Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40

Demontáž a oprava turba vrchem

Příspěvek od Lany »

Ahoj

Tak jsem včera úspěšně vytáhl turbo z Octávky vrchem. Rád bych se podělil s několika postřehy pro ty, kteří nechtějí demontovat pravý kloubový hřídel. Očekávám, že zkušenější tento laický postup ještě doplní o dodatečné rady. ;)

Turbo jsem tahal ven vrchem, ale auto jsem měl na rampě. Bez rampy to snad ani nejde(jedině tak hadí muži) :o

Potřebné nářadí: sada imbus + nastavovací trubka 20 - 30 cm, stavěcí kleště, malá gola sada šestihraná, prstýnková 17(dle Humla), prstýnková 10 šestihraná(12-cti hranou to ani nezkoušejte) + halda běžného nářadí.

Dodatečně přidávám obrázek Humlova klíče.

Obrázek

Demontáží plastových krytů se tu ani zabejvat nebudu. ;)



Obrázek
Z VRCHU
Zde odmontujte to co je označeno šipkou. Stáhněte převlečné plastové a gumové potrubí od čističe vzduchu (lépe hned za váhou) a od chladiče stlačeného vzduchu.

ZE SPODU
Odpojte plastové potrubí (od čističe vzduchu ) od turba a vytáhněte ho vrchem ven.
Odpojte gumové potrubí (do chladiče stl. vzduchu) od turba.
Odpojte hadičku od podltakového ventilu turba.

Z VRCHU
Opojte od sběrného výfukového potrubí zpětné vedení spalin do EGR (2x matice) POzor na plechové těsnění (zapamatujte si polohu).

Povolte imbusovým klíčem nastaveným trubkou (drží fest, ale nemusíte se bát jsou to oceláky- neutrhnou se) 6 šroubů sacích "parohů" na bloku motoru. Vyšroubujte a "parohy opatrně vytáhněte ven (pozor na plechové těsnění, mě zůstalo na parohách)

Obrázek

Tím se uděllá trocho prostoru pro samotnou demontáž turba.
UVĚDOMTE SI, ŽE MÁTE "DÍRU ROVNOU DO BLOKU MOTORU, TAK AŤ VÁM TAM NIC NASPADNE".
Všechny šrouby na výfukové potrubí doporučuji prostříkat nějakým uvolňovačem rezi.
Omontujte plechvý kryt a držák trubky oleje do turba(ten se nevešel na fotku)
Obrázek


ZE SPODU

Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)

Speciální prstýnkovou 17-ctku (by Huml) nasaďte na přívodní potrubí oleje do turba a provlékněte až na průchodku do turba.
Převlečnou matici povolte stranovou 17-ctkou s tím, že si přidržujte proti povolení průchodku na turbu.



Obrázek

Z VRCHU

Povolte 8 matic sběrného potrubí (součást turba, řádně postříkat odrezovačem) na bloku motoru(některé z vrchu). Pozor na podložky pod matkama (viz výše).

ZE SPODU

Odpojit zpětné vedení oleje od turba (2x šroub) a flexi hadičku lehce vyhnout. Odšroubovat držák turba a turbo horem vytáhnout ven.



ROZEBRÁNÍ TURBA

Toto pro mě byl asi nejhorší zážitek.
První problém byl, že 2 šroubky na turbu (držák podtlakového ventilu byly tak orezlé, že se na klíči protáčely - proto ten 6-ti hranej prstýnkáč)
Druhý a větší byl otevření turba. Začal jsem s jemným poťukáváním a skončil bušením "jak hluchej do vrat" Po cca. 1/2 hodině se turbo začalo oddělovat.
Tady byl právě ten třetí "zážitek". Turbo jsem neoťukával úplně rovnoměrně, takže se mi trochu skřížilo a lopatky se opřely o vnitřní profil. Tady jsem si myslel, že jsem mu zamáčkl kukadla.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Vše se ale zdárně podařilo a zatím šlape bezvadně.

Nemusím připomínat, že montáž probíhá opačně.

Závěrem bych rád poděkoval ostatním zde na foru za rady a za utvrzení že chyba je právě v regulaci.

