Stránka 1 z 1

Octavia 1 81 kw - 81kw nebo 96kw turbo?

Napsal: 13 lis 2024, 13:49
od fizl406
Zdravím,

chci zvýšit výkon u mého auta kde jsem vyměnil originální 81 turbo za 96, posléze se ale ukázalo při chipu že je turbo vadné, tuner mi poradil že je optimálnější nechat origo turbo jelikož u rotačky 96kw turbo výfukové plyny nenaplní turbo tak jak motor PD 96kw a tím je turbo "línější" od spodu.

Jak je toto tvrzení pravdivé a jak moc velký rozdíl je ve výkonu 1,3 baru (81kw turbo) a 1,5 (96kw turbo) u rotačky 81kw? Trysky mám sprint 764.

Re: Octavia 1 81 kw - 81kw nebo 96kw turbo?

Napsal: 13 lis 2024, 19:36
od cin
Ono by to na začátek chtělo tak nějak si dát jasný cíl, jaké hodnoty ve výkonu jsou Tvůj záměr. Pak teprve řešit komponenty. Do nějakých cca 140 - 150 koní a cca 300+Nm by mohlo stačit seriové turbo 81 kw v hodně dobrém stavu, tj. baňka OK, hřídelka bez vůlí (hlavně v axiálním směru)a samozřejmě zcela lehoučko chodící regulace. Trysky Sprint 764 na ten výkon jsou v pohodě, i když ze zkušenosti své i mnoha dalších můžu říct, že stačí Spint 502. V každém případě doporučuju vstřikovače s tryskami nechat vyčistit a určitě zkontrolovat a seřídit otvírací tlaky a rozprach. Prostě udělat základní a nutné věci před úpravou SW. Pokud chceš jít s výkonem výše a dál, tak je jednodušší a levnější koupit si rovnou PD 96 nebo 110 kw, nechat upravit SW a jezdit :roll:

Re: Octavia 1 81 kw - 81kw nebo 96kw turbo?

Napsal: 14 lis 2024, 16:05
od fizl406
cin píše: 13 lis 2024, 19:36 Ono by to na začátek chtělo tak nějak si dát jasný cíl, jaké hodnoty ve výkonu jsou Tvůj záměr. Pak teprve řešit komponenty. Do nějakých cca 140 - 150 koní a cca 300+Nm by mohlo stačit seriové turbo 81 kw v hodně dobrém stavu, tj. baňka OK, hřídelka bez vůlí (hlavně v axiálním směru)a samozřejmě zcela lehoučko chodící regulace. Trysky Sprint 764 na ten výkon jsou v pohodě, i když ze zkušenosti své i mnoha dalších můžu říct, že stačí Spint 502. V každém případě doporučuju vstřikovače s tryskami nechat vyčistit a určitě zkontrolovat a seřídit otvírací tlaky a rozprach. Prostě udělat základní a nutné věci před úpravou SW. Pokud chceš jít s výkonem výše a dál, tak je jednodušší a levnější koupit si rovnou PD 96 nebo 110 kw, nechat upravit SW a jezdit :roll:
Můj záměr se bude odvíjet od toho jestli u toho 96kw turba bude opravdu línější od spodu na rotačce, pokud ano, budu zůstávat u originálu. Origo turbo jsem teďka čistil a seřídil jsem regulaci hodnotou podtlaku která má být. Shánět další turbo 96kw a doufat že bude fungovat je o štěstí.

Ještě k tryskám, volnoběžná dávka má být u origo 3,0 - 4,0 mg, nevíte jaká hodnota má být u sprintu?