Žhavení, co je špatné?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Žhavení, co je špatné?
Prosím o radu, mám problém, jak poklesly teploty, tak dlouhé moty - moty (2-3s) a pak to sice chytne, ale z výfuku to leze jako ze studené Avie.
Žhaviče jsou rok staré Bosch, když je změřím "šlusmetrem", tak všechny vykazují odpor, když zapnu klíček, tak k nim napětí jde (relé OK).
Jak dlouho (cca) by tam mělo jít napětí? (v závislosti na teplotě)
Souvisí nějak doba svícení kontrolky s reálnou dobou žhavení?
Předpokládám, že doba žhavení závisí na teplotě, kde je to čidlo?
Najdu výstup tohoto čidla ve Vag-comu (311-starý kabel)? (a jaká hodnota by tam měla být při jaké teplotě).
Díky za pomoc
Golf IV, 1,9TDI/66kW, 2000
Žhaviče jsou rok staré Bosch, když je změřím "šlusmetrem", tak všechny vykazují odpor, když zapnu klíček, tak k nim napětí jde (relé OK).
Jak dlouho (cca) by tam mělo jít napětí? (v závislosti na teplotě)
Souvisí nějak doba svícení kontrolky s reálnou dobou žhavení?
Předpokládám, že doba žhavení závisí na teplotě, kde je to čidlo?
Najdu výstup tohoto čidla ve Vag-comu (311-starý kabel)? (a jaká hodnota by tam měla být při jaké teplotě).
Díky za pomoc
Golf IV, 1,9TDI/66kW, 2000
Re: Žhavení, co je špatné?
a co předvstřik?Slavkov píše:Prosím o radu, mám problém, jak poklesly teploty, tak dlouhé moty - moty (2-3s) a pak to sice chytne, ale z výfuku to leze jako ze studené Avie.
Žhaviče jsou rok staré Bosch, když je změřím "šlusmetrem", tak všechny vykazují odpor, když zapnu klíček, tak k nim napětí jde (relé OK).
Jak dlouho (cca) by tam mělo jít napětí? (v závislosti na teplotě)
Souvisí nějak doba svícení kontrolky s reálnou dobou žhavení?
Předpokládám, že doba žhavení závisí na teplotě, kde je to čidlo?
Najdu výstup tohoto čidla ve Vag-comu (311-starý kabel)? (a jaká hodnota by tam měla být při jaké teplotě).
Díky za pomoc
Golf IV, 1,9TDI/66kW, 2000
Doba žhavení je závislá na teplotě - čím nižší je teplota, tím déle žhavení probíhá.
Teplotu získává řídicí jednotka ze snímače teploty chladicí kapaliny.
Motory s přímým vstřikem paliva se vyznačují velmi dobrou startovatelností a i při teplotách motoru kolem nuly chytají dobře i bez žhavení.
Žhavení u těchto motorů začíná pracovat, klesne-li teplota pod hranici +10°C (v rozmezí +5°C - +10°C je žhavení velmi krátké).
Dá se říci, že doba žhavení koresponduje s dobou, kdy svítí kontrolka. Před startem bychom měli nechat kontrolku žhavení zhasnout a ihned poté startovat (ani dřív, ani později). Je-li motor v pořádku, chytne na škrtnutí.
Po nastartování motoru probíhá dožhavení, a to až tři minuty po startu motoru. Prakticky to znamená, že žhavicí svíčky topí na plný výkon i v době, kdy motor již úspěšně naskočil a točí se (kontrolka žhavení už nesvítí). Je to z důvodu měkčího běhu a nižších emisí a kouřivosti. Dožhavení se vypne buď po překročení 2500 otáček motoru nebo po určité době jej odpojí jednotka (max. doba jsou tři minuty od startu).
V Tvém případě bych doporučil jediné:
Vymontuj všechny žhaviče z motoru a připoj je postupně přímo na baterku. Během sekundy musí svíčka svítit do žluta!!! (rozhodně nedoporučuji držet ji v ruce - zkus kleště).
Dále odpoj konektor od snímače teploty motoru, na fajfku ke žhavicí svíčce připoj svíčku a jejím tělem se dotýkej kostry motoru. Po zapnutí klíčků musí svíčka žhavit po dobu minimálně 20 sekund (postupně vyzkoušej všechny svíčky).
Tím máš jisté, že žhaviče i systém žhavení jsou v pořádku.
Potom namontuj žhaviče zpět do motoru, snímač teploty nech odpojený a nastartuj. Než začneš startovat, počkej, až kontrolka žhavení zhasne (bude svítit velmi dlouho, asi 20 - 25 sekund, protože po odpojení čidla teploty motoru má jednotka náhradní teplotu -32°C). Motor musí chytit na škrtnutí a rozhodně nemá důvod ke kouřivosti.
Pokud i přes to všechno budeš mít problém se startem nebo po startu bude motor mít velkou kouřivost, hledej problém jinde (rozladěný předvstřik, úkap nebo špatný otvírací tlak trysky, nekvalitní nafta, horší kompresní tlaky válců,............).
V paměti závad jednotky motoru budeš mít uloženu sporadickou závadu přerušení snímače teploty motoru. Nemusíš se tím zabývat, po padesáti startech se sama vymaže.
Teplotu získává řídicí jednotka ze snímače teploty chladicí kapaliny.
Motory s přímým vstřikem paliva se vyznačují velmi dobrou startovatelností a i při teplotách motoru kolem nuly chytají dobře i bez žhavení.
Žhavení u těchto motorů začíná pracovat, klesne-li teplota pod hranici +10°C (v rozmezí +5°C - +10°C je žhavení velmi krátké).
