Věř mi, že ten ten text říká mnohem více, i když si tvoje slova překládám, jako že je to "neužitečný cár".
Snažím se věci vysvětlit tak, jako kdybych to psal člověku, který má opravdu zájem o techniku. Nicméně cítím jistou agresi z tvého psaní a rozmýšlím, zda-li pokračovat.
Mícháš několik věcí dohromady, počátek vstřiku, rozsah kroutícího momentu, konstrukce motoru a jeho účinnost. Ale je potřeba to rozdělit a nepřeskakovat z jednoho na druhé, sem tam.
Navíc jsi mi sdělil, že česky psanému technickému textu moc nerozumíš . Tak nevím jestli jsem schopný ti to vysvětlit.
K grafu a k lineární křivce - ty jsi dal graf TDI (omezený rozsah výkonu), já dal graf SDI (lineární rozsah). No tak v čem je mezi těmi motory hlavní rozdíl?
Naprosto stejná problematika je i u benzínového motoru.
Vezmu křivku po úpravě v tebou vloženém grafu. To že má motor ve 4200 otáčkách 330Nm a po přeřazení na další kvalt má 390Nm, přece neznamená, že auto jede pocitově míň . Tvoje pocity jsou jedna věc, skutečnost je druhá.evlo píše: ↑05 bře 2023, 00:06 že má motor větší krouťák a tak to umí dřív narůst je sice pěkné, ale v realitě převodovka řadí v omezovači a je tam tedy pak prodleva bez nárůstu výkonu (ano, samozřejmě, může to být tak, že je to idální průběh pro maximální výkon, protože to pak odřadí do vhodnějších otáček atd., ale auto pak prostě pocitově přestane zrychlovat). Alespoň u VAG. Né káždý výrobce převodovek používá tuhle stragii řazení nahoru při sešlápnutí akcelerátoru na maximum, ale tady je VW sekce fóra.
Pokud vezmu převodovovku HDS (kterou mám po ruce), která má převodové poměry:
stupeň 4 - 3.16
stupeň 5 - 2.55
stupeň 6 - 2.13
Tak na pneumatikách 215/55/16 (pneumatiky jsem napsal jen pro znázornění rychlosti a je úplně jedno jaké tam budou)
stupeň 4->5 bude řadit při 161kmh/4200ot/330Nm .. na kolech 1042Nm
otáčky na 5. stupeň spadnou na 3380ot/390Nm .. na kolech 994.5Nm
stupeň 5->6 bude řadit při 200kmh/4200ot/330Nm .. na kolech 841Nm
otáčky na 6. stupeň spadnou na 3520ot/385Nm .. na kolech 820Nm
Záměrně jsem zvolil pád otáček na konec vrcholu krouťáku, čili rozsah kde je pád krouťáku největší a tedy nejhorší možná situace - z tvého pohledu - pro řazení.
Ani v jednom případě nemáš po přeřazení nižší kroutící moment, než před řazením. Tak nevím co přesně cítíš.