Passat B6 1.9 tdi BLS - vyšší spotřeba na volnoběh při zahřátém motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Passat B6 1.9 tdi BLS - vyšší spotřeba na volnoběh při zahřátém motoru
Zdravím pánové,
Čerstvé sem přivezl domu Passata B6 2007 1.9 tdi BLS
s 280 000km na učtě a zjistil jsem jednu věc která mě trochu trápí. Motor má velikou spotřebu na volnoběhu (0.9l/h). To samo o sobě bi nebyl zas až tak velká věc kdyby se to nedělo jen když je motor zahřátéj...
Při 60 stupních má 0.7l/h
Při 80 stupních má 0.8l/h
Při 90 stupních má 0.9l/h
Zdůrazňuji že všechny spotřebiče jsou off.
Co jsem zběžně zhlédl diagnostiku, vše vypadá celkem ok. Výstřiky mají jistou korekci ali nic zásadního (jeden +0.8 a dva -0.4), trochu je mimo fazi (2.5kw v plusu) ale zase, to by IMHO nemělo dělat až takovej bordel.
Long story short story, má někdo nějakej nápad odkud začít?
Edit: motor se sám o sobě chová velice hezky, tiše a kultivovaně
Čerstvé sem přivezl domu Passata B6 2007 1.9 tdi BLS
s 280 000km na učtě a zjistil jsem jednu věc která mě trochu trápí. Motor má velikou spotřebu na volnoběhu (0.9l/h). To samo o sobě bi nebyl zas až tak velká věc kdyby se to nedělo jen když je motor zahřátéj...
Při 60 stupních má 0.7l/h
Při 80 stupních má 0.8l/h
Při 90 stupních má 0.9l/h
Zdůrazňuji že všechny spotřebiče jsou off.
Co jsem zběžně zhlédl diagnostiku, vše vypadá celkem ok. Výstřiky mají jistou korekci ali nic zásadního (jeden +0.8 a dva -0.4), trochu je mimo fazi (2.5kw v plusu) ale zase, to by IMHO nemělo dělat až takovej bordel.
Long story short story, má někdo nějakej nápad odkud začít?
Edit: motor se sám o sobě chová velice hezky, tiše a kultivovaně
Naposledy upravil(a) šulda dne 07 úno 2023, 23:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu. Přestal bych se ohánět cizími slovy a psal srozumitelně česky.
Důvod: Úprava názvu tématu. Přestal bych se ohánět cizími slovy a psal srozumitelně česky.
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
No a rozvody mas na 0°? Nebo kolik tam je podle vagu
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
Na voľnobeh sa nejazdí. Údaj nemusí byť správny.
Môže byť mierne blbo chipnutý. Ak má solídny chod a nemá zväčšenú spotrebu (dobre je merať podľa tankovania a prejdených KM a porovnať z palubákom) to asi nerieš. Mne Alfa Romeo 156 cez Torque hlási aj okolo 1,4 litra za hodinu no dlhšie jazdy robí reálne pod 5/100, niekedy aj pod 4/100
Môže byť mierne blbo chipnutý. Ak má solídny chod a nemá zväčšenú spotrebu (dobre je merať podľa tankovania a prejdených KM a porovnať z palubákom) to asi nerieš. Mne Alfa Romeo 156 cez Torque hlási aj okolo 1,4 litra za hodinu no dlhšie jazdy robí reálne pod 5/100, niekedy aj pod 4/100
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
Chlapi, dik za odpovedi,
@valekf: rozvody jsou v plusu cca 2,5, vim ze to neni optimalni ale ani zadna tragedie. Imho to by nemelo delat takovej rozdil (mozna deci) ale hlavne ne to zvlastni chovani ze cim je teplej motor, tim je spotreba vyssi.
@tatko tom: ja vim ze se na volnobeh nejezdi (z kopce mozna) ale imho je to ok indikator ze by tu mohlo byt neco spatne (btw: palubak je celekm presnej, tankovani- tankovani rozdil cca 0,1l) Hele, ja na passika prechazel z octy mk2/05 taky s 1.9 tdi (jakej kod motoru ted z hlavy fakt nevim) a pocital jsem s tim ze spotreba bude mirne vyssi (prece jen 200kg tezsi auto). Problem je v tom ze me je realna spotreba tak o cca 2l vyssi nez u octy coz se mi uz zda hodne (a to jeste neberu vubec v uvahu ze porovnavam vecne nalozenou octu s praznym pasikem).
