Ahoj,
mám obytňák s motorem SOFIM 8140.27. Je to klasické staré TD s výkonem 70kW.
Jak se tento motor vlastně nastavuje aby jel tak jak má? Turbo bude mít asi řízené nějak mechanicky a dávka paliva se bude štelovat šroubkem na čerpadle?
Je to doma nějak schůdné, nebo je na to potřeba nějaké spešl vybavení? Nepodařilo se mi na tohle téma nic najít.
Případně je tu nějaký pamětník, který by byl schopen to nastavit? Někde na pomezí střední čechy / vysočina.
Díky
Motor SOFIM 8140.27
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Motor SOFIM 8140.27
Turbo je obtokem pokud si ty staré 2.5TD pamatuju,takže nastavovat tak nějak není co pokud do toho už nikdo nelezl
https://mlparts.cz/autodily/iveco/daily ... 64#gallery
S čerpadlem bych nějak extra neladil protože ta dávka je dost citlivá na nastavení a trochu přidáš a začne to hulit a žrát jak tank přitom s výkonem to extra nehne
Problém spíš bude že to turbo bude vevnitř za ty léta zanešený,tak leda vyndat a dát vyčisit,třeba novou baňku,může být zarezlá,vyrezlá..vyndat vstřiky a dát na kontrolu/nastavení, víc bych s tím asi nedělal, ono na těch dodávkách kde máš čerpadlo utopený v motoru a turbo zasukovaný za motorem se všechno dělá tak nějak blbě, ideálně asi nechat na zimu,dát si to někam do tepla a po chvilkách si s tím hrát
https://mlparts.cz/autodily/iveco/daily ... 64#gallery
S čerpadlem bych nějak extra neladil protože ta dávka je dost citlivá na nastavení a trochu přidáš a začne to hulit a žrát jak tank přitom s výkonem to extra nehne
Problém spíš bude že to turbo bude vevnitř za ty léta zanešený,tak leda vyndat a dát vyčisit,třeba novou baňku,může být zarezlá,vyrezlá..vyndat vstřiky a dát na kontrolu/nastavení, víc bych s tím asi nedělal, ono na těch dodávkách kde máš čerpadlo utopený v motoru a turbo zasukovaný za motorem se všechno dělá tak nějak blbě, ideálně asi nechat na zimu,dát si to někam do tepla a po chvilkách si s tím hrát