Demontáž a oprava turba vrchem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Demontáž a oprava turba vrchem
Ahoj
Tak jsem včera úspěšně vytáhl turbo z Octávky vrchem. Rád bych se podělil s několika postřehy pro ty, kteří nechtějí demontovat pravý kloubový hřídel. Očekávám, že zkušenější tento laický postup ještě doplní o dodatečné rady.
Turbo jsem tahal ven vrchem, ale auto jsem měl na rampě. Bez rampy to snad ani nejde(jedině tak hadí muži)
Potřebné nářadí: sada imbus + nastavovací trubka 20 - 30 cm, stavěcí kleště, malá gola sada šestihraná, prstýnková 17(dle Humla), prstýnková 10 šestihraná(12-cti hranou to ani nezkoušejte) + halda běžného nářadí.
Dodatečně přidávám obrázek Humlova klíče.
Demontáží plastových krytů se tu ani zabejvat nebudu.
Z VRCHU
Zde odmontujte to co je označeno šipkou. Stáhněte převlečné plastové a gumové potrubí od čističe vzduchu (lépe hned za váhou) a od chladiče stlačeného vzduchu.
ZE SPODU
Odpojte plastové potrubí (od čističe vzduchu ) od turba a vytáhněte ho vrchem ven.
Odpojte gumové potrubí (do chladiče stl. vzduchu) od turba.
Odpojte hadičku od podltakového ventilu turba.
Z VRCHU
Opojte od sběrného výfukového potrubí zpětné vedení spalin do EGR (2x matice) POzor na plechové těsnění (zapamatujte si polohu).
Povolte imbusovým klíčem nastaveným trubkou (drží fest, ale nemusíte se bát jsou to oceláky- neutrhnou se) 6 šroubů sacích "parohů" na bloku motoru. Vyšroubujte a "parohy opatrně vytáhněte ven (pozor na plechové těsnění, mě zůstalo na parohách)
Tím se uděllá trocho prostoru pro samotnou demontáž turba.
UVĚDOMTE SI, ŽE MÁTE "DÍRU ROVNOU DO BLOKU MOTORU, TAK AŤ VÁM TAM NIC NASPADNE".
Všechny šrouby na výfukové potrubí doporučuji prostříkat nějakým uvolňovačem rezi.
Omontujte plechvý kryt a držák trubky oleje do turba(ten se nevešel na fotku)
ZE SPODU
Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)
Speciální prstýnkovou 17-ctku (by Huml) nasaďte na přívodní potrubí oleje do turba a provlékněte až na průchodku do turba.
Převlečnou matici povolte stranovou 17-ctkou s tím, že si přidržujte proti povolení průchodku na turbu.
Z VRCHU
Povolte 8 matic sběrného potrubí (součást turba, řádně postříkat odrezovačem) na bloku motoru(některé z vrchu). Pozor na podložky pod matkama (viz výše).
ZE SPODU
Odpojit zpětné vedení oleje od turba (2x šroub) a flexi hadičku lehce vyhnout. Odšroubovat držák turba a turbo horem vytáhnout ven.
ROZEBRÁNÍ TURBA
Toto pro mě byl asi nejhorší zážitek.
První problém byl, že 2 šroubky na turbu (držák podtlakového ventilu byly tak orezlé, že se na klíči protáčely - proto ten 6-ti hranej prstýnkáč)
Druhý a větší byl otevření turba. Začal jsem s jemným poťukáváním a skončil bušením "jak hluchej do vrat" Po cca. 1/2 hodině se turbo začalo oddělovat.
Tady byl právě ten třetí "zážitek". Turbo jsem neoťukával úplně rovnoměrně, takže se mi trochu skřížilo a lopatky se opřely o vnitřní profil. Tady jsem si myslel, že jsem mu zamáčkl kukadla.
Vše se ale zdárně podařilo a zatím šlape bezvadně.
Nemusím připomínat, že montáž probíhá opačně.
Závěrem bych rád poděkoval ostatním zde na foru za rady a za utvrzení že chyba je právě v regulaci.
Lany
Tak jsem včera úspěšně vytáhl turbo z Octávky vrchem. Rád bych se podělil s několika postřehy pro ty, kteří nechtějí demontovat pravý kloubový hřídel. Očekávám, že zkušenější tento laický postup ještě doplní o dodatečné rady.
Turbo jsem tahal ven vrchem, ale auto jsem měl na rampě. Bez rampy to snad ani nejde(jedině tak hadí muži)
Potřebné nářadí: sada imbus + nastavovací trubka 20 - 30 cm, stavěcí kleště, malá gola sada šestihraná, prstýnková 17(dle Humla), prstýnková 10 šestihraná(12-cti hranou to ani nezkoušejte) + halda běžného nářadí.
Dodatečně přidávám obrázek Humlova klíče.
Demontáží plastových krytů se tu ani zabejvat nebudu.
Z VRCHU
Zde odmontujte to co je označeno šipkou. Stáhněte převlečné plastové a gumové potrubí od čističe vzduchu (lépe hned za váhou) a od chladiče stlačeného vzduchu.
ZE SPODU
Odpojte plastové potrubí (od čističe vzduchu ) od turba a vytáhněte ho vrchem ven.
Odpojte gumové potrubí (do chladiče stl. vzduchu) od turba.
Odpojte hadičku od podltakového ventilu turba.
Z VRCHU
Opojte od sběrného výfukového potrubí zpětné vedení spalin do EGR (2x matice) POzor na plechové těsnění (zapamatujte si polohu).
Povolte imbusovým klíčem nastaveným trubkou (drží fest, ale nemusíte se bát jsou to oceláky- neutrhnou se) 6 šroubů sacích "parohů" na bloku motoru. Vyšroubujte a "parohy opatrně vytáhněte ven (pozor na plechové těsnění, mě zůstalo na parohách)
Tím se uděllá trocho prostoru pro samotnou demontáž turba.