Tedy takhle, dalkovou trasu kterou bych na octe dal s trochou stesti kolem 5l/100km, pasik zvladne za cca 6-6,5 (to je jeste ok) mesto, kdy octavka se drzela na cca 7, passik ma pravidelne problemy se drzet pod 9.
S tim chipem bys mozna mohl mit pravdu. Zapomel jsem zminit ze auto ma dpf-off, takze nejaka chip/custom mapa musela byt nahozena a uprimne, na to ze auto ma mit 77kw se moc nechova jako 77kw. Na kontrolu chipu jdu ted v pon/utery tak uvidim. Na druhou stranu, pokud nekdo dokazal takhle sprasit chip, takje ma vira v lidsky rod zcela znicena
Mam jeste jednu hooooodne za vlasy pritazenou teorii, tak vas nazor. Muze tohle byt mozna trochu mrtva baterka? Jako ze se ji alternator, kdyz se motor zahreje, snazi nabit?
Dik vsem a sportu zdar
@valekf: rozvody jsou v plusu cca 2,5, vim ze to neni optimalni ale ani zadna tragedie. Imho to by nemelo delat takovej rozdil (mozna deci) ale hlavne ne to zvlastni chovani ze cim je teplej motor, tim je spotreba vyssi.
@tatko tom: ja vim ze se na volnobeh nejezdi (z kopce mozna) ale imho je to ok indikator ze by tu mohlo byt neco spatne (btw: palubak je celekm presnej, tankovani- tankovani rozdil cca 0,1l) Hele, ja na passika prechazel z octy mk2/05 taky s 1.9 tdi (jakej kod motoru ted z hlavy fakt nevim) a pocital jsem s tim ze spotreba bude mirne vyssi (prece jen 200kg tezsi auto). Problem je v tom ze me je realna spotreba tak o cca 2l vyssi nez u octy coz se mi uz zda hodne (a to jeste neberu vubec v uvahu ze porovnavam vecne nalozenou octu s praznym pasikem).
Tedy takhle, dalkovou trasu kterou bych na octe dal s trochou stesti kolem 5l/100km, pasik zvladne za cca 6-6,5 (to je jeste ok) mesto, kdy octavka se drzela na cca 7, passik ma pravidelne problemy se drzet pod 9.
S tim chipem bys mozna mohl mit pravdu. Zapomel jsem zminit ze auto ma dpf-off, takze nejaka chip/custom mapa musela byt nahozena a uprimne, na to ze auto ma mit 77kw se moc nechova jako 77kw. Na kontrolu chipu jdu ted v pon/utery tak uvidim. Na druhou stranu, pokud nekdo dokazal takhle sprasit chip, takje ma vira v lidsky rod zcela znicena
Mam jeste jednu hooooodne za vlasy pritazenou teorii, tak vas nazor. Muze tohle byt mozna trochu mrtva baterka? Jako ze se ji alternator, kdyz se motor zahreje, snazi nabit?
Dik vsem a sportu zdar
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
No ja bych jako prvni nez nejakou spotrebu resil vanu dolu a kontrola ojnicnich lozisek! To ze to ma nejakou spotrebu na volnobeh bych moc neresil. BLS mi jezdilo kolem 5-6, a na volnobeh 0,6 myslim, a 2.5 je dost, ja bych s tim pohl urcite, nebo rovnou udelal rozvody, urcite kontrola softu
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
Jaká je dávka paliva na volnoběh? auto ohřáté a vypnuté spotřebiče.