Lany
Naposledy upravil(a) Lany dne 21 dub 2006, 13:34, celkem upraveno 2 x.
Oct 01 81kw
Uživatelský avatar
Naldo
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 23 led 2006, 15:22

Příspěvek od Naldo »

Dobrá práce. Dík :)
Octavia Combi 1.9 TDI 81kW, AHF
Uživatelský avatar
travel242fx
Přispěvovatel
Příspěvky: 771
Registrován: 23 led 2006, 16:28
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od travel242fx »

Naozaj pekna prace tak teraz vela stastnych kilometrov .
Lany a kolko si mal najazdene ked sa ti zasralo to turbo co znacka oleja aku si pouzival?
Renault KANGOO 1,5dci, 78kW , r.v.2010: najeto 388000km - OFF
Skoda octavia combi 1,6 Tdi 85kW , r.v.2017 najeto 170000km - ON
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40

Příspěvek od Lany »

Momentálně nejdou obrázky. Geocities mě odstřihlo. Nevíte kam umístit obrázky?
Oct 01 81kw
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

máš SZ
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40

Příspěvek od Lany »

Moje Octavka má cca 191 000 km. Nosledy jsem dával Esso tri-synth 0W40. Teď dám fuchs 0W30 506.00
Oct 01 81kw
Uživatelský avatar
ajdl
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 17 kvě 2006, 21:57
Bydliště: Karlovarsko

Výměna turba

Příspěvek od ajdl »

Mě se turbo povedlo vyměnit v garáži bez rampy (spíš jsem neměl nic lepšího k dispozici).
Byla to ale pakárna,nesundal jsem ani plast vespodu a tak každý spadlý klíč jsem lovil magnetem.
Turbo jsem nechal repasovat v Plzni a byl jsem maximálně spokojen.
Kontakt mohu dodat.
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

Tak tento navodpani nema chybu.Robil som to prvy krat a okrem rozobratia turba je tu 100% vsetko. Rozobral som ho 500g kladivom a stredne silnym buchanim po nom.
Skutocne - klobuk dole.
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40

Příspěvek od Lany »

Jsem rád, že to někomu pomohlo. :)
Oct 01 81kw
sPepino
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 26 čer 2006, 12:01

Příspěvek od sPepino »

Nazdarek,

neda mi to a musim taky prispet se svoji troskou do mlyna, vcera jsem podrobil turbo cisteni (uz to potrebovalo jako sul) mel jsem pridrene dve lopatky. Podle navodu me celkem polevalo horko pri pomysleni, ze budu do turba mlatit nejakou palici pul hodiny. Nakonec jsem se tedy vydal za kamaradem automechanikem, turbo jsem vyndali a misto bouchani jsme vyfukovou cast turba (v miste spoje) nahrali propanbutanovym horakem, malinko tukli malou medenou palickou a turbo bylo na dva kusy. Neni to poprve co to delal a je to zaruceny zpusob, jak mit za 2 minuty turbo rozebrane!!!!
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

Chlapi tento week se chci pustit do vycisteni turba,ale v tom je ten problem.Nemam garaz ani rampu,mam jen spoustu naradi kde bych snad nasel vsechno potrebne a pocit,ze jsem dost sikovny na to abych to zvladnul.Preci jenom me ruce zivy :-) Da se to zvladnout i tak?A taky cim to turbo mam vycistit?Mam z toho dostat jen ten bordel nebo se nejak vystrikava?

P.S.: Blba otazka nakonec - potece mi z toho nekde neco?

Dik moc

Jo a pro uplnost tady ten graf jsem nasel na skoda foru a ten muj z vagu je v podstate totozny,graf mi jde trochu jinak(zalezi kdo to kdy pusti) ale pri stejnych ot. mam uplne stejne hodnoty tlaku...

Obrázek
Seat Leon 1.9TDi Sport
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40

Příspěvek od Lany »

Ano tohle jsem nedávno vyprodukoval. Jedná se o logi před touto opravou. Turbo mi tenkrát tlačilo fakt dost.
Oct 01 81kw
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

No me tlaci uplne stejne,taky mam 2570.Sice mam chip,ale tolik by mi to netlacilo ani s chipem.Jenze problem je to co jsem psal,ze nemam prostor kde to udelat,ale potrebuju to co nejdriv.Nemel by tu nekdo prostor a chut mi s tim o vikendu pomoc? (wallbash)
Seat Leon 1.9TDi Sport
Lany
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2006, 13:40

Příspěvek od Lany »

V týhle zimě jedině na dílně s kanálem. ;)
Oct 01 81kw
octaviaman
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 01 úno 2007, 11:52

Příspěvek od octaviaman »

čím to tedy čistíte?????????táta to prý dělal na kamionu arvou!má se pak někde něco mazat??
1.9 TDI 81kW SLX 3/00
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“