Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Touran 1.6 TDi CR nouzák s novým DPF
Ahoj
Taková zvláštnost. Touran 1.6 TDi CR, přijelo v nouzi, svítilo DPF a teplotní čidlo. V DPF asi 46g, nedovolilo ani servisni regeneraci. Poslední asi před 750km.
Dal se nový DPF filtr, nový teplotní čidlo. Po výměně se vynuloval objem popílku na 0.000, auto normálně jezdilo, ale bohužel krátké trasy. Znovu se tedy po chvíli rozsvítilo DPF na budíkách a jelo to jak když nejelo a bylo tam asi 23,5g. V chybovce žádná chyba.
Dal jsem tedy regenraci na místě, zvedly se otáčky a auto začlo hulit bíle. Ale místo toho aby kalkulace gramů šla dolu, tak spíš pomalu rostla..
Měl jsem to puštěný asi 25 minut a nestalo se vůbec nic. Kontrolka svítila dál a z 23,5 se stalo 25g.
Fajn, zkusil jsem si teda pustit regeneraci za jízdy, kontrolka svítila asi 150km jízdy po dálnici a zhasla když tam bylo cca 23g. Což už samo o sobě je divný. Kilometry a čas od poslední regenerace se ale vynulovaly.
Když jsem s tím přijel domů, tak jsem chtěl ještě zkusit tu na místě, jestli to nespadne dolu k 5g.
Ani prd, v obou případech to vypalovalo velice pomalu, spíš po půl gramech. Když to dělám na jiných autech, tak to vcelku dost lítá dolů a za 20 minut jsou tam 4 gramy..
Co může být blbě? Proč to trvá tak dlouho a moc se tomu nechce a i po výměně DPF je tam 23g?
Taková zvláštnost. Touran 1.6 TDi CR, přijelo v nouzi, svítilo DPF a teplotní čidlo. V DPF asi 46g, nedovolilo ani servisni regeneraci. Poslední asi před 750km.
Dal se nový DPF filtr, nový teplotní čidlo. Po výměně se vynuloval objem popílku na 0.000, auto normálně jezdilo, ale bohužel krátké trasy. Znovu se tedy po chvíli rozsvítilo DPF na budíkách a jelo to jak když nejelo a bylo tam asi 23,5g. V chybovce žádná chyba.
Dal jsem tedy regenraci na místě, zvedly se otáčky a auto začlo hulit bíle. Ale místo toho aby kalkulace gramů šla dolu, tak spíš pomalu rostla..
Měl jsem to puštěný asi 25 minut a nestalo se vůbec nic. Kontrolka svítila dál a z 23,5 se stalo 25g.
Fajn, zkusil jsem si teda pustit regeneraci za jízdy, kontrolka svítila asi 150km jízdy po dálnici a zhasla když tam bylo cca 23g. Což už samo o sobě je divný. Kilometry a čas od poslední regenerace se ale vynulovaly.
Když jsem s tím přijel domů, tak jsem chtěl ještě zkusit tu na místě, jestli to nespadne dolu k 5g.
Ani prd, v obou případech to vypalovalo velice pomalu, spíš po půl gramech. Když to dělám na jiných autech, tak to vcelku dost lítá dolů a za 20 minut jsou tam 4 gramy..
Co může být blbě? Proč to trvá tak dlouho a moc se tomu nechce a i po výměně DPF je tam 23g?
- Přílohy
-
- IMG_4231.jpeg (2.58 MiB) Zobrazeno 1576 x
Naposledy upravil(a) šulda dne 26 pro 2024, 12:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Důvod: Úprava názvu.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Tak jsme na tom skoro stejně, mám úplně stejný či podobný problém, a když jsem tomu dával tak hodnoty zanesení se spíš zvedaly než klesaly. Taky si nevím rady, nouzák a žhavení bliká, moturek, dpf kontrolka svítí a v mém případě BSS motor, kapalina satacen 25 tam je plná ... Taky si nevím rady, a mám podezření buĎ termostat, protože už nějak hapruje či senzor výf.plynu DPF. Protože jsem všechno prošel řádně a zkontroloval...
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
To dpf si dal originál nebo nějakou repliku? Čidlo origo?
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Právě že je to replika z anglie, a čidlo je originál bosh, ale je koupený asi před 2ma lety. Já osobně nevidím problém v tom DPF, spíš v termostatu a nebo tom čidle, musím vyměnit termostat kvůli pomalé teplotě, ani nemám skoro 90C, a tím se zase řeší ovládání EGR ventilu, který mám nový a je tam senzor, , takže ještě zkontrolovat to čidlo, ale jsem po operaci takže nemůžu nic dělat...
Jo po té výměně jsem ho nastavil na 0, ujel asi cca 300km a pak to začalo nesmyslně často regenerovat skoro při každém vyjetí....nebo nastartování a pak najednou bum nouzák a kontrolka DPF
Jo po té výměně jsem ho nastavil na 0, ujel asi cca 300km a pak to začalo nesmyslně často regenerovat skoro při každém vyjetí....nebo nastartování a pak najednou bum nouzák a kontrolka DPF
Superb 1 - 2.0 TDI 103kw (BSS )s DPF
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Já tam mám origo čidlo a filtr nějakou economy verzi. Přesto je dost divný, proč kontrolka zhasla na cca 23g, když přesne při týhle hodnotě má regenerace začínat a odpočítavat dolů. Zvlášť s prázdným filtrem, kde to ví i čidlo rozdílovýho tlaku DPF (ukazuje dobře). Proč to ale jde tak pomalu dolu, to je mi záhadou..