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
Kluci nic ve zlým, ale každýmu kdo koupí nějakou vyjetou ludru a pak se diví že to dělá to nebo to není rady
Pašík má 280 na tachu, ve skutečnosti 500, hrabalo se v tom už 20 lidí a někdo byl rád že se toho zbavil,vím o čem mluvím, "pár" takových aut už jsem viděl, BLS je ještě to menší zlo jak BMP,BKP a tyhle sráče
Zjistit co je tam za soft jestli není nějakej průjezdovej chiptuning popř. nechat nahrát origo,zjistit jestli není offnutej EGR,DPf a podobný věci,změřit tlaky,vstřiky ven a nechat zkontrolovat popř. vyměnit/zrepásnout, omrknout vačku,jestli není origo,je velká pravděpodobnost že tam nějakej samozvanej odborník narouboval něco co tam nemá být, o správném nastavení rozvoů a zdvihů vstřiků se snad bavit nemusím, když budou vstřiky venku omrknout šachty a moc bych se divil kdyby to bylo cajk
Tak hodně zdaru
Pašík má 280 na tachu, ve skutečnosti 500, hrabalo se v tom už 20 lidí a někdo byl rád že se toho zbavil,vím o čem mluvím, "pár" takových aut už jsem viděl, BLS je ještě to menší zlo jak BMP,BKP a tyhle sráče
Zjistit co je tam za soft jestli není nějakej průjezdovej chiptuning popř. nechat nahrát origo,zjistit jestli není offnutej EGR,DPf a podobný věci,změřit tlaky,vstřiky ven a nechat zkontrolovat popř. vyměnit/zrepásnout, omrknout vačku,jestli není origo,je velká pravděpodobnost že tam nějakej samozvanej odborník narouboval něco co tam nemá být, o správném nastavení rozvoů a zdvihů vstřiků se snad bavit nemusím, když budou vstřiky venku omrknout šachty a moc bych se divil kdyby to bylo cajk
Tak hodně zdaru
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 604
- Registrován: 24 říj 2012, 21:07
- Bydliště: Jirkov
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
Mám to úplně stejný rozvody na přípravky -2,5 zkoušel jsem nulu bez změny znám tři lidi co mají bls, mají to taky tak po zahřátí 0,9l je to normální.
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
Co by za to kdo dal, aby se jeho motor choval velice hezky a kultivovaně..Je to jako u hypochondrů, tak dlouho otravují doktora až jim nějakou nemoc najde...To nemáš na naftu, že to tomu motoru závidíš? Prokletá diagnostika, pořád někdo do toho čumí a hledá mouchy. Nelze posuzovat jeden motor jako druhý podle nějakého etalonu daného nějakým přiblblým výpočtem. Já bych motor odprosil, že je s těmi km tak hodný a tak pěkně běží. To je jako srovnávat dědka s 20. letým klukem, jaký mají tlak.. Dědek má 175/ 9O a bere prášky a mlaďasovi se točí hlava z nízkého tlaku..Co s tím uděláme?
nepropadat panice...
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - vyšší spotřeba na volnoběh při zahřátém motoru
omlouvam se panove za svou necinost, mel jsem ted nejake litani (zrusena fiat panda, clovek bi rekl rip, ale ja reknu diky boze zes me usetril toho zla ) tak jsem se timhle nestihl moc bavit. Takze to vemu poporade
@fantik: mrknu dneska/zitra, jen abych ve stejnou chvili vubec zahral auto a mel u sebe laptop s plnou baterkou
@valekf: loziska (saly) a rozvody budou delany pristi tyden, takze pak poresim rovnou i rozvody na nulu
@roman1648: actually..... jsem si pomerne jistej ze auto ma 280. Na car verticalu je auto co se km tyce ok (vim ze to nemusi nic znamenat, ale presto), tlumice origo, turbo origo a nic z toho neni mrtvy (ok, zadni tlumice trochu unaveny, ale zadna tragedi). Tycky stabilizatoru jsou origo, leva je teda mrtva, ale na to ma fakt narok po 280km a to uprimne, trikrat. Sedacky nepotrhany, volant mirne osoupanej atd... Hele, to auto neni novy, ale definitivne nema 500. Jak jsem psal vysse, auto pristi tyden jde na trochu vetsi servis, tak na sachty a vacku mrknu pac budem i pretesnovat vstriky.
@martas.belka: Dik za info, uprimne, jsi prvni od ktereho mam info ze 0,9l/h u bls by mohlo byt normalni.
