N1 Renault Master L3H2

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od Marek77 »

Řešíme problém v práci a neumíme se domluvit. Každý je nejchytřejší, každý má pravdu, ale každý má úplně jiný názor. Takže se ptám do pléna.....

Situace: Dodávka kategorie N1 Renault Master L3H2 použitý jako souprava s brzděným vlekem nad 750 kg.

Otázka 1: jaké řidičské oprávnění musím mít?
Otázka 2: musí mít auto tachograf?
Otázka 3: jaká je maximální dovolená rychlost takové soupravy?

Díky.....
Naposledy upravil(a) šulda dne 18 led 2023, 17:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Řeším problém v práci

Příspěvek od roman1648 »

Řidičák stačí B96 - na větší přívěsy, není třeba klasické "Éčko"
Tachograf si myslím že být nemusí,ale to nevím určitě
Rychlost jízdní soupravy podle toho co má povolený vlek, některé i větší vleky jsou na 110 nebo i 130km/h
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od JARDA2 »

pokud jedeš v takovým autu jako zaměstnanec a přesáhne celková 3,5t tachograf být musí povinost zaměstnavatele. do 3,5t stačí B s E. nad C1 s E
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Re: Řeším problém v práci

Příspěvek od JARDA2 »

Rychlost jízdní soupravy podle toho co má povolený vlek, některé i větší vleky jsou na 110 nebo i 130km/h
[/quote]
romane nemůžeš koukat na konstrukční rychlost u vleku. řídit se musíš co říká vyhláška o pozemních komunikací.
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
mountune
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 26 črc 2017, 09:14
Bydliště: Kladno

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od mountune »

B96 je k hovnu, pro jizdu s vlekem klasicky E a je klid. Kvuli plataku jsem to tak udelal. V nemecku uz tachograf chteji, kolega tam mel pruser. Muzu zjistit podrobnosti. Tady u nas myslim ze tachograf u dodavky s vlekem moc hrotit nebudou. Do 3,5 tuny b+e? (rofl) na co by to bylo? B+E muze byt souprava az 7 tun.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od martinsidlo »

Vlek nad 750kg je na E.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od Jarda S. »

to už dávno neplatí (wallbash) můžeš tahat i těžší pokud se se součtem CELKOVÝ váhy vejdeš do 3500kg stačí B (hm) nebo do 4250kg s b96 (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od Marek77 »

Pánové.....!

Bavíme se o konkrétní situaci, která je popsána v mém prvním příspěvku.

Auto N1, které má 3500 kg (skutečných), k tomu brzděný vlek s nákladem o celkové váze přes 750 kg. Čili papírová i skutečná hmotnost soupravy přesahuje 4250 kg.

Jde o to, že nám za dodávky (servisní dílna) chtějí hodit vlek, na kterém bychom si vozili montované lešení. A já se snažím je přesvědčit o tom, že je to ekonomický nesmysl, protože tažné zařízení a montáž tachografů do šesti aut stojí peněz jak želez, k tomu pravidelná kalibrace toho krámu taky něco koštuje, a navíc krom jednoho kolegy, co jezdil kamion, nemá nikdo z nás E. Takže proto potřebuji relevantní argumenty, ne domněnky - těch mám ze všech stran dost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od roman1648 »

Pokud přesahuje oněch 4250kg tak na to samozřejmě B96 nestačí, já to mám kvůli tomu abych mohl občas jezdit s podvalem, jinak mám i C ale klasické E nemám a pokud nemám oprávnění, tak za to prostě nepolezu,nikdy nevíš co se stane,dneska bum bum,nějaká nehoda,někdo tam zařve a viníka nakonec udělají z tebe protože jsi to vlastně neměl řídit...
Poud se to šéfovi nelíbí, sorry, nejedu, on si za tebe pak sednout nepůjde
Nikoho z nás v práci neplatí zlatem aby riskoval tohle ;)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od Jarda S. »

Marek77 píše: 19 led 2023, 06:08 Pánové.....!

