Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz
Chlapi mám tu v opravě Octavii ll r.v. 2006 motor 2,0FSi BVY. Majitelka s tím zústala trčet na cestě. Auto normálně přestalo z ničeho nic mít výkon, takže zastavila zhasla motor a už nanastartovala. Po dotáhnutí ke mně jsem samozřejmě nejprve dal auto na diagnostiku. Načetlo to asi 8 chybových kódů. Změřil jsem tlaky a všechny téměř s nulou. Po částečném rozdělání jsem zjistil, že je prdlý řetěz mezi vačkama. Po dem. vaček jsem udělal na PALTESTU JT251 zkoušku těsnosti válců, která dopadla na výbornou, takže motor se nepotkal. Nevím teda určitě, ale tyhle motory ma jí ventily dost utopené a vybrání v pístech, takže by se potkat neměly. Dal jsem nové rozvody, jak řemenový, tak řetězový motor jsem složil a nastartoval. Chytnul takřka na otočku, ale jde nepravidelně, škube, chvíli se udrží ve volnoběhu a pak zhasne. Všechno jsem znovu zkontroloval (podle aretačních přípravků) a všechno je OK. Mám podezření na řídící ventil nastavení vaček. Právě pokud je ten vadný může dojít k prasknutí řetězu. Jak ovšem zjistit, že je stoprocentně vadný??? Není to nejlevnější záležitost, než abych ho měnil zbytečně. Nebo by stačil vyčistit?
Naposledy upravil(a) šulda dne 13 úno 2023, 19:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu. Nekřič tu!
Důvod: Úprava názvu tématu. Nekřič tu!
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz!!!
Není náhodou v akčních členech?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz!!!
Máš všechno připojené? Hlavně hadice odvětrání? Máš tam nalévací víčko?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz!!!
No teď to mám rozházený, protože jsem dělal ten test těsnosti, ale když jsem to měl nastatrtované a blblo to, tak jsem všechno znovu procházel a bylo vše zapojeno. Do těch akčních členů mrknu, ale musím to nejdříve poskládat.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz
Nemáš posunutou vačku o zub vůči te druhé? Mě se to jednou povedlo na Bwa a taky to na volnoběh jakoby vynechávalo.
Naposledy upravil(a) trhac dne 14 úno 2023, 19:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz
To by odpovídalo, poté motor zakopává a nedrží volnoběh..Bude tam nějaký posun, protože že by rozpojení vaček při běhu motoru nemělo následky..?
nepropadat panice...
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz
[quote=kaad post_id=1303318 time=1676291211 user_id=6..................Není to nejlevnější záležitost, než abych ho měnil zbytečně. Nebo by stačil vyčistit?
[/quote]
kaad ten motor skoci i pri sartu a to ne jen o zub, delam to tak ze startuju, slysim potkana, podivam se na kod motoru vidim retez, nedej boze vanos, majitel internetovy teoretik, hned to zenu pryc, opravy se splhaji na desetitisice, majitel nechape, jak je to mozne za dva mesice neprojde emisema jak je to mozne
tolik penez, reklamace dej to doporadku uz do toho nevrazim ani korunu
[/quote]
kaad ten motor skoci i pri sartu a to ne jen o zub, delam to tak ze startuju, slysim potkana, podivam se na kod motoru vidim retez, nedej boze vanos, majitel internetovy teoretik, hned to zenu pryc, opravy se splhaji na desetitisice, majitel nechape, jak je to mozne za dva mesice neprojde emisema jak je to mozne
tolik penez, reklamace dej to doporadku uz do toho nevrazim ani korunu
Re: Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz
Takže ano sací vačka byla posunuta o zub vůči výfukové. Dělal jsem to podle aretařních přípravků, které jsem pak vyházel a udělal jsem to bez nich a je to 100%. Ono asi nejde ani tak o ty přípravky jako o dementa, který ten motor zkonstruoval. Vy vlastně dáte ten aretační přípravek mezi vačky, ale přesto ty vačky jsou schopné se vůči sobě pohnout a to prosím až o dva zuby neboť plošky na vačkách o které se má přípravek opřít jsou poměrně malé. Například na Fabii FSi je na konci vačky drážka do které když zasunu areťák, tak není možné aby se to pohnulo. Zrovna tak třeba na Fordu nebo Opel Zafira a další. Tady očividně zase některý z inženýrků zklamal. Už vůbec ten systém toho řetězu je velký nesmysl. Prodražuje to opravy a zvyšuje poruchovost motoru. Pokud by dali zepředu dvě ozubená kola poháněná řemenem je to o hodně jednodušší, levnější a méně poruchovější.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: Octavia ll 2,0FSi roztržený řetěz
Tak hlavně že to funguje. Dvě vačky s řemenem taky není výhra když se ti vytrhne šteft z hlavy a stojíš..