Stránka 1 z 1

Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu

Napsal: 29 úno 2024, 15:20
od pepe276
Ahoj všem,
poraďte prosím. Motor 1.9D komůrka WJZ, rotačka Bosch, po nastartování běží krásně pravidelně cca 10s a pak začne zakopávat, nejdřív občas a lehce a pak častěji a víc a víc, jako když mu dochází nafta až chcípne. Těsně před chcípnutím lehce vylétne do otáček, jako když bych vrknul plynem a pak hned chcípne. Po pár vteřinách ho nastartuju znovu a situace se opakuje. Pumpování balonkem na naftu za chodu motoru nemá vliv. Odpojil jsem hadici těsně před rotačkou a pumpoval do flašky a krásně to teklo, tady problém není. Palivák je nový a nikde žádné nafta neteče. Viděl bych to nejspíš na dopravní čerpadlo v rotačce, že nestačí dávat. Co si o tom myslíte vy?
Petr

Re: Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu

Napsal: 29 úno 2024, 15:54
od hansdob
Zkusit to na tu flašku.


Nestalo to někde dlouho odstavený? Jak se to stalo.

Re: Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu

Napsal: 29 úno 2024, 16:24
od pepe276
Jezdilo to se starým čerpadlem, ale to umřelo. Dal jsem jiné, chtěl jsem nastavit předvstřik, bohatost, volnoběh, atd. a ani to nemůžu nastavit, protože to nestihnu a než vylezu z kabiny, tak to kucká a zdechne :-( Stálo to asi 10, max. 14 dnů, než mi známý zrepasoval čerpadlo. Zkusím asi na otevřenou haubnu pověsit flašku s naftou a tím snad vyloučím hadice až k čerpadlu.

Re: Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu

Napsal: 01 bře 2024, 07:38
od hansdob
Pedalem plynu ho neudrziš?? Pokud ne tak ten repas asi nebude úplně ok

Re: Motor 1.9D WJZ - neudrží se v chodu

Napsal: 28 bře 2024, 13:01
od pepe276
Tak auto už jezdí ok. Repas čerpadla byl v pohodě, po dloooouhém hledání jsem zjistil, čím to je. Jedna páska blbě těsnila (byla stržená) a přes noc trochu padala nafta. Pásku jsem vyměnil a je po problému.
Akorát jsem se teda vyvztekal s nastavením předvstřiku. Origo vstřiky WJZ mají tlak nějakých 135 barů a předvstřik cca 13-15 stupňů (měřeno stroboskopem na jiném Berlingu WJZ). Tady byl tlak zvednutý na cca 205 barů a když jsem mu dal taky 15 stupňů, tak šel motor strašně blbě a hrozně bíle hulil. A když jsem mu přidával na předvstřiku, tak se to zlepšovalo, ale za chvíli jsem byl na dorazu. Musel jsem řemen na kole čerpadla přesadit o zub a pak už se to povedlo naladit, že to jde pěkně. Takže závěr je, že zvednutí otevíracího tlaku vstřiků má hodně velký vliv na předvstřik. Ne jen třeba 2, 3, nebo 5 stupňů, ale odhadem jsem s ním musel hnout o 20-30 stupňů, proti původním hodnotám. Už jsem to neměřil stroboskopem, ale jen podle ucha, jak to jede a nehulí.