G.o.motoru 1.6mpi bfq
Moderátoři: šulda, Moderátoři
G.o.motoru 1.6mpi bfq
Ahoj,jen tak by se rád zeptal na g.o motoru Octavie 1.6mpi bfq 75kw.jednickova.
Nějak o tom uvažuji.Jde o klasiku,spotreba oleje.
Je to rok 04,takže nejlepší má za sebou.,,najeto 290tis km. Je to na lpg,..spotreba oleje je cca litr na 1000km ale dle jízdy,po dálnici snad ještě více.,,na kolik taková g.o může cca vyjít?případně můžete i doporučit...rozvody už jsou hotové.,a jestli to vůbec má cenu,,,auto není nijak schválení,zdravé a hlavně rovné prahy, jen ten olej mě štve..jezdí normálně i když nějaké mouchy měla a ještě má...předem dík
Nějak o tom uvažuji.Jde o klasiku,spotreba oleje.
Je to rok 04,takže nejlepší má za sebou.,,najeto 290tis km. Je to na lpg,..spotreba oleje je cca litr na 1000km ale dle jízdy,po dálnici snad ještě více.,,na kolik taková g.o může cca vyjít?případně můžete i doporučit...rozvody už jsou hotové.,a jestli to vůbec má cenu,,,auto není nijak schválení,zdravé a hlavně rovné prahy, jen ten olej mě štve..jezdí normálně i když nějaké mouchy měla a ještě má...předem dík
octavia 1.9 TDI 81KW ,
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Nedávno jsme to dělali.Myslím,že celá tato akce vyšla na 30 tis.
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Tiež som teraz robil BFQ, vodítka, guferá ventilov, zdvihátka, piestne krúžky, pretesnenie sania, nové lambdy, sviečky atď. a chodí ako zamlada Myslím že ak zvyšok auta je v pohode tak sa to stále oplatí. Tiež cca 1000 EUR aj s prácou.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
sixel je potreba to resit spotreba olje neprospiva katu, ale nemusis do motoru hned vysypat majlant, lpg ma vyssi spalovaci teplotu skoro +300 stupnu, tak vic namaha gufirka ventilu ktere stvrdnou, je potreba nejprve zmerit tllaky pokud jsou 10 a vic s motorem nedelej nic, minimum je 7,5, guirka ventilu se daji vymenit i bez dmontaze hlavy, nove svicky, palivovy filtr, vif, olej 15w40 m7ads IV superturbo svicky a jedes jak zamlada, delal jsem to x krat, pokud presto budes vrtat do motoru davej pozor na teseni pod hlavu je 1.12 - 1.4,
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
a co tam davas za olej?
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Komprese nemá nic společného se spotřebou oleje. Miloši, cos to napsal za kravinu?
Když budu mít v háji stírací kroužky, budu mít tlaky jak z učebnice a motor bude chlastat olej na litry.
A olej M7ADSIV dávat do motoru Euro4 je vražda. Ten olej není způsobilý pro motory s katalyzátorem. To se dávalo do LIAZek..... Jezdíval jsem na něj kdysi v Žigulíku. Takže do BFQ fakt jako nee.
Nicméně osobně bych vyřešil pouze gufera ventilů a pístní kroužky, plus ojniční uložení. To udělá průměrně šikovný kutil doma za víkend sám a vyjde to na pár korun.
Když budu mít v háji stírací kroužky, budu mít tlaky jak z učebnice a motor bude chlastat olej na litry.
A olej M7ADSIV dávat do motoru Euro4 je vražda. Ten olej není způsobilý pro motory s katalyzátorem. To se dávalo do LIAZek..... Jezdíval jsem na něj kdysi v Žigulíku. Takže do BFQ fakt jako nee.
Nicméně osobně bych vyřešil pouze gufera ventilů a pístní kroužky, plus ojniční uložení. To udělá průměrně šikovný kutil doma za víkend sám a vyjde to na pár korun.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Len guferá tomu pravdepodobne nepomôžu, na 99% budú zabetónované stieracie krúžky.
