Stránka 1 z 1
Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba VYŘEŠENO!!!
Napsal: 08 bře 2023, 17:31
od CeeresBob
Zdravím všechny nafťáky
Potřeboval bych od Vás pomoc, už si celkem nevím rady.
Turbo pomalu tlačí v nízkých otáčkách viz. obr. (log, 3kvalt a plnej plyn)
přišel jsem na to že mi to někde u turba syčí a když odpojím podtlak tak to přestane....
turbo nové (repas) najeto cca 1 tis. km a problém byl i u starého turba.
prošel jsem tlakové trubky, přetěsnil je a pořád stejný problém, zkoušel jsem i tlakovou zkoušku a nikde nic.
dělal jsem přes vcds základní nastavení plnícího tlaku a tam je to slyšet nejlépe, 1407 otáček N75 sepne a začne to syčet, po vteřince vypne a je po syčení
Nesetkal se někdo se stejným problémem? prohledal jsem snad celej web a nic jsem nenašel.
Prosím o pomoc, začíná mi z toho auta hrabat
Předem Všem děkuji za rady

- Tlak turba.jpg (4.32 MiB) Zobrazeno 3091 x

- 3kvalt, 2016 otáček, 1509 tlak aktual, 2376 požadavek na tlak.png (109.04 KiB) Zobrazeno 3091 x
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 09 bře 2023, 05:53
od martinsidlo
No, máš tam netěsnost. To je montérky a řádně prolézt. Mastnota by mohla ukázat,kde to syčí.
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 09 bře 2023, 07:20
od roman1648
Dělal jsem nedávno 3C s motorem BMP taky jsem nemohl nic najít a nakonec byla prdlá tlaková hadice hned za turbem,nešlo to vůbec vidět hlavně začalo to syčet až to fakt natlačilo,tak se prasklina otevřela
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 09 bře 2023, 09:08
od CeeresBob
Tlakovou trubku u turba (koleno napojene na plastovou trubku) jsem měnil za novou.... nemohlo se ohnou, či zmáčknout těsnení na te trubce? sice jsem ten ó-kroužek mazal, ale uvnitř turba to je suchý jak roští....
co netěsnost mezi turbem a pdf, mělo by to vliv?
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 09 bře 2023, 09:09
od roman1648
PDF je formát souboru v počítači
Jestli myslíš DPF tak určitě ano
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 09 bře 2023, 11:10
od CeeresBob
Já vážně napsal pdf
Jasně že jsem myslel dpf
Takže netěsnost u dpf a turba může mít vliv na to že pomalu tlačí?
zkoušel jsem uvolnit sponu u dpf, tesnení tam je jen plíšek, takovej marnej, co když tam dám dvě ty těsnění?
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 09 bře 2023, 11:48
od roman1648
No to že by nětěsnost mezi turbem a DPF měla vliv to jo, ale spíš pozitivní, jestli to DPF není nějaký přicpaný spíš...
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 09 bře 2023, 13:09
od CeeresBob
Dpf je nové zároveň s turbem... takže tady asi chybu nehledat...
říkám, syčí to pouze když připojím podtlat k turbu, když ho odpojim je klid...
co ten ó-kroužek na tlakove trubce v turbu?
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 09 bře 2023, 22:27
od trhac
Nesyčí ti to kolem hřídelky na chladiči spalin? Nedávno sme to taky řešili
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba
Napsal: 19 bře 2023, 17:03
od CeeresBob
chladič spalin je taky novej, a myslím že by to syčelo pořád i když vytáhnu podtlak u turba..
teď mám takové podezdření jestli to náhodou nebude tesnění na svodech k EGR ventilu a klapce...
Re: Passat B6 2.0 tdi 103kw BMP tlak turba - vyřešeno
Napsal: 19 bře 2023, 17:13
od CeeresBob
Tak a je to vyřešeno.
fouklé těsnění u sacího potrubí viz. obr. (pravděpodobně nasával falešný vzduch a směs byla příliš bohatá),
ptáte se jak jsem na to došel? lambda vykazovala hodnoty které ukazují na karbonizaci (vyndal jsem lambdu a byla celá černá) (výměna těsnění u sacího potrubí = strašněj vopruz, škrtící klapka a EGR ventil ven, filtrbox ven, nápravnice dolů, dpf ven, chladič zpětného vedení spalin bokem, turbo ven, sání ven (6 hodin práce)
další věc byla díra v přírubě u tlakové trubky co vede z turba do intercooleru viz. foto. (nalezeno tlakovou zkouškou)
snad se to někomu bude do budoucna hodit...
práci zdar borci


- tlaková trubka intercooler.png (124.08 KiB) Zobrazeno 2855 x

- sací potrubí.png (127.44 KiB) Zobrazeno 2855 x