Stránka 1 z 2

Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 05 říj 2024, 10:39
od stagro1
Zdravim,
bol som na chipe u TDI Fun a upozornil ma na vysoky diff. tlak DPF. Auto som kupil s 249 kkm a tuning delal v zhruba 253 kkm. Uz od doby ked som ho kupil som pozoroval caste regeneracie, ale zabudol som to stale zmerat a zacal som to viac sledovat az tera v 257 kkm.
Mam odsledovane, ze namerane hodnota sazi je po spaleni zaporna, ale potom rychlo narasta a zhruba na hodnote 12g predbehne kalkulovanu a potom uz ide az na 22g a potom zanesenie v apke VAG DPF vyskoci z 45% na 100% a zacne regenracia.

Info o aute:
kod motoru: DFSD
Vykon original: 75kw/250Nm
Rok vyroby: 2019
Do provozu 2/2020 (firma najela naozaj za 4.5 roku 250 kkm, takze to boli dlhe streky vacsinou - servisne vozidlo)
Najezd: 257 000km
Rozvody menene v zhruba 230 kkm.
Interval medzi akt. regeneraciami: 140 - 300 km (300km je pri jednej jizde bez preruseni)
Koncovka vyfiku cista.
Zistil som unik oleja kolem tesneni vany (snad to nebude gufero na klikovke). Ocistil som ju a ted budu skumat jestli unik je naozaj kolem tesneni vany, to kdyztak spravim. Ubytek oleje je zhruba 2dc/1000km, ale tuto hodnotu berte s rezervou. Vysku hladiny oleja som zacal podrobne sledovat az 200km zpatky.

Cele to je o tom, ze cena noveho filtru je 52 000 kc bez ceny prace. Keby stal 15 000 kc, tak ho kupim novy a neriesim.

Otazky:
1. Vsetko nasvedcuje tomu, ze je filter upchaty popelom, je moj verdikt spravny?
2. Mozem urobit servisnu (nudzovu) regeneraciu (behom jazdy) aj s takto zanesenym filtrom DPF?
3. Pomoze mi BG 245 naliaty cely do strvtiny nadrze (odporucane jednym servisakom ze to pomuze na DPF)?
4. Ak nepomoze servisna reg., ma zmysel cistit a kdyz jo, tak TDIfun odporucal suchu cestu (Advanpure - 10000 kc bez sudnani a dopravy) alebo su na tom uz dobre aj mokre sposoby cistenia DPF - to najdem v Brne vsude (napr. dpfko.cz)
6. Mam este nieco ine odmerat pres VCDS? Napadlo ma podivat se na hadice k intercooleru jestli neni tam olej.
5. Mate niekto ine napady jak tomu DPF jeste predlzit zivot?

:? :? :?

Precital som vela temat o DPF a preto prinasam snad dostatocne info z merani.

Zapnute zapalovanie:
Obrázek

Volnobeh (po cerstvej akt. reg. je hodnota 15hPa):
Obrázek

1500rpm:
Obrázek

2500rpm:
Obrázek

Stav vstrekovacov (cca. 15degC):
Obrázek

Stav vstrekovacov (47degC):
Obrázek
Stav vstrekovacov (70degC):
Obrázek

Stav vstrekovacov (90degC):
Obrázek

Zacatek regenerace:
Obrázek

Stred regenerace:
Obrázek

Konec regenerace:
Obrázek

Po regenreaci:
Obrázek

Poloha vacky (ak mam vycitavam spravnu hodnotu???):
Obrázek

Vopred vdaka za rady. :thankyou:

Re: Caste regenrace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 06 říj 2024, 10:06
od cacinek
Dpf ven a nechat vycistit, nebo koupit novej. Protitlak mas na volnobehu dost vysoko. Bezne je do 5mbar, kdyz je vse ok. Olej potece rozhodne pod prirubou gufera pod rozvodama. Vana nepotece, pokud ji jeste nikdo nesundaval. Z vyroby ji maj prilepenou pekne ;)

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 06 říj 2024, 18:54
od stagro1
Dakujem za reakciu.
Mozem sa opytat este na tvoj nazor na cisteni suchou (advanpure 1000kc bez dopravy a demontaze) nebo mokrou cestou (11000 aj s demontazou, firma vedle moji prace (dpfko.cz)?
Prikladam fotku miesta, kde som po vycisteni cisticom brzd a po najeti 300km spozoroval naznak zdroja uniku oleja. Samozrejme som si kladol otazku, ci to nie je tesneni kliky jak popisujes. Pretesnit vanu by som zvladol, na pretesnenie krytu klukovly treba davat dolu rozvody. To uz budu muset do servisu.
Misto uniku je na fotke vyznacene v mistech cervenych carek, tezko zjistit, jestli je to vana nebo to tece z toho krytu klikovky.
IMG_20241006_194810.jpg
IMG_20241006_194810.jpg (317.72 KiB) Zobrazeno 2982 x
A co servisna regeneracia s takym zaplnenim, skusit nebo je tam riziko ze auto muze shoret (to jsem nekde cetl ze je riziko)? :)
Dik moc predem za kazde info

