GOLF MK4 1.9TDI ARL EDC15p EGR - klapka výfuku

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Samy
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 02 kvě 2023, 20:13

GOLF MK4 1.9TDI ARL EDC15p EGR - klapka výfuku

Příspěvek od Samy »

GOLF MK4 1.9TDI ARL EDC15p,

Zdravím, pri prerábaní výfuku som si kúpil zatvorenú výfukovú klapku, ktorá sa má otvárať podtlakom. Nápad bol, že sa klapka napojí na EGR ( ktoré je odstavené ) a bude sa dať ovládať pomocou EGR máp v softe. Plán bol, žeby klapka bola zatvorená počas bežnej jazdy a otvorila by sa len vtedy, ak by otáčky motora boli nad 2800 a súčasne bol stlačený plný plyn (tvz. pri športovej jazde ). Dôvod to má taký, že tým pádom do 2800rpm nestrácam krútiaci moment a potom získam nejaké tie koníky navyše. Avšak po pripojení na EGR ventil a úprave klasickej EGR mapy sa v podstate nestalo nič, klapka výfuku sa otvára svojvoľne niekde medzi cca 2000-2800 otáčkami pri 30-50% plyne, aj keď podľa mapy by mala byť zatvorená a pri plnom plyne nefunguje a je permanentne zatvorená. Áno viem, EGR normálne funguje len pri voľnobehu a nízkej záťaží, ale podľa mňa musia byť mapy, v ktorých by sa táto charakteristika dala zmeniť, či sa mýlim? Bohužiaľ mám prístup len ku klasickej EGR mape a k EGR temperature map. Máte niekto nejaký nápad, ako by sa to dalo vyriešiť, poprípade viac máp s EGR, ktoré by bolo možné upravovať? Ďakujem za každú pomoc
Naposledy upravil(a) šulda dne 03 kvě 2023, 18:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“