledací SW jako byla v minulosti SW zvaný Etka.
Kde se dali dohledat podle čísel výrobce náhradní díly.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od Jarda S. »

Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od Maxík_1 »

Díky za odkaz.
Koukám na to,ale nějak se v tom nemohu zorientovat ohledně základního nastavení protože mi furt vyskakuje nějaká tabulka v angličtině a napravé straně to odpočítává čas. :?
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od Maxík_1 »

S odstupem času musím konstatovat, že kolegové měli asi pravdu.

Objednal jsem originální relé žhavení c.109 a vyměnil jsem ho a zatím auto pokaždé nastaruje a jezdí.

Toto na fotce je to vybrané z vozu.
Viditelně na něm není nic zvláštního.
výměna relé žhavení pomohla.

Závady v zjištěné přes diagnostiku s problémem nemají nic společného.
Přílohy
IMG_20230120_121407.jpg
IMG_20230120_121407.jpg (1.78 MiB) Zobrazeno 1982 x
IMG_20230120_121431.jpg
IMG_20230120_121431.jpg (1.83 MiB) Zobrazeno 1982 x
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud je relé 109 KO nespojíš se s řídící jednotkou motoru !
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 653
Registrován: 15 lis 2011, 20:43

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od trhac »

Tak hlavní věc je že výměna za nový relé k něčemu byla.
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat

Příspěvek od Maxík_1 »

S jednotkou se mi nedá spojit,když vymažu chyby z jednotek ( motoru a přístrojové desky).

Než mi zde kolegové odpověďeli na můj prvotní dotaz s tím relé 109 tak jsem chyby smazal a už jsem se s řídící jednotkou vozu nespojil a auto nestarovalo.

Jak jsem dal nové relé tak to začalo vše fungovat.
Nevím proč se to tak dělo,ale jak jsem dal nové relé žhavení tak auto nastartovalo a od té doby jezdí.
A závady se objevily znova.
Tentokrát jsem to nemazal a auto jezdí bez závad.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Maxík_1
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 04 kvě 2019, 16:16
Bydliště: Východní Čechy

Re: VW Golf 4-1.9 TDi, 66Kw r.v.2000 nejde nastartovat-VYŘEŠENO

Příspěvek od Maxík_1 »

Update k 11.04.2023:

Auto po výměně relé jezdí stále bez závad.
Takže chybové hlášky v řídící jednotce motoru nemají nic společného s funkčnosti motoru.
VW Passat Variant B5. r.v.1999
Seat Inca 1.9 D, r.v.2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“