Mám problém se soustavným přefukem turba u AVF. Za jízdy bývá hodnota ze snímače velmi často zřejmě na max. hodnotě (2702,7 dle logu), takže v reálu ještě více (nedávno mi tlakem praskl rezonátor před intercoolerem). Regulace turba chodí hladce do obou maximálních poloh, bez zadrhávání. V testu akčních členů taky táhlo jezdí tak, jak má. Zkoušel jsem táhlo prodloužit, ale jen déle trvá, než se turbo nafoukne, ale stále přefukuje. ECU dle grafu N75 reguluje, ale bez reálného výsledku. Koupil jsem si nějakou čínskou podltakovou pumpu, abych nastavil táhlo dle zdejších rad (při 0,6 opřeno o červík), ale táhlo se mi dle pumpy nastaví do max. polohy již při 0,4.
Zřejmě pumpa ukazuje trochu jinak, protože (mám úplně nové tandemové čerpadlo) a za N75 je po nastartování jen necelých 0,5. Podtlak nikde neutíká. Pumpou nevytvořím větší podtlak, než 0,6 (možná jen 0,55), víc prostě neudělá.
Když napojím baňku turba na pumpu a ručně odsávám, začíná se zvedat hned u 0,1. Při 0,4 je už v max. poloze. Ručně ale táhlo prsty neutáhnu.
Při nastartovaném motoru a zapojené pumpě na N75 je vidět, že se podtlak hýbe. S rostoucími otáčkami klesá, na volnoběhu je hned na 0,5.
Přijde mi, jako by tedy byla slabá pružina, protože táhlo z max. polohy se začíná sice hýbat dolů při poklesu podtlaku pod 0,4, ale jen minimálně. Na polovinu své dráhy se dostane až při poklesu na 0,2 (tak malý podtlak mi ale N75 nedal ani při otáčkách 3000).
Je tedy možné, že je problém ve slabší pružině (i když ručně bez podtlaku s ní nejde skoro pohnout)?
Chování podtlaku jsem natočil na video:https://youtu.be/cluBDR6YPhc
Log tady: https://posilej.cz/zasilka/kxBuKkXb#link
Přefukuje turbo - slabá pružina?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4651
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Přefukuje turbo - slabá pružina?
No,nejdřív bych to auto pořádně projel na premiovou naftu s VIF ( Praha-Brno a zpět za méně než 3 hod ) a pak se ptej.
Klepající vstřik,turbo,atd....
To auto bude utahný kolem komína
Klepající vstřik,turbo,atd....
To auto bude utahný kolem komína
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Přefukuje turbo - slabá pružina?
Ale hovno. Jezdím jedině na premiovku s aditivem a do města se kouknu jen jednou za půl roku. Na spotřebu nejezdím.
Auto jsi nikdy neviděl, mě neznáš, ale bezpečně víš, že je utahaný, protože jezdím "kloubouka".
Bylo to pružinou v aktuátoru. S novou baňkou to reguluje, jak má.
Auto jsi nikdy neviděl, mě neznáš, ale bezpečně víš, že je utahaný, protože jezdím "kloubouka".
Bylo to pružinou v aktuátoru. S novou baňkou to reguluje, jak má.
Re: Přefukuje turbo - slabá pružina?
Možno dáva iné, nie VIF.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Přefukuje turbo - slabá pružina?
Ode mne to byl přeblebt. Tankuju výhradně už aditivovanou bez řepky.
Re: Přefukuje turbo - slabá pružina?
Auto mám teprve rok. V turbu se přede mnou někdo hrabal. Podle stavu byl dán buď nový nebo nějaký novější celý aktuátor. Je dost možné, že byl zvolen pro jinou motorizaci. Někde jsem zachytil, že 96kw má se silněší pružinou, než třeba 74kw.
Až doteď jsem ho nelogoval, do nouzáku nepadal, ale nedávno mi praskl rezonátor před intercoolerem, tak jsem to ze zajímavosti nalogoval a zjistil jsem ten přetlak, který byl zřejmě už od koupě. Tak abych zase neměnil rezonátor nebo prasklou hadici či intercooler, jsem to chtěl dát do kupy a hledal radu tady.
Až doteď jsem ho nelogoval, do nouzáku nepadal, ale nedávno mi praskl rezonátor před intercoolerem, tak jsem to ze zajímavosti nalogoval a zjistil jsem ten přetlak, který byl zřejmě už od koupě. Tak abych zase neměnil rezonátor nebo prasklou hadici či intercooler, jsem to chtěl dát do kupy a hledal radu tady.