1.9D (AEF) upaluje žhavičky
Napsal: 27 říj 2023, 19:09
Dloouho přehlouho sem řešil v průběhu roku proč ta mrcha furt nestartuje. Eště v únoru sem měřil žhavičky, všechny 4 OK (osobně měněny před rokem a půl, čili podzim 2021). Pak se to graduálně zhoršovalo, proběhla výměna startéru za repas (točí o kousek líp, to jo), akunda prakticky odešla, daná nová. I v létě sem točil a točil a točil, až nakonec teda sem na radu opět změřil žhavičky - všechny 4 KO.
Měl sem po ruce 2 dobrý, 3 co měly být funkční, z toho nakonec chodila jedna (teda proti akuně). Po tejdnu a půl opět problém startů, opět KO, všecky (4, i ta co nešla - asi studeňák a pak se vzpamatovala a žhavila) odbouchlý. Dal sem na radu a pořídil NGK, že boše jsou šmejd.
Po tejdnu a půl opět zhoršený starty, napřed dvě, za další chvílu komplet všecky v hajzlu. Stejným způsobem všecky - odstřelený špičky. Čili podle všeho to žhaví a žhaví furt pryč i za chodu motoru, až se to utaví a špička ukápne. Relé vyměněno a zkontrolováno - v pohodě. Při otočení klíčku relé normálně cvaká a přestává cvakat v souladu se svícením kontrolky, která, jak sem se dočtl, funguje i jako pojistka (ehm, čili bez kontrolky to nenažhaví), každopádně když nesvítí, na spínačku to nežhaví.
ALE! Ten křáp má i to předžhavení reagující na vodevření dveří řidiča (pěkná pičovina podle mě, ve velké zimě člověk třeba při práci pětkrát za den vleze do auta, vono to pětkrát za den bude žhavit 10 sekund proudem 25-50 A, a po šestý až bude chtít fakt nažhavit a vodjet, tak je v prdeli a nenatočí to, protože to vytřískalo akundu? to kdo vymyslel?
). To se zdá být taky OK (asi?), relé cvaká. Nijak se to ale neprojevuje na kontrolce=MUSÍ to být nezávislá funkcionalita, fungující na té tzv. řídicí jednotce motoru 1,9D.
Prej to má i DOžhavování po studenejch startech - a tady už čuju kámen úrazu. Samozřejmě bez multidementéru/klešťáku zjistím hovno (a nenapadlo mě to zkoušet), esli to spíná, nebo ne, samozřejmě přes ten randál motoru nikdy v životě neuslyším relé. Ale pokud je už jednotka unavená (nebo na základě čeho, jakejch čidel atd. do dožhavuje?) a zůstává viset a žhaví dlouhý desítky minut, nebo taky FURT, tak je nakonec utavuje. Sem na správné stopě? Vono tam už taky hernajs není ani nic jinýho, co by se mohlo srát
Ale už mě nebaví furt foukat éter, to nejde donekonečna 
Měl sem po ruce 2 dobrý, 3 co měly být funkční, z toho nakonec chodila jedna (teda proti akuně). Po tejdnu a půl opět problém startů, opět KO, všecky (4, i ta co nešla - asi studeňák a pak se vzpamatovala a žhavila) odbouchlý. Dal sem na radu a pořídil NGK, že boše jsou šmejd.
Po tejdnu a půl opět zhoršený starty, napřed dvě, za další chvílu komplet všecky v hajzlu. Stejným způsobem všecky - odstřelený špičky. Čili podle všeho to žhaví a žhaví furt pryč i za chodu motoru, až se to utaví a špička ukápne. Relé vyměněno a zkontrolováno - v pohodě. Při otočení klíčku relé normálně cvaká a přestává cvakat v souladu se svícením kontrolky, která, jak sem se dočtl, funguje i jako pojistka (ehm, čili bez kontrolky to nenažhaví), každopádně když nesvítí, na spínačku to nežhaví.
ALE! Ten křáp má i to předžhavení reagující na vodevření dveří řidiča (pěkná pičovina podle mě, ve velké zimě člověk třeba při práci pětkrát za den vleze do auta, vono to pětkrát za den bude žhavit 10 sekund proudem 25-50 A, a po šestý až bude chtít fakt nažhavit a vodjet, tak je v prdeli a nenatočí to, protože to vytřískalo akundu? to kdo vymyslel?

Prej to má i DOžhavování po studenejch startech - a tady už čuju kámen úrazu. Samozřejmě bez multidementéru/klešťáku zjistím hovno (a nenapadlo mě to zkoušet), esli to spíná, nebo ne, samozřejmě přes ten randál motoru nikdy v životě neuslyším relé. Ale pokud je už jednotka unavená (nebo na základě čeho, jakejch čidel atd. do dožhavuje?) a zůstává viset a žhaví dlouhý desítky minut, nebo taky FURT, tak je nakonec utavuje. Sem na správné stopě? Vono tam už taky hernajs není ani nic jinýho, co by se mohlo srát