Dá se říci, že doba žhavení koresponduje s dobou, kdy svítí kontrolka. Před startem bychom měli nechat kontrolku žhavení zhasnout a ihned poté startovat (ani dřív, ani později). Je-li motor v pořádku, chytne na škrtnutí.
Po nastartování motoru probíhá dožhavení, a to až tři minuty po startu motoru. Prakticky to znamená, že žhavicí svíčky topí na plný výkon i v době, kdy motor již úspěšně naskočil a točí se (kontrolka žhavení už nesvítí). Je to z důvodu měkčího běhu a nižších emisí a kouřivosti. Dožhavení se vypne buď po překročení 2500 otáček motoru nebo po určité době jej odpojí jednotka (max. doba jsou tři minuty od startu).
V Tvém případě bych doporučil jediné:
Vymontuj všechny žhaviče z motoru a připoj je postupně přímo na baterku. Během sekundy musí svíčka svítit do žluta!!! (rozhodně nedoporučuji držet ji v ruce - zkus kleště).
Dále odpoj konektor od snímače teploty motoru, na fajfku ke žhavicí svíčce připoj svíčku a jejím tělem se dotýkej kostry motoru. Po zapnutí klíčků musí svíčka žhavit po dobu minimálně 20 sekund (postupně vyzkoušej všechny svíčky).
Tím máš jisté, že žhaviče i systém žhavení jsou v pořádku.
Potom namontuj žhaviče zpět do motoru, snímač teploty nech odpojený a nastartuj. Než začneš startovat, počkej, až kontrolka žhavení zhasne (bude svítit velmi dlouho, asi 20 - 25 sekund, protože po odpojení čidla teploty motoru má jednotka náhradní teplotu -32°C). Motor musí chytit na škrtnutí a rozhodně nemá důvod ke kouřivosti.
Pokud i přes to všechno budeš mít problém se startem nebo po startu bude motor mít velkou kouřivost, hledej problém jinde (rozladěný předvstřik, úkap nebo špatný otvírací tlak trysky, nekvalitní nafta, horší kompresní tlaky válců,............).
V paměti závad jednotky motoru budeš mít uloženu sporadickou závadu přerušení snímače teploty motoru. Nemusíš se tím zabývat, po padesáti startech se sama vymaže.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 39
- Registrován: 09 pro 2006, 18:43
Re: Žhavení, co je špatné?
a jak zjistim ze je v poradku?Huml píše:a co předvstřik?Slavkov píše:Prosím o radu, mám problém, jak poklesly teploty, tak dlouhé moty - moty (2-3s) a pak to sice chytne, ale z výfuku to leze jako ze studené Avie.
Žhaviče jsou rok staré Bosch, když je změřím "šlusmetrem", tak všechny vykazují odpor, když zapnu klíček, tak k nim napětí jde (relé OK).
Jak dlouho (cca) by tam mělo jít napětí? (v závislosti na teplotě)
Souvisí nějak doba svícení kontrolky s reálnou dobou žhavení?
Předpokládám, že doba žhavení závisí na teplotě, kde je to čidlo?
Najdu výstup tohoto čidla ve Vag-comu (311-starý kabel)? (a jaká hodnota by tam měla být při jaké teplotě).
Díky za pomoc
Golf IV, 1,9TDI/66kW, 2000
Děkuji za odpovědi, nicméně má školácká chybka, měřil jsem výstupy relátek (53, 100) v motorovém prostoru v domnění, že vede ke žhavičům, ve skutečnosti vedou k něčemu jinéhu (2+1 předehřev vody?).
Tudíž situace je jiná - Ke žhavičům nejde napětí, mám pocit, že kabel vede k "relátkotechně" nad pedály. Silové pojistky (plastový box na aku) jsou OK).
2Marek77 ... žhaviče otestovány, nicméně do žluta jim to trvá cca 10s (jako kleště posloužil startovací kabely)
Prosím o radu, které je to správné relé žhavení? a jak sundat ten levý plast pod volantem, dva šroubky vespod jsou jasné, "zásuvná pérka" napravo také, ale vlevo to pořád drží, tuším, že tam byla nějaká finta s přepínačem světel, ale už si to nepamatuji... a nechci to zničit... Na té "nadpedálové relátkotechně" jsou silové svorky 2x30, 30a (ty jsou asi jasné ) a 75x a 87 F Diesel, je z toho něco kabel ke žhavičům? Relátka (nevidím na všechny, než sundám ten panel) tam jsou: něco (již logo Škoda), 100, volná pozice,103, a "box" 377
Pokud někdo víte, máte schémátko... však vy víte... poraďte, pošlete...
DÍKY
Tudíž situace je jiná - Ke žhavičům nejde napětí, mám pocit, že kabel vede k "relátkotechně" nad pedály. Silové pojistky (plastový box na aku) jsou OK).
2Marek77 ... žhaviče otestovány, nicméně do žluta jim to trvá cca 10s (jako kleště posloužil startovací kabely)
Prosím o radu, které je to správné relé žhavení? a jak sundat ten levý plast pod volantem, dva šroubky vespod jsou jasné, "zásuvná pérka" napravo také, ale vlevo to pořád drží, tuším, že tam byla nějaká finta s přepínačem světel, ale už si to nepamatuji... a nechci to zničit... Na té "nadpedálové relátkotechně" jsou silové svorky 2x30, 30a (ty jsou asi jasné ) a 75x a 87 F Diesel, je z toho něco kabel ke žhavičům? Relátka (nevidím na všechny, než sundám ten panel) tam jsou: něco (již logo Škoda), 100, volná pozice,103, a "box" 377
Pokud někdo víte, máte schémátko... však vy víte... poraďte, pošlete...
DÍKY