Stránka 1 z 1
O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 30 pro 2023, 18:11
od fizl406
Zdravím,
mám klasický problém u turba 1.9 tdi které se vypíná. V mém případě je to na dálnici při vysokých otáčkách (25-30) kdy je aktuální tlak vyšší o 0.5 baru než požadovaný a motor se hodí do nouzového režimu, po nastartování opět v pohodě. Nevím proč ale když jedu na druhý kvalt ve stejných otáčkách tak aktuální a požadovaný tlak jsou na stejných úrovních.
Kontroloval jsem všechny hadičky, vyměnil co šlo (regulační ventil, hadičky, N75, brzdový tandem,..) a myslím si že problém je v nastavení u regulačního ventilu. Před rokem bylo turbo čištěno a nebyl nalezen problém. Četl jsem na fórech že nastavení tyčky by mělo být předpětí 1mm, ale tam mám vysoký tlak než by měl být. Aktuálně tam mám předpětí cca 4mm.
Auto je Octavia 1 rotačka, chip max 120, egr off, turbo a převodovka z Fabie 1 RS.
Otázka tedy zní, jak správně nastavit regulaci turba bez toho aby jsem nemusel turbo vytahovat?
Re: Jak správně nastavit regulační ventil turba 1.9 TDI?
Napsal: 30 pro 2023, 20:18
od geo
Udělej podtlak na -0.6bar a regulace se musí dotknout dorazu.
Re: Jak správně nastavit regulační ventil turba 1.9 TDI?
Napsal: 30 pro 2023, 20:41
od martinsidlo
Teď v zimě normální,že přituhne regulace. Pokud není rezavá baňka,v teplém motoru řádně protáhnout na dálnici.
Re: Jak správně nastavit regulační ventil turba 1.9 TDI?
Napsal: 30 pro 2023, 22:23
od fizl406
Baňka je dva měsíce stará a tento problém řeším pomalu už dva roky.
geo píše: ↑30 pro 2023, 20:18
Udělej podtlak na -0.6bar a regulace se musí dotknout dorazu.
Díky za radu, zkusím a ozvu se.
Re: Jak správně nastavit regulační ventil turba 1.9 TDI?
Napsal: 04 úno 2024, 21:29
od fizl406
Omlouvám se za zdržení ale sháněl jsem kleště na podtlak až jsem si musel koupit vlastní. Požadovaný tlak jsem nastavil tedy na -0,6 až se vršek tyčky dotkl spodku hřídele. Bohužel ale při vyzkoušení na dálnici mi v 190 kmh prasklo těsnění hlavy a auto nejde ani nastartovat, první tedy musím vyřešit tento problém a po nemalé opravě se ozvu

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 26 čer 2024, 12:18
od fizl406
Tak těsnění to nebylo a rozletělo se celé turbo které také zničilo celý motor (nasál olej)... mám teď v autě "nový" motor a turbo po repasu seriové z jiné rotačky, ale problém stálé trvá.. stále rozdíl půl baru a auto jde do nouzáku.. na chipu mi nahráli základní mapu a řekli ať dám auto zpátky mechanikovi, ten zas říká že ho mám dát na chip a upravit turbo tam..
Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 26 čer 2024, 13:26
od martinsidlo
Kolik nastavil tuner tlak ? A jake mas cidlo tlaku ? Naloguj tlak turba. Repasturbo byva spatne nastaven.
Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 27 čer 2024, 05:48
od Majklovec
Nemáš ještě náhodou čidlo tlaku v ECU? To se pak stávalo, že hadička k čidlu byla plná oleje až do ECU.

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 27 čer 2024, 07:51
od fizl406
Čidlo tlaku jsem zkoušel měnit a nic. Co vím tak k čidlu co je na intercooleru nevede hadička ale normální kabel ne?
martinsidlo píše: ↑26 čer 2024, 13:26
Kolik nastavil tuner tlak ? A jake mas cidlo tlaku ? Naloguj tlak turba. Repasturbo byva spatne nastaven.
Repas turbo už má najeto max 15 tis. km na původním autě ze kterého byl motor s turbem vyndán do mého, tam prý turbo nedělalo problém.. Tuner nahrál základní mapu a nijak dál neupravoval, řekl že turbo je třeba dát první mechanicky do pořádku před úpravami (turbo se přetláčí, malá váha vzduchu, vstřiky 25-30mg (dle ho mají být 40mg)). Čidlo tlaku jsem teď zkoušel měnit, byl tam originál Bosch, vyměnil jsme ho za levnější Aic, ale vůbec žádná změna.
Jinak jediná změna co byla na motoru udělaná je že se dal egr kompletně off,, tuner ho také přes sw vypnul.
Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 27 čer 2024, 14:08
od Pája 19
Kód motoru je ALH?
Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 27 čer 2024, 15:58
od martinsidlo
Naloguj to. Jde o to,jestli to vůbec reguluje. Hadičky podtlaku máš správně zapojené ?
Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 01 črc 2024, 14:14
od fizl406
Posílám log a fotky motoru
LOG:
https://files.fm/u/3z349fcvt7
Pája 19 píše: ↑27 čer 2024, 14:08
Kód motoru je ALH?
Motor má 81kw a kód motoru bohužel nevím..
Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 04 črc 2024, 12:15
od fizl406
Hele tak turbo se mi už podařilo dát do kupy, celou dobu byly prohozeny hadičky (na obrázku nahoře jsou špatně hadičky zapojeny, vedoucí do tandemu a regulace), kvůli takové kravině mi odešlo předchozí turbo i s motorem...

taky nechápu proč mechanik co měnil motor to nezkontroloval..
Ještě jedna věc ale, když sleduju v grafu tlak v turbu tak když držím motor třeba v 2500 otáčkách tak je pořád rozdíl půl baru mezi požadovaným a skutečným, jediný rozdíl je že motor takhle může jet pořád a už nepadá do nouzáku (jel jsem v takových otáčkách do kopce a motor nepadá, předtím spadl ihned).
Když přidám plyn tak se tlaky hned srovnají a jedou spolu. Když přidávám plyn furt tak tlaky se neliší. Když tedy turbo už správně reguluje, proč je rozdíl 0,5 baru při konstatní rychlosti a nepadá do nouzáku?? Poškozuje se tímto turbo??
Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 04 črc 2024, 13:15
od Pája 19
Teď jsem řešil něco podobnýho, né-li stejnýho...
viewtopic.php?t=181727
Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba
Napsal: 04 črc 2024, 15:41
od fizl406
Super díky za příspěvek, hned jsem klidnější