@jericho-3: hele, uprimne, tvuj stav neberu. Auto je stary, ale je v super stavu a se super vybavou (jaky skrz na skrz rezavy b6 jezdi, tohle je skoro garazovka), takze pokud mam nejake indicije, ze tomu autu neco je, tak bych to velice rad resil ted a ne az bude pozde. Krom toho, novy auto bych si poridit mohl, ale proste nechci. Radsi budu jezdit s 15 let starym, zachovalym a celkem bezpecnym autem kde nemam financne moc co ztratit nez s necim co mi ztrati 20% ceny jen s tim vyjedu ze salonu (a to nemluve ze tech 20% je pravdebone vic penez nez kolik jsem dal za pasika).
Suma sumarum. Pristi tyden jedu na vetsi servis, rozvody, saly, pretesneni vstriku, nastaveni rozvodu, nastaveni vstriku atd. Vomrknu sachty a vacku a dam vedet jakej byl vysledek.
@fantik: mrknu dneska/zitra, jen abych ve stejnou chvili vubec zahral auto a mel u sebe laptop s plnou baterkou
@valekf: loziska (saly) a rozvody budou delany pristi tyden, takze pak poresim rovnou i rozvody na nulu
@roman1648: actually..... jsem si pomerne jistej ze auto ma 280. Na car verticalu je auto co se km tyce ok (vim ze to nemusi nic znamenat, ale presto), tlumice origo, turbo origo a nic z toho neni mrtvy (ok, zadni tlumice trochu unaveny, ale zadna tragedi). Tycky stabilizatoru jsou origo, leva je teda mrtva, ale na to ma fakt narok po 280km a to uprimne, trikrat. Sedacky nepotrhany, volant mirne osoupanej atd... Hele, to auto neni novy, ale definitivne nema 500. Jak jsem psal vysse, auto pristi tyden jde na trochu vetsi servis, tak na sachty a vacku mrknu pac budem i pretesnovat vstriky.
@martas.belka: Dik za info, uprimne, jsi prvni od ktereho mam info ze 0,9l/h u bls by mohlo byt normalni.
@jericho-3: hele, uprimne, tvuj stav neberu. Auto je stary, ale je v super stavu a se super vybavou (jaky skrz na skrz rezavy b6 jezdi, tohle je skoro garazovka), takze pokud mam nejake indicije, ze tomu autu neco je, tak bych to velice rad resil ted a ne az bude pozde. Krom toho, novy auto bych si poridit mohl, ale proste nechci. Radsi budu jezdit s 15 let starym, zachovalym a celkem bezpecnym autem kde nemam financne moc co ztratit nez s necim co mi ztrati 20% ceny jen s tim vyjedu ze salonu (a to nemluve ze tech 20% je pravdebone vic penez nez kolik jsem dal za pasika).
Suma sumarum. Pristi tyden jedu na vetsi servis, rozvody, saly, pretesneni vstriku, nastaveni rozvodu, nastaveni vstriku atd. Vomrknu sachty a vacku a dam vedet jakej byl vysledek.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4188
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - vyšší spotřeba na volnoběh při zahřátém motoru
edc16 už se dělá pouze na přípravky, nulu neřešíš
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - vyšší spotřeba na volnoběh při zahřátém motoru
Sivkov. nemusíš se "omlouvat", že máš staré auto, které funguje. Já mám 26 let staré a bez výbavy a moderní ksaksnu nechci, uráží mě to, jezdit v kosmické lodi, která ohřívá i varlata, když jsem muž a ne bezruký invalida nebo zhýčkaný maminčin mazánek? A ono je to často takový folklor, pořád se tu řeší, jestli rozvody jsou v nule nebo minus tolik a zase kolik. Ten motor není 4krát OHC z F1, ale klasický blafák vylepšený elektronikou, která už má něco na hrbu a po tolika letech má své výchylky a mouchy. Ty máš štěstí, že patrně je ještě vše origo, ale ty různé slepence a křížence , které v mnohých autech jsou neodpovídají