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 06 říj 2024, 20:40
od cacinek
Servisni regenerace tomu uz nepomuze, dpf je zaplneny popilkem a ten z toho dostanes jen cistenim mimo auto. Dej sem cislo dpf, ktery mas v aute. S cistenim osobni zkusenost nemam, kdyz bylo potreba, tak se montoval novy kus. Ale vsichni okolo to nechavaji cistit mokrou cestou a udajne ok. Unik oleje bude urcite z priruby gufera. Rozvody dolu a vymenit celou prirubu, idealne original dil, nez to delat za cas znova. Da se to udelat i bez sundani vany.

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 06 říj 2024, 20:52
od stagro1
ahoj,
cislo dilu mi zdelil jeden eshop:
04L131678PX
Stoji 52 000 (wallbash)

Prirubu necham na pozdeji, po 250km je unik hodne maly takze neriesim. V chlad. kapaline olej nieje, co je dobre.

No, je pravda ze kazdy to cisti mokrou cestou a mozem to mat sundane a vycystene ,a 1 den a blizko prace, nez riesit advanpure (sundavat u nekoho, posilat a pak montovat u nekoho zase).

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 06 říj 2024, 21:11
od cacinek
Mas sz

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 11 říj 2024, 19:43
od stagro1
Ma podla vas zmysel zkouset servisni regeneraci?

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 11 říj 2024, 21:21
od cacinek
Nemá. Spalis saze, popel se nehne.

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 12 říj 2024, 08:29
od stagro1
A dokaze mokra metoda cIsteni vycistit popilek z DPF?

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 24 říj 2024, 07:14
od stagro1
Tak som dal DPF vycistit (hydrodynamicky). Protokol po vycisteni vravi o tom, ze protitlak pred cistenim bol 64mBar a po cisteni 8mBar. Po nastartovani hned pri odchode zo servisu, kde dpf vymontovali, vycistili a namontovali bol tlak 20mBar a po jednej jazde s delkou 30km bol na volnobehu tlak zhruba 33mBar. Po vycisteni resetovan popilek na 0.
Bol som vsak upozorneny, ze muj dpf je starej koncepce a usadzuje sa na nom adblue ktere nejde vycistit. Co si o tom myslite?
Este (pred vymenou dpf za novy origos) ma napada vymenit diff senzor tlaku. Offset s zapnutym zaplovanim je 0, ale napadlo ma jestli meri dobre. Hadicky a trubicky k senzoru diff tlaku prej prefukli.
Prosim o radu.
Dakujem.

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 24 říj 2024, 07:21
od cacinek
Tak se mi opět potvrdilo, že čištění nemá absolutně smysl. Stejně tě čeká výměna za nový kus. Funkční, čistý filtr má na volnoběhu do 5mbar, většinou 3.

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 24 říj 2024, 09:57
od stagro1
No spis me ted zajima jestli jeste skusit vymenit senzor diff tlaku DPF. Jestli muze mit hodnotu 0 so zapnutymi klickami a pak ukazovat tlak vacsi pri volnobehu nez je tam skutecne. Jeden senzor stoji 750kc takze za dva dam 1500kc, to je jeste v porovnani za novy 52k nebo novy z ruky 30k jeste celkem rozumna cena za zkousku.

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 25 říj 2024, 07:24
od cacinek
Výměna snímačů je automatická věc při výměně dpf.. při zapnutým zapalování musí ukazovat 0mbar. Snímačem to ale nebude

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 25 říj 2024, 07:26
od stagro1
Jo, pri zap. zapalovani ukazuje 0, ale chtel jsem to zkusit. Mozna to vymenim kedze uz maji neco za sebou.

Re: Caste regenerace DPF VW Caddy 2.0tdi 75kw DFSD

Napsal: 27 říj 2024, 20:52
od stagro1
Muzu sehnat z sbazar novy DPF za skoro polovicni cenu, ale jenom nahradu, ne primo muj typ.
Je tu nekdo kdo mi muze napsat jake nahrady ma muj DPF?

Cislo dilu je:
04L131678PX

Dekuji moc vsem.