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Všetky teploty pri prebiehajúcej regenerácii vo výfuku tam máš aké?
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Co si tak pamatuju, tak když jsem zkoušel u regeneraci na místě, tak tam právě bylo jen cca 235°C u turba, 165°C před filtrem a 160°C za filtrem. Během jízdy jsem se na to nesoustředil, ale když sem přijel, tak bylo u turba cca 400°C a dál kolem 350°C.
Což chápu že je dost málo, během regenerace má být kolem 600°C, ale jak tohle můžu ovlivnit? Proceduru jsem pouštěl vždycky při zahřáty motoru s teplotou vody >85°C.
Což chápu že je dost málo, během regenerace má být kolem 600°C, ale jak tohle můžu ovlivnit? Proceduru jsem pouštěl vždycky při zahřáty motoru s teplotou vody >85°C.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Dávkovalo to vôbec vstrekovanie po hlavnom vstreku? 235 za turbom je bežná prevádzka, nie regenerácia. To aj bez aktívneho vypaľovania keď tomu šliapneš, tak to ide ku 700.
Aké to má korekcie vstrekov medzi sebou? Čo váha, kopíruje požiadavku? Nie je motor dusený EGR? Vypaľovanie vyžaduje nie len povstrek, ale aj dobrý prievan.
Aké to má korekcie vstrekov medzi sebou? Čo váha, kopíruje požiadavku? Nie je motor dusený EGR? Vypaľovanie vyžaduje nie len povstrek, ale aj dobrý prievan.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
To jo, takhle jsem to nekontroloval. To auto úplně neznám, jede to ale normálně. Jestli to dávkuje do filtru, to lze těžko soudit. Když udělám regeneraci na místě, tak to kouří bíle, tak jak by při regeneraci mělo, ale teplota ve výfuku nevzroste. EGR nevím. Ten jsem nesledoval vůbec. Možná že je i SW vypnutý, tenkrát se o tom majitel zmiňoval.
Nevím jak teplotu zvýšit jinak než jízdou, navíc když je jízdní projev v pořádku.
Nevím jak teplotu zvýšit jinak než jízdou, navíc když je jízdní projev v pořádku.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Môže byť zlý kat v DPF. Viem, píšeš DPF vymenený za nový economy, čo myslím že je fabrický repas. Ale ak to dymí na bielo tak to nasvedčuje, že nafta na kate nezačne horieť.
Len ty máš nízku teplotu už na turbe. Je to zvláštne.
Keď to bude všetko studené, pozri predtým ako to naštartuješ, koľko ukazujú teploty.
Prever aj ten EGR. Že je vypnutý v SW neznamená, že si neprisáva z výfuku kvôli mechanickej poruche na ventile.
Len ty máš nízku teplotu už na turbe. Je to zvláštne.
Keď to bude všetko studené, pozri predtým ako to naštartuješ, koľko ukazujú teploty.
Prever aj ten EGR. Že je vypnutý v SW neznamená, že si neprisáva z výfuku kvôli mechanickej poruche na ventile.
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Počkám jestli se to znovu vrátí, musel s tím odjet. Právě bych pochopil, kdyby to nikdy neregenerovalo, ale jak čas tak kilometry od poslední regenerace při jízdě spadly na 0 a začly znovu, ale gramy zůstaly na 23, což je divný samo o sobě, stejně jako teploty.
EGR chápu, nemusí být zaslepenej, ale pořád skrz něj něco půjde. Podle mě by stačilo právě zvednutí teploty na cca 600-700°C při konstantních otáčkách a vypálilo by se to. Proč se tak ale neděje ani při zpuštěný servisní regeneraci na místě, která je pro to přímo určená, to netuším..
EGR chápu, nemusí být zaslepenej, ale pořád skrz něj něco půjde. Podle mě by stačilo právě zvednutí teploty na cca 600-700°C při konstantních otáčkách a vypálilo by se to. Proč se tak ale neděje ani při zpuštěný servisní regeneraci na místě, která je pro to přímo určená, to netuším..
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Auto se vrátilo v nouzáku, svítí kontrolka DPF. Evidentně to neregeneruje a i to dost žere. Někdo nějaký nápady?
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Otestuj ten kat nebo zadej regeneraci a loguj teploty a i povstřik zda je aktivní pokud tam bude jen 400 st je kat ko.Pak byh ho vyndal a otestoval na stole a reklamoval.Ten economi jsi koupil kde?
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Co se mysli povstřikem? Respektive jak poznám že je aktivní?
Měl jsem problém dostat nějakou teplotu už za turbem, o teplotě před nebo za DPF ani nemluvim, tam bylo během servisní regenerace tak 200°C..
Filtr dovez otec, takže Intercars, nebo Kelly
Měl jsem problém dostat nějakou teplotu už za turbem, o teplotě před nebo za DPF ani nemluvim, tam bylo během servisní regenerace tak 200°C..
Filtr dovez otec, takže Intercars, nebo Kelly
Re: 1.6 TDI DPF nouzák s novým DPF
Ale to je teda neoriginálni filtr?U něj bych zadal hned velké zaplnéni popelem a modlil se že to nějak bude fungovat prostě neoriginálni dpf nefungujou.