zadání a informaci, kolik a jaké hodnoty má ten motor dle foršriftu mít. Jelikož už je opotřebovaný, má nižší kompresi, možná už opravovanou hlavu, vačka už má svoje za sebou , pimpiše v ŘJ jsou již staré a unavené , možná už kolikátou dvouhmotu, kdy se se vším hýbalo a montovalo a tak bych vycházel ze staré pravdy...Má motor kultivovaný, pravidelný chod, kdy se nijak nezadrhává, dobře chytá na otočení, z výfuku se nevyvaluje kouř a nemá žádné vibrace a má dobrý výkon? Pokud ano, nesahej do toho, můžeš mu spíše ublížil, protože motor má teď vyváženou pohodu. Často se stává, že se do této pohody vstoupí s dobrým úmyslem, naruší se rovnováha a pak už se to bez výměny dílů nedá dohromady. Protože vyměníš tohle, což má vliv na tohle, tak zase vyměníš tohle atd. atd.A výsledek žádný. Ale chápu Tě, chceš to mít v ažůru, ale pokud máš v pořádku rozvody nic ti nehrozí díky tomu, že to na volnoběh žere víc. Já třeba spotřebu u svých vozů neznám, mám laborovat , když tomu nakládám?Dle mého hloupého názoru je řízení pomocí elektroniky dobrý sluha, ale zlý pán. Bez ní to už nejde, ale je třeba brát ji z rezevou...Trocha lehkomyslnosti a salámismu zvýší klid na duši..
nepropadat panice...
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - Motor se chová iracionálně...
S tím že BLS je menší zlo bych teda nesouhlasil. Naopak BLS je snad nejhorší sračka co se dá koupit. BKP je proti tomu vzor spolehlivosti i když má své mouchy. BMP je v podstatě stejný motor jak BLS, akorát má teda navíc problémové vyvažováky, ale zase alespon trochu jede, to BLS je stejná jebka akorát jako bonus vydechlina a v Passatu jen 5Q a malá spojka.roman1648 píše: ↑07 úno 2023, 13:17 Kluci nic ve zlým, ale každýmu kdo koupí nějakou vyjetou ludru a pak se diví že to dělá to nebo to není rady
Pašík má 280 na tachu, ve skutečnosti 500, hrabalo se v tom už 20 lidí a někdo byl rád že se toho zbavil,vím o čem mluvím, "pár" takových aut už jsem viděl, BLS je ještě to menší zlo jak BMP,BKP a tyhle sráče
Zjistit co je tam za soft jestli není nějakej průjezdovej chiptuning popř. nechat nahrát origo,zjistit jestli není offnutej EGR,DPf a podobný věci,změřit tlaky,vstřiky ven a nechat zkontrolovat popř. vyměnit/zrepásnout, omrknout vačku,jestli není origo,je velká pravděpodobnost že tam nějakej samozvanej odborník narouboval něco co tam nemá být, o správném nastavení rozvoů a zdvihů vstřiků se snad bavit nemusím, když budou vstřiky venku omrknout šachty a moc bych se divil kdyby to bylo cajk
Tak hodně zdaru
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - vyšší spotřeba na volnoběh při zahřátém motoru
BLS je úplne v pohode motor oproti tomu čo prišlo neskôr. Rozvod na prípravky, vymeniť hydrá, kontrola vačky, nové skrutky na vstrekoch alebo ich rovno pretesniť (šachty nešmirglovať len zraziť hrany), vymeniť tesnenie pod tandemom. Prípadne rovno spraviť aj spodok ak sa nemenili ešte šálky. Robota na jeden deň, a pôjde ako hodinky. Nič iné tam nie je.
Re: Passat B6 1.9 tdi BLS - vyšší spotřeba na volnoběh při zahřátém motoru
Jo takže vlastně GO každých 150-200tis, nový hydra, novou vačku, šály, chladič spalin, vyvložkování šachet vstřiků, většinou i nové vstřiky jako takové, nové DPF za lidových 50k. Jo to je hrozně v pohodě motor Jsou tak hrozně v pohodě, že se po 20 letech ty motory prodávají holý za 20000 asi protože se vůbec neserou a nikdo je nechce