Bavíme se o konkrétní situaci, která je popsána v mém prvním příspěvku.

Auto N1, které má 3500 kg (skutečných), k tomu brzděný vlek s nákladem o celkové váze přes 750 kg. Čili papírová i skutečná hmotnost soupravy přesahuje 4250 kg.
to už je na B+E a tachograf nejni potřeba (hm) vozidlo je pořád do 3.5t, někde ale chcou pokud jedeš s vlekem vést "knihu jízd" kde píšeš dobu jízdy, pauzy atd,,, (takový ručně psaný tachograf)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od Marek77 »

Podle evropské směrnice je tachograf nutností. A to dokonce i v případě, že vlek nemám a mám jen tažné. Jinými slovy mám-li na dodávce tažné, musím mít tachograf, i když nic netahám. Tak zní evropská směrnice.
Teď jsem to našel.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od Marek77 »

roman1648 píše: 19 led 2023, 09:10 Pokud přesahuje oněch 4250kg tak na to samozřejmě B96 nestačí, já to mám kvůli tomu abych mohl občas jezdit s podvalem, jinak mám i C ale klasické E nemám a pokud nemám oprávnění, tak za to prostě nepolezu,nikdy nevíš co se stane,dneska bum bum,nějaká nehoda,někdo tam zařve a viníka nakonec udělají z tebe protože jsi to vlastně neměl řídit...
Poud se to šéfovi nelíbí, sorry, nejedu, on si za tebe pak sednout nepůjde
Nikoho z nás v práci neplatí zlatem aby riskoval tohle ;)
To rozhodně. Nemíním nikomu dělat šaška a nastavovat vlastní krk jen proto, že si někdo něco vymyslel. Já se teda úplně bráním tahání vleků. Nemám nic takového ve smlouvě a nejsem povinen. Navíc nemám E, tudíž vlastně ani nemůžu.
U nás ve firmě je to totiž tak: vymysleli, že abychom si nemuseli pětkrát do roka (někdy ani ne) půjčovat lešení, budeme mít vlastní a budeme si ho sami vozit na místo. Koupili lešení a teď vymýšlejí, jak to vlastně v praxi udělat. Ani jedno auto nemá tažné, ani jedno auto nemá tachograf, až na jednoho kolegu nikdo nemá E. A teď jsou v pasti, protože nemají lidi, co by mohli takový náklad převážet. Ale to je u nás ve firmě normální jev, že někdo rychleji jedná než myslí, čili vlastně nic nového pod sluncem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 08 pro 2006, 11:24

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od JARDA2 »

to máš všude stejný, ve firmě co sem dělal řidiče nakoupili 5 ivec na 5 až 7 palet a aby to mohli řídit zaměstnanci s B řidičákem nechali je všechny otypovat na celkovou hmotnost 3499kg. auto samotný vážilo 3000 až 3100 kg. vozila se drogerie některá paleta měla i 5 metráků řidič metrák tady vidíš co všechno jde. :D
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od volvo pan »

a to neuveze 750 kg vlek? By se dal udělat nějakej special a to vezt můžeš. Nebo valník s dabl kabinou.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: N1 Renault Master L3H2

Příspěvek od Marek77 »

Jako kvůli občasné přepravě lešení kupovat novou dodávku? Tak to by bylo už úplně úchylný.

My to lešení potřebujeme tak třikrát do roka na týden až dva. Jinak jsme servisní organizace pro bioplynové stanice. Máme pouze skříňové dodávky jako dílny. Valník fakt nepotřebujeme.

Abych to doplnil: my to vozit nechceme a děláme vše pro to, abychom firmě dokázali, že to celé je úplný nesmysl a že lepší by bylo, aby si na tu občasnou přepravu objednali přepravní společnost. Firma se naopak snaží všemi možnými prostředky dokázat nám, že to jde a tlačí nás do kouta. Takže taková malá legislativní válka.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“