UVĚDOMTE SI, ŽE MÁTE "DÍRU ROVNOU DO BLOKU MOTORU, TAK AŤ VÁM TAM NIC NASPADNE".
Všechny šrouby na výfukové potrubí doporučuji prostříkat nějakým uvolňovačem rezi.
Omontujte plechvý kryt a držák trubky oleje do turba(ten se nevešel na fotku)
ZE SPODU
Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)
Speciální prstýnkovou 17-ctku (by Huml) nasaďte na přívodní potrubí oleje do turba a provlékněte až na průchodku do turba.
Převlečnou matici povolte stranovou 17-ctkou s tím, že si přidržujte proti povolení průchodku na turbu.
Z VRCHU
Povolte 8 matic sběrného potrubí (součást turba, řádně postříkat odrezovačem) na bloku motoru(některé z vrchu). Pozor na podložky pod matkama (viz výše).
ZE SPODU
Odpojit zpětné vedení oleje od turba (2x šroub) a flexi hadičku lehce vyhnout. Odšroubovat držák turba a turbo horem vytáhnout ven.
ROZEBRÁNÍ TURBA
Toto pro mě byl asi nejhorší zážitek.
První problém byl, že 2 šroubky na turbu (držák podtlakového ventilu byly tak orezlé, že se na klíči protáčely - proto ten 6-ti hranej prstýnkáč)
Druhý a větší byl otevření turba. Začal jsem s jemným poťukáváním a skončil bušením "jak hluchej do vrat" Po cca. 1/2 hodině se turbo začalo oddělovat.
Tady byl právě ten třetí "zážitek". Turbo jsem neoťukával úplně rovnoměrně, takže se mi trochu skřížilo a lopatky se opřely o vnitřní profil. Tady jsem si myslel, že jsem mu zamáčkl kukadla.
Vše se ale zdárně podařilo a zatím šlape bezvadně.
Nemusím připomínat, že montáž probíhá opačně.
Závěrem bych rád poděkoval ostatním zde na foru za rady a za utvrzení že chyba je právě v regulaci.
Lany
Naposledy upravil(a) Lany dne 21 dub 2006, 13:34, celkem upraveno 2 x.
Oct 01 81kw
- travel242fx
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 771
- Registrován: 23 led 2006, 16:28
- Bydliště: Bratislava
Výměna turba
Mě se turbo povedlo vyměnit v garáži bez rampy (spíš jsem neměl nic lepšího k dispozici).
Byla to ale pakárna,nesundal jsem ani plast vespodu a tak každý spadlý klíč jsem lovil magnetem.
Turbo jsem nechal repasovat v Plzni a byl jsem maximálně spokojen.
Kontakt mohu dodat.
Byla to ale pakárna,nesundal jsem ani plast vespodu a tak každý spadlý klíč jsem lovil magnetem.
Turbo jsem nechal repasovat v Plzni a byl jsem maximálně spokojen.
Kontakt mohu dodat.
Nazdarek,
neda mi to a musim taky prispet se svoji troskou do mlyna, vcera jsem podrobil turbo cisteni (uz to potrebovalo jako sul) mel jsem pridrene dve lopatky. Podle navodu me celkem polevalo horko pri pomysleni, ze budu do turba mlatit nejakou palici pul hodiny. Nakonec jsem se tedy vydal za kamaradem automechanikem, turbo jsem vyndali a misto bouchani jsme vyfukovou cast turba (v miste spoje) nahrali propanbutanovym horakem, malinko tukli malou medenou palickou a turbo bylo na dva kusy. Neni to poprve co to delal a je to zaruceny zpusob, jak mit za 2 minuty turbo rozebrane!!!!
neda mi to a musim taky prispet se svoji troskou do mlyna, vcera jsem podrobil turbo cisteni (uz to potrebovalo jako sul) mel jsem pridrene dve lopatky. Podle navodu me celkem polevalo horko pri pomysleni, ze budu do turba mlatit nejakou palici pul hodiny. Nakonec jsem se tedy vydal za kamaradem automechanikem, turbo jsem vyndali a misto bouchani jsme vyfukovou cast turba (v miste spoje) nahrali propanbutanovym horakem, malinko tukli malou medenou palickou a turbo bylo na dva kusy. Neni to poprve co to delal a je to zaruceny zpusob, jak mit za 2 minuty turbo rozebrane!!!!
Chlapi tento week se chci pustit do vycisteni turba,ale v tom je ten problem.Nemam garaz ani rampu,mam jen spoustu naradi kde bych snad nasel vsechno potrebne a pocit,ze jsem dost sikovny na to abych to zvladnul.Preci jenom me ruce zivy Da se to zvladnout i tak?A taky cim to turbo mam vycistit?Mam z toho dostat jen ten bordel nebo se nejak vystrikava?
P.S.: Blba otazka nakonec - potece mi z toho nekde neco?
Dik moc
Jo a pro uplnost tady ten graf jsem nasel na skoda foru a ten muj z vagu je v podstate totozny,graf mi jde trochu jinak(zalezi kdo to kdy pusti) ale pri stejnych ot. mam uplne stejne hodnoty tlaku...
P.S.: Blba otazka nakonec - potece mi z toho nekde neco?
Dik moc
Jo a pro uplnost tady ten graf jsem nasel na skoda foru a ten muj z vagu je v podstate totozny,graf mi jde trochu jinak(zalezi kdo to kdy pusti) ale pri stejnych ot. mam uplne stejne hodnoty tlaku...
Seat Leon 1.9TDi Sport
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 01 úno 2007, 11:52