Ruční brzda Ducato - jaké pakny

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Biimbo »

Řeším brzdy na našem obytňáku. Dělal jsem úplně vše kvůli přestavbě na maxi podvozek. Náboje, ložiska, třmeny, hadičky, tlumiče, péra atd. A nemůžu doštelovat ruční brzdu. Buď hoří a dá se s ní kolo zablokovat nebo to zase auto na místě neudrží ani v mírným kopci. Nedělal jsem lanovody protože ty jsou atyp Al-ko a přijdou mi z DE až asi po víkendu. Ale i ty starý jsem prolil vším možným vč. Ptfe a chodí sice ne 1A ale nezadrhávají a vrací se. Když jsem to rozebíral asi po pátý, tak jsem pro sichr dodělal vratný pružiny pro každou stranu každou stranu toho štelovacího přepákování kde jsou obě lana opřena. A jediný co teda mě napadá, že je špatná směs obložení a ty pakny to kolo při tom předpisovým seřízení nezastaví. Něco jsem vyčetl i na anglickým foru, že doporučuje bosch který má měkčí kousavější směs, a brembo mu nebrzdilo vůbec. Plus k tomu vyměnit brzdový štíty že tam jsou ošoupaný dilatační výstupky. Což si myslím že není nutný. Existuje jiná možnost než pakny z fiatu za 5500. Třeba ten bosch? Ja dal textary co mi zbyly z jiného auta asi před dvěma lety.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Tomas6 »

Co je to za typ? 250? Problém.je v tom že ty pakny, všechny náhrady mají trošku jiný poloměr a brzdí jenom kousíčkem. Jediné řešení je 5500 z fiatu. Už jsem si tom prošel... Ne a ne to doštelovat. Buď to hořelo, nebo to nebylo schopné udržet auto pomalu ani na rovině. Zkoušel jsem všemožné náhrady, jako textar, břemeno, nebo úplně nejlevnější ABS. Vše na nic
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Biimbo »

jj 250. Kdyby předchozí majitel nenechal kdysi zatuhlý lanovody, a jedna strana nebyla v dezolátu, tak vrátím zpět původní který i tak brzdily jako blázen. Zkoušel jsem ty textary poskládat dovnitř s pružinama do demontovanýho kotouče a přišlo mi že je všechno v pořádku, že sedí dobře i že je tam vůle na seřízení. Tohle mi přijde už přehnaný. To i A8 je na servis brzd v origo dílech levnější než italská dodávka :)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Tomas6 »

Zkus je porovnat s těma starýma. Uvidíš že jsou trochu jiné. Nebo si je pomaluj křídou a zkus zabrzdit a zatočit, kde se křída ošoupe. Opravdu nic jiného nefunguje.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Biimbo »

Edit. Pakny ve fiatu asi 10 tis. To samy od psa 6tis.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Tomas6 »

Tak objednej ty psa. A nebo originál z vrakecu. Málokdy jim co bývá. Totéž co ty jsem zažil kdysi u toyoty. Začalo to brzdit až když jsem dal zpátky ty staré lehce ojeté.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Jarda S. »

Biimbo píše: 26 kvě 2023, 08:13 Edit. Pakny ve fiatu asi 10 tis. To samy od psa 6tis.
pokud máš původní plechy, nedalo by se nanýtovat nový obložení ? (noteeth)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Biimbo »

Plechy původní mám, ale než seženu někoho kdo to nalepí, co za to bude chtít,cesta,pošta, čas a jaky bude nakonec výsledek? Příští víkend odjíždíme na 5 týdnů směr bosna,c.hora,albanie,recko,turecko a potřebuju abych to cestou nemusel řešit. Asi objednám na pondělí v lkq za 5tis bez daně ty PSA a s novýma lanovodama už snad bude vše ok.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Biimbo »

Tak lanovody nový, jdou líp, teda asi spíš rovnoměrněji v celé dráze lana. Pakny origo z vrakecu za 800 ve stavu nových. Koupené včetně pružinek v sundaném kompletu, čísla sedí, pro každou stranu mají dvě pakny stejný číslování (jestli to očíslované podle toho že to upravují aby to v páru mělo přesný průměr).
A výsledek, brzdí to určitě líp, ale když to seřídím tak jak se píše, zubatým kolečkem rozevřít jednu stranu paken na doraz, aby šlo kolem ztuha točit, vrátit o 5 +- 1 zoubek zpět pro nastavení mezery +- 2mm a pak ladit na lanech 15Nm a páce ruční brzdy zatažené na 6 zub, tak je to moc utažené.
Tak to ladím po svým a ten účinek pořád není 100 procent. Když lana povolím úplně, pakny na tom zubatým kolečku vrátím do základní polohy aby tam byla max. vůle a nic neškrtalo, tak stejně při točení kolem slyším občas škrtání. Destičky mám uvolněné, ty to nedělají.
Tak mě napadá. Kotouče by měly mít od všech výrobců 172mm, pakny jsou dělané nebo je u nich psáno na 172mm. Brembo uvádí u kotoučů dokonce 172.1mm. Nemůže být ještě problém v tom super kotouči Zimmermann kde jsem naměřil 171.83mm? On i ten povrch těch brzdných ploch na pakny a desky je takový ne hladký, ale má po obvodu drobný drážky jako od nože ze soustruhu. Něco jako struktura gramofonové desky. Takže to teoreticky může mít poloviční dosedací plochu.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od ROMEK »

povrch musi byt hladký. raz mi prišlo auto že nebrzdí a nekdo stačal kotuče že to vyzeralo ako píšeš povrch gramofonovej platne
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Biimbo »

Včera jsem to v půlnoci už neprojížděl jen zkoušel na dílně,ráno jsem vstal dřív a udělal asi 15km kdy jsem za jizdy ruční zkoušel zatahovat aby si to sedlo. A po příjezdu to už brzdí. Že se s pákou na 8 zub nerozjedu. Takže asi ok. Jen to doseřídit.
Co se týká toho gramofonového povrchu. Tak účinek na nožní brzdu na STK žádná sláva. Sotva to na zadku blokovalo. A to už brzdy měly za sebou přes 400km. Asi dokud ty drážky nezmizí, nebude to úplně perfektní.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Tomas6 »

Já to seřizuju tak že úplně povolím lana, samozřejmostí je že ten rozvírač chodí tak jak má a je stažený na doraz, tím zubatým kolečkem to seřídím tak že to roztáhnu úplně na doraz a pak povolím tak aby se kolo točilo volně. Většinou je to o jeden max dva zuby. Že to semtam škrkne je normální, ale kolo musí jít točit úplně volně. Pak to seřídím tak aby měly lana mírné předpětí, ale kolo ještě nedrhlo. Většinou to jde tak na 3 zuby a už to flokuje. Většinou s tím do další výměny kotoučů není potřeba nic dělat.
Ono je ještě dost důležité, v jakém stavu jsou štíty, páč když je ta paknička trošku vyhnutá, třeba proto že je ten štít trochu dokřivený, nebo ochozený, tak už to nefunguje tak jak má.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Re: Ruční brzda Ducato - jaké pakny

Příspěvek od Biimbo »

Tak nakonec problém vyřešen výměnou kotoučo-bubnů. Original lanovody, plechový štíty nepomohly. Koupil jsem v sobotu před odjezdem jediny co bylo skladem Bosch made in china ale měly 172mm. A vše funguje jak má. Zimmermann made in germany měl 171.83mm.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“