Demontáž a oprava turba vrchem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 202
- Registrován: 22 čer 2012, 09:44
- Bydliště: Mohelnice
Kec píše:Ještě malý doplnění:
U turba s 9 lopatkami se musí dát pozor na otočení Ovládacího kroužku:
U 11 lopatkového je to bez problému:
Muzete mi prosim nekdo poradit muj problem je popsan zde:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=121716
Tak jsem také rozebral turbo. Tento návod mi dodal odvahu a děkuji za všechny postřehy a rady. Mám najeto 230 tis. A jezdil jsem na dlouhé trasy na kvalitní naftu. Za 3 léta 50 tis. Až na těsnění pod hlavou žádný problém. Čtvrtý rok okta spíš stojí, než jezdí a když, tak málo a po městě. A začalo se padat do nouzáku a linout se divné zvuky v ot. 1900-2200 a kolísal výkon. Sáni bylo čisté, N75 a to kolem ok. Jen v jednom místě regulační páka turba šla trochu stuha. Takže extrakce horem. Rozebrani turba šlo bez ohřevu, jen jsem použil WD 40 a kladivo. Jedna lopatka trochu dřela, jinak krásně čisté. Mám jen dotaz na utahovaci momenty šroubů. Není někde předepsáno třeba méně, než je udáváno ve standartních normách? Třeba výfuk? Dík
Octavia 1.9 TDI ASV 81 kW 2002 1U
Méně není nikde.mikrutace píše:Tak jsem také rozebral turbo. Tento návod mi dodal odvahu a děkuji za všechny postřehy a rady. Mám najeto 230 tis. A jezdil jsem na dlouhé trasy na kvalitní naftu. Za 3 léta 50 tis. Až na těsnění pod hlavou žádný problém. Čtvrtý rok okta spíš stojí, než jezdí a když, tak málo a po městě. A začalo se padat do nouzáku a linout se divné zvuky v ot. 1900-2200 a kolísal výkon. Sáni bylo čisté, N75 a to kolem ok. Jen v jednom místě regulační páka turba šla trochu stuha. Takže extrakce horem. Rozebrani turba šlo bez ohřevu, jen jsem použil WD 40 a kladivo. Jedna lopatka trochu dřela, jinak krásně čisté. Mám jen dotaz na utahovaci momenty šroubů. Není někde předepsáno třeba méně, než je udáváno ve standartních normách? Třeba výfuk? Dík
Všude je standard:
M6 - 10 Nm
M8 - 20
M10- 45
M12- 60
Tolerance momentů + - 15%.
U výfukového potrubí na turbu je dokonce zvýšen utahovací moment na
25 Nm a doporučeno mazání pastou na tepelně namáhané spoje.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Dobry den vsetkym ktory toto vlakno stale sleduju.
Chcel by som sa poradit. Turbo mi zacalo papkat olej + za studena vydavat piskajuce zvuky. Odhad bol na loziska, co sa potvrdilo ked som turbo vybral von z auta.
Na hriadelke je medzi sacou a vyfukovou vrtulkou loker asi 2mm. Nastastie sa vrtulky zatial o steny turba neopreli.
Otazka by vlastne znela. Ked uz dam zrepasovat hriadelku, vymenia mi loziska a vyvazia to, myslite, ze by som mal rovno vycistit aj variabilitu a vypodlozit ju?
motor 1.9 TDi 110kw
Je lepsie dat spravit repas na stred alebo si objednat komplet repasacnu sadu, a teda komplet stred turba?
Ak dospejeme k cisteniu variability, ktora sa mimochodom nezasekavala, turbo nepadalo do nudzaku, log bol v poriadku tak ake podlozky tam dat a kde ich zohnat na slovensku?
Za kazdu dobru radu vopred Dakujem.
Chcel by som sa poradit. Turbo mi zacalo papkat olej + za studena vydavat piskajuce zvuky. Odhad bol na loziska, co sa potvrdilo ked som turbo vybral von z auta.
Na hriadelke je medzi sacou a vyfukovou vrtulkou loker asi 2mm. Nastastie sa vrtulky zatial o steny turba neopreli.
Otazka by vlastne znela. Ked uz dam zrepasovat hriadelku, vymenia mi loziska a vyvazia to, myslite, ze by som mal rovno vycistit aj variabilitu a vypodlozit ju?
motor 1.9 TDi 110kw
Je lepsie dat spravit repas na stred alebo si objednat komplet repasacnu sadu, a teda komplet stred turba?
Ak dospejeme k cisteniu variability, ktora sa mimochodom nezasekavala, turbo nepadalo do nudzaku, log bol v poriadku tak ake podlozky tam dat a kde ich zohnat na slovensku?
Za kazdu dobru radu vopred Dakujem.
Poradím ti k regulaci. Klidně rozhoď, vyčisti, ale pokud se pohybují lopatky dobře a nikdy jsi s tím problém neměl, nevypodkládej nic. Na tvojem turbu ten nástup bude dost znatelnej když zvětšíš vůle kolem lopatek. Ne-experimentoval bych ve tvojem případě s podložkama, nemáš důvod. Raději to sem tam přidrž na dálnici v otáčkách jako prevenci.
prowmen, dakujem za radu, presiel som uz par vlakien na tomto fore ktore mi boli velmi uzitocne a dosiel som k tomu, ze toto turbo sa nepodklada.
Regulacia je ako nova, ide lahucko, vsetko je uz vycistene. Stred je akurat "vymlateny" a ma loker. Kazdopadne problem som vyriesil tak, ze som objednal komplet novy stred ktory vymenim, poskladam a mozem sa opat tesit z funkcneho turba.
kazdopadne vdaka
Regulacia je ako nova, ide lahucko, vsetko je uz vycistene. Stred je akurat "vymlateny" a ma loker. Kazdopadne problem som vyriesil tak, ze som objednal komplet novy stred ktory vymenim, poskladam a mozem sa opat tesit z funkcneho turba.
kazdopadne vdaka
zdravim vas ma gareta VNT15 bolo cistene asi pred rokom a vypodlozene novymi valcekmy o 0,15mm vetsimy vsetkko islo nadherne ale teraz som skusal nastartovat a tiahlo bi malo zajst upne dovnutra ale ono sa v polovicke tak zasekne a ked ho trosku prstom potlacim tak preskocui a behne dnu aj som spozoroval ze niekedy malo krat padne do nudzaku neviete preco neda sa nejako ta banka premazat tu som mimochodom daval uplne novu... diki za rady
SEAT toledo 1,9TDI 81kw; EGR off
Nechcem nikoho strašiť, ale samotné vyčistenie nepomôže, jedná sa väčšinou o krátkodobú opravu. Tiež som ich zo pár vyčistil, ale z vlastnej skúsenosti viem ze turbo vydržalo max 2 roky, a opäť ho zatiahlo. Treba si uvedomiť, že samotné zadretie variabilného natáčania turba (regulácia) je už len dôsledok, ale treba sa zamerať na príčinu, a tá je v samotnom opotrebení turba. Takže momentálne turbo posielam na repas (mení sa stred, tam je kameň úrazu). Môj príspevok sa nebude určite páčiť, ale keďže robím mechanika, mám nejaké skúsenosti...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 561
- Registrován: 15 bře 2011, 13:54
- Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)
dzonyy... je tu viacej mechanikov a auta po vypodlozeni turba najazdili daleko viac ako 2 roky.. takze to co si napisal, je podla mna bezpredmetne... ako moze stred turba sposobovat zanasanie regulacie?
Škoda Octavia I Elegance, 1,9 TDI ASV
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
Seat Ibiza 6k2 1,9 TDI 66kw AGR, 17" AEZ Bimo, BREMBO MAX 280mm+239mm,VA, S764, soft by Tuning-RC, VR6 prítlačák...KPOWER cca 165PS 360NM... vo vyvoji
VW Caravelle T5 2,5 TDI 4motion
To je dane hlavne stylom jazdy. Ked na tom jazdi trulo co motor furt morduje v nizkych otackach tak do mesiaca je turbo tam kde bolo predtym. Ked tomu nakladas s rozumom tak sa na dobre vycistenom turbe povozis aj 100.000km kym ho znova zaseriedzonyy píše:Nechcem nikoho strašiť, ale samotné vyčistenie nepomôže, jedná sa väčšinou o krátkodobú opravu. Tiež som ich zo pár vyčistil, ale z vlastnej skúsenosti viem ze turbo vydržalo max 2 roky, a opäť ho zatiahlo. Treba si uvedomiť, že samotné zadretie variabilného natáčania turba (regulácia) je už len dôsledok, ale treba sa zamerať na príčinu, a tá je v samotnom opotrebení turba. Takže momentálne turbo posielam na repas (mení sa stred, tam je kameň úrazu). Môj príspevok sa nebude určite páčiť, ale keďže robím mechanika, mám nejaké skúsenosti...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 561
- Registrován: 15 bře 2011, 13:54
- Bydliště: Slovakia (Slovak Republic)