Stránka 1 z 2
lucas za bosch berlingo
Napsal: 15 lis 2007, 14:58
od kodajz
prosím o pomoc: přehodil jsem čerpadlo lucas za bosch prý ze starého ZX (číslo už tam čitelné není) na Berlingu 1,9D 51 kw, rv 2003, motor WJY (DW8B) tryska jsem dal bosch. čerpadlo je na volnoběh slabé, volnoběh mám nastavený na 1100 ot a i tak po otočení volantem klesnou otáčky na 400/500 a motor hodně vibruje.
Otázka: jaké čerpadla bych mohl použít na tento motor????
Na co je oska v čerpadle která kouká ze strany rozvodového kola? Dá se sní něco ovlivnit?
lucas x bosch
Napsal: 16 lis 2007, 07:40
od kodajz
další poznatky, koukal jsem na net a vizuálně to mé čerpadlo odpovídá čerpadlu z citroen ZX kolem roku 94.
Na volnoběh mi hodně třískalo (trysky a tlak v poho 130 barů-není to málo?) posunul jsem předstih a stichlo, ale neskutečně vibroval motor, něco je špatně ?
Napsal: 17 lis 2007, 19:22
od Michal99
jak to startuje a jaký si tam dal roury
Napsal: 17 lis 2007, 22:44
od kodajz
startuje to kdykoliv na první otočení. Ten motor má málo naběháno a start dávku dává to čerpadlo dobře, Slabý volnoběh-asi už bude čerpadlo vyběhané. Trubky od čerpadla ke tryskám jsem nechal Lucas. Dnes jsem je vyměnil za trubky z Bosch čerpadla a nic se nezměnilo.
Potřebuju poradit jaké čerpadlo do toho motoru můžu ještě dát ???
Což takhle nějaké z 2,5 diesel ???
Napsal: 30 lis 2007, 22:07
od Denda

Nejlépe snad z berlinga , já ho tam mám origo
Napsal: 01 pro 2007, 21:09
od kodajz
jak tak čtu všude a přemýšlím, dát do toho motoru můžu jakékoliv čerpadlo Bosch z 1,9 D i TD mechanické. Nebo se pletu????
Napsal: 02 pro 2007, 19:56
od Michal99
Ty snad máš 1,9d tak tam můžeš dát jakýkoliv z 1,9d
Napsal: 02 pro 2007, 20:17
od kodajz
ano, mám 1,9 D.
Napsal: 04 pro 2007, 18:57
od Denda
Teoreticky cokoli ale asi bych se držel peugeot nebo citroen. Uchycení muže být jinak.

Napsal: 05 pro 2007, 13:14
od kodajz
a z TD ? třeba 406 TD
Napsal: 05 pro 2007, 16:02
od Michal99
ne je tam korektor,pouze z čistýho D
Napsal: 06 pro 2007, 11:10
od kodajz
korektor tlaku nafty? Jsem laik, ale neaktivuje se korektor podtlakově z turba? Když žádný podtlak nebude, čerpadlo by se teoreticky mělo chovat jako z čistého diesela. Kdyby ne, opravte mě.
Napsal: 06 pro 2007, 19:06
od Denda
Může tam byt nastaveno míň nafty dokud nesepne turbo
Napsal: 07 pro 2007, 07:53
od kodajz
takže čerpadlo s TD by mohlo být pro čistého D výhodou??
Napsal: 07 pro 2007, 19:05
od Denda
to asi na opak než sepne turbo tak si počkáš a pokud nesepne tak budeš muset dlouho ladit ideální stav pokud to pujde

aby jsi nenarazil .D jezdí dost aby jsi sehnal slušný čerpadýlko