řemenice na klice
Moderátoři: šulda, Moderátoři
řemenice na klice
Zdravím,jak lze vyřešit vůli řemenice na klikovce.Motor 1Z,rok 94,tlakový spoj.Díky
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
Řešil jsem to taky,nesčetněkrát jsem na svém autě sundaval rozvody a experimentoval, až jsem měl celérozvody na křídlových matkách a časj ako u F1 .
Vyndavat kliku a nechat ji sfrézovat je sice nejlepší řešení, ale časově náročné ale taky docela pracné. Jelikož jsem potřeboval rychle jezdit ( jak už to vždy bývá ) poslechl jsem " chytré hlavy" a udělal jsem plošku pilníkem naproti. Upozorňuji, že klika je proti očekávání VELICE MĚKKA! Takže jsem to přepískl. Další ploška už se mi povedla lépe.Dal jsem nové rozvodové kolo (350 kč) Vydrželo to zhruba 10 tis. Je to asi hodně individuální, jak kvalitně se ti ploška povede udělat, ale jisté je jedno, že už jako z výroby nebude! A i kdyby bylo tak čelní plocha klikovky bude už tak vyžvejkaná ( proto hází a proto se ploška vymačká ), že se i nová ploška vymačká.
Zkoušel jsem i nové rozvodové kolo ( ozubec ) a lepidlo na kov, životnost cca 200 km.
Nejlepší a nejrychlejší je varianta speciální čelní frézky. Bohužel tato frézka stojí jenom 14 tis Musel jsem si tuto frézku sehnat. Teprve při zfrézování jsem viděl, jak je čelní plocha kliky vymačkaná a dokulata. Tohle všechno mi říkal Mr. Huml, ale já mu uvěřil teprve až když jsem to dělal a viděl to. Prostě nevěřící Tomáš
Klikovku jsem ofrézoval asi o 0,5mm, zakápl lepidlem na kov, nové rozvodové kolo,nový šroub a hlavně utáhnout jako prase. Klepu tu teď na sko, zuby a kov, ale do dneška to drží .
Píšu to tady ze dvou důvodů : a) pro zoufalce jako jsem byl já a hledají jakou koliv informaci=pomoc
b) z díku Mr. Humlovi, protože to je člověk který ví co říká. Jeho tvrzení nejsou žádné demagigie ale holá fakta ověřena zkušeností. Prostě odborník, opravář a doktor aut a ne žádný eskamotér, měnič a proutkař ve vyhledávání závad. Ještě jednou mu tuvzdávám hold.
Takže toto buď jest několik rad pro ostatní, ode mne od člověka který si s tím užil své. Udělat plošku pilníkem je rychlé (za hodinu to jezdí ) ale ne permanentní a konzistentní. Dle mě, je to dobré tak pro někoho kdo s autem do budoucna nepočítá (může to vydžet 10,20 možná i 30 tis)
Než konec kliky ničit pilníkem (snižovat styčnou plochu) a kliku znehodnocovat je lepší a VYPLATÍ se z dlouhodobého hlediska konec kliky ofrézovat dle možností buď frézkou a nebo soustruhem. Tak má zkušenost.
Vyndavat kliku a nechat ji sfrézovat je sice nejlepší řešení, ale časově náročné ale taky docela pracné. Jelikož jsem potřeboval rychle jezdit ( jak už to vždy bývá ) poslechl jsem " chytré hlavy" a udělal jsem plošku pilníkem naproti. Upozorňuji, že klika je proti očekávání VELICE MĚKKA! Takže jsem to přepískl. Další ploška už se mi povedla lépe.Dal jsem nové rozvodové kolo (350 kč) Vydrželo to zhruba 10 tis. Je to asi hodně individuální, jak kvalitně se ti ploška povede udělat, ale jisté je jedno, že už jako z výroby nebude! A i kdyby bylo tak čelní plocha klikovky bude už tak vyžvejkaná ( proto hází a proto se ploška vymačká ), že se i nová ploška vymačká.
Zkoušel jsem i nové rozvodové kolo ( ozubec ) a lepidlo na kov, životnost cca 200 km.
Nejlepší a nejrychlejší je varianta speciální čelní frézky. Bohužel tato frézka stojí jenom 14 tis Musel jsem si tuto frézku sehnat. Teprve při zfrézování jsem viděl, jak je čelní plocha kliky vymačkaná a dokulata. Tohle všechno mi říkal Mr. Huml, ale já mu uvěřil teprve až když jsem to dělal a viděl to. Prostě nevěřící Tomáš
Klikovku jsem ofrézoval asi o 0,5mm, zakápl lepidlem na kov, nové rozvodové kolo,nový šroub a hlavně utáhnout jako prase. Klepu tu teď na sko, zuby a kov, ale do dneška to drží .
Píšu to tady ze dvou důvodů : a) pro zoufalce jako jsem byl já