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Dával sem 5w40 Total,, za 17 tis km sem dolil 13 litrů..
Teď sem to změnil na 10w40 liqui moly.
octavia 1.9 TDI 81KW ,
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
moj zkusenosti s ads 3 pote 4 jsou 22 let i v tsi 160.000, nyni ma 300.000 s 5w30 long, mesicne spotreba 80 l, marku tvoje zkusensti jsou autodatove chapu, zadna vrazda se nekonala, maximalni dolozitelny najezd u sdi 250.000, prvni motor co jsem rozdelal lpg gufira rozkvetle, kouzky jak noveale musel jsem je menit, motor ale furt nejel, a max 120, nevim co me to napadlo po startu jsem dupl tocky na max a byl jsem doma, strelila hadice na ventilatoru, ucpany kat, pak prstali dalsi asi k vuli tomu z jsem montoval prestavby lpg, zmeril sem kompresi abych zjisti kondici motru, vymenil gufirka, nalil superturbo, svicky plivac a zdar, samoska ze byl vzdy prstik od vyfuku mastny, pres krouzky se olej spali a pres gufirka tece do vyfuku, marku ze se kompresi stiraky nezjist z toho me nemusis trenovat, ja nejsem spisovatel a nepremyslim jak to ctenar pochopi, moje zkusenosti s 74 a 75 kw lpg komprese ok, mastny prst od vyfuku, gufirka, filtr,svicky, proc ta komprese? ridici lpg jsou setrilci a olej se nemeni a jen doleva, proc filt? tankovat benal pro setrilka nemyslitelne, stary rozezira tesneni deklu nad cerpadlem ucpe filtr a skurvi cerpadlo, pokud si marku neco nepochopil ptej se 75 kw lpg!
............ ted zkus ten prstikovy test ster vzadu na vyfuku, mastny cerny prstik gufirka, 8 x 15 kc VR a pokud si menil oil ve spravnych intervalech jsou krouzky ok, komprese ok, jinak ja tu nemusim placat desitky let stare skusenosti naser do motoru 30 litru a budes jezdit jak zamlada, za ty prachy bych ten motor i pozlatil
Naposledy upravil(a) šulda dne 09 dub 2023, 01:00, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Upravena citace. Opět jsi nezklamal.
Důvod: Upravena citace. Opět jsi nezklamal.
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Jasně, určitě není nutné strkat do motoru desítky tisíc, zvláště když auto má hodnotu nula.
Kroužky, gufera na ventilech a jedeme dalších 200 tisíc km. To sboucháš i doma v garáži za víkend s jednou rukou v řiti.
Kroužky, gufera na ventilech a jedeme dalších 200 tisíc km. To sboucháš i doma v garáži za víkend s jednou rukou v řiti.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32865
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
marku kdyz si spomel zigula ten to mel taky tak, jk zacal brat olej a vzadu se delali na cele mastne tecky stacili gufirka, a spotreba oleje ok, naposledy na lade co sem to delal tak 8 let, dratek a petka matka tim sem si podeprel venti,
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Těch je dost, jde o to, zda by to překroužkování mělo efekt, protože se to bude dlouho zabíhat a majitel si řekne, že vyhodil peníze. Pokud to nějak moc nedýchá a odvětrání je v pořádku, dal bych jak tady někdo psal ta gufírka a jelikož jsem blázen, tak bych dal Ceramic, Slick nebo obdobnou přísadu starších typů které používaly teflon, popřípadě "keramiku", které vyplnily nerovnosti a vůle , funguje to, mám to vyzkoušené. Protože je dobré si říci, jak dlouho to budu ještě provozovat a kolik STK ještě mohu absolvovat?Popřípadě sehnat motor za pár šupů tak, aby opravdu měl málo najeto. Mnohdy se vyhazovaly shnilotiny, které měly málo na hrbu .
nepropadat panice...
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Gufírka jenom namají cenu, těch motorů jsem "pár" udělal a to jak 1.4 nebo i 1.6 ( 55 i 74/75kw )
Hlavu dolů, písty ven, omrknout jak vypadají, pokud bude některý porýhovaný, vyměnit za nový, nebo klidně všechny 4 jestli to plánuješ provozovat ještě nějakou dobu, nový píst stojí litr což si nemyslím že by bylo likvidační
Válce trochu přeprášit ruční honovačkou, hlavu nechat udělat komplet hlavně i s vodítkama!
Těsnění,šály, hydrauliky,a pár drobností, pokud jsi to už někdy dělal něco takového,není to problém udělat sám jak říká Marek..
Hlavu dolů, písty ven, omrknout jak vypadají, pokud bude některý porýhovaný, vyměnit za nový, nebo klidně všechny 4 jestli to plánuješ provozovat ještě nějakou dobu, nový píst stojí litr což si nemyslím že by bylo likvidační
Válce trochu přeprášit ruční honovačkou, hlavu nechat udělat komplet hlavně i s vodítkama!
Těsnění,šály, hydrauliky,a pár drobností, pokud jsi to už někdy dělal něco takového,není to problém udělat sám jak říká Marek..
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Děkuji za rady,tak sem to vyzkoušel a ve výfuku není mastnosta ale spíš jen saze černej,,,takže tedy asi kroužky..?,,popisujete to tu,jak by to byla sranda a pro vás je,jelikož to děláte, umyté a problém v tom nevidíte. cos je super ...pro mě je to horší,,,do toho by se nepoustel. Kdyby někdo chtěl, mužem se domluvit....Jen sem chtěl nějaké info na co se připravit a jak se rozhodnout...slovacek.milos píše: ↑08 dub 2023, 22:52moj zkusenosti s ads 3 pote 4 jsou 22 let i v tsi 160.000, nyni ma 300.000 s 5w30 long, mesicne spotreba 80 l, marku tvoje zkusensti jsou autodatove chapu, zadna vrazda se nekonala, maximalni dolozitelny najezd u sdi 250.000, prvni motor co jsem rozdelal lpg gufira rozkvetle, kouzky jak noveale musel jsem je menit, motor ale furt nejel, a max 120, nevim co me to napadlo po startu jsem dupl tocky na max a byl jsem doma, strelila hadice na ventilatoru, ucpany kat, pak prstali dalsi asi k vuli tomu z jsem montoval prestavby lpg, zmeril sem kompresi abych zjisti kondici motru, vymenil gufirka, nalil superturbo, svicky plivac a zdar, samoska ze byl vzdy prstik od vyfuku mastny, pres krouzky se olej spali a pres gufirka tece do vyfuku, marku ze se kompresi stiraky nezjist z toho me nemusis trenovat, ja nejsem spisovatel a nepremyslim jak to ctenar pochopi, moje zkusenosti s 74 a 75 kw lpg komprese ok, mastny prst od vyfuku, gufirka, filtr,svicky, proc ta komprese? ridici lpg jsou setrilci a olej se nemeni a jen doleva, proc filt? tankovat benal pro setrilka nemyslitelne, stary rozezira tesneni deklu nad cerpadlem ucpe filtr a skurvi cerpadlo, pokud si marku neco nepochopil ptej se 75 kw lpg!............ ted zkus ten prstikovy test ster vzadu na vyfuku, mastny cerny prstik gufirka, 8 x 15 kc VR a pokud si menil oil ve spravnych intervalech jsou krouzky ok, komprese ok, jinak ja tu nemusim placat desitky let stare skusenosti naser do motoru 30 litru a budes jezdit jak zamlada, za ty prachy bych ten motor i pozlatil
octavia 1.9 TDI 81KW ,
Re: G.o.motoru 1.6mpi bfq
Klidně to udělám, ale máš to celkem z ruky no a taky pokud to nebude muset být hned