Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Podlesny
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 20 dub 2010, 19:06
Bydliště: Martin

Příspěvek od Podlesny »

Reewiden
zo stareho tesnenia napr

Ja sa chcem opýtať, či je možné, aby turbo trochu slzilo na vzduchovej strane ? Či môže odvetrávanie kľukovky hádzať toľko oleja do vzduchovej hadice, že to môže presakovať cez tú časť, kde sa dá od stredu turba oddeliť vzduchová časť? Či to mám riešiť či nie?
Uživatelský avatar
galaher
Přispěvovatel
Příspěvky: 355
Registrován: 06 bře 2007, 12:53

Příspěvek od galaher »

jj taky mě čeká čištění.Našel jsem jedno video jak na to.

https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw

ještě se optám:
1. měníte těsnění na sacím a výfukovém za nové nebo postačí staré a přidat tmel těsnící ? potažmo jaký ?
2. jaký je rozdíl v otočení u 9 lopatkového kroužku když u 11 je to jedno ?

https://www.youtube.com/watch?v=vhvb6nogWb4
Octavia 2 TDi 77kW
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

to těsnění je tak levný, že snad ani nemá cenu tam patlat silikon. vždy všechna těsnění nová.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
Uživatelský avatar
galaher
Přispěvovatel
Příspěvky: 355
Registrován: 06 bře 2007, 12:53

Příspěvek od galaher »

Kluci zalívate turbo olejem po zpětné montáži nebo postačí podržet zavřenou chcípklapku a parkrát startovat a olej si turbo natáhne samo ?
Octavia 2 TDi 77kW
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

zalejvám..
Uživatelský avatar
kardamsa
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16 dub 2013, 06:14

Příspěvek od kardamsa »

Zdar budu muset čistit turbo na Audi a4 B6 1.9 tdi 96kw AVF. Sou tam nějaký blbosti na co si dát hodně pozor?
AUDI A4 B6 1.9TDi PD 96kW AVF EGR-Off
Relic
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 05 bře 2016, 20:03

Příspěvek od Relic »

Mna by zaujimalo kedy sa vlastne tie lopatky natacaju ci stale alebo az od tych vyssych otackach cca 3000ot ked sa tam zvyknu najcastejsie zasekavat? (hm)
Jirka Kužel
Přispěvovatel
Příspěvky: 928
Registrován: 14 úno 2006, 21:01
Bydliště: Jičín CITY

Příspěvek od Jirka Kužel »

galaher píše:jj taky mě čeká čištění.Našel jsem jedno video jak na to.

https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw

ještě se optám:
1. měníte těsnění na sacím a výfukovém za nové nebo postačí staré a přidat tmel těsnící ? potažmo jaký ?
2. jaký je rozdíl v otočení u 9 lopatkového kroužku když u 11 je to jedno ?

https://www.youtube.com/watch?v=vhvb6nogWb4
2. u 9 lopaty když ho otočíš tak si uděláš docela problém :D turbo pak přefukuje a není schopný se zregulovat i když regulace nedrhne :D :D
VW SHARAN
Fabie 1.4 TDI mvolesko soft
tsimpi
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 28 bře 2016, 11:41

Příspěvek od tsimpi »

Netusi nekdo jak povolit ty tri zalomene srouby na litinove prirube turba? predem diky za odpovedObrázek
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

toto je už pekne popraskane. vidim to na nove turbo
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

souhlas, vyměnit, ten obal je k.o.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
tsimpi
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 28 bře 2016, 11:41

Příspěvek od tsimpi »

jirkastrachota píše:souhlas, vyměnit, ten obal je k.o.
A dá se vyměnit jen ta popraskaná litinová příruba? Ta druhá stříbrná litinová část je ok.
tsimpi
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 28 bře 2016, 11:41

Příspěvek od tsimpi »

Tak jsem sehnal, nove turbo a chci se zeptat na montáž a hlavně na to zalejvání turba může mi to někdo objasnit? Děkuji.
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

Tak montaz tu mas popsanou v tematu. To zalejvani neni slozity. Ja to delal velkou injekcni strikackou, nebo muzes pouzit klasickou olejnicku. Je dobrystriknout do CHRA trochu oleje, zatimco otacis kompresorem/turbinou, aby se ti vsechny pohyblive casti pekne promazaly.

Pak az nahodis turbo na auto, tak je idealni tuhle proceduru opakovat, at mas jistotu.

Jinak v kazdem manualu k turbu je doporuceni alespon 10s tocit s motorem bez privodu paliva, aby se natlakoval olej.
Marty OCT II
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 28 črc 2016, 11:32

Příspěvek od Marty OCT II »

Mám na vás taky otázku. Nedávno jsem si nechal měnit turbo na octavce II 1.9 tdi 77kw, kupoval jsem úplně nové turbo od firmy KKK za 15 500,-. Po demontáži starého turba (Garett) najeto 332 tis. km zjištěna zatuhlá regulace a minimální vůle. Přesto výměna za nové turbo. A teď k dotazu, jedná se o to že se mi dost zvedla spotřeba, při starém turbu nebyl problém jet za 4,5 - 5l/100 a ted +- 6,5 l...Při diagnostice starého turba byl tlak +- 1,4 baru a při diagnostice nového 2,16 baru...a spotřeba při plné zátěži ukazovala až 200g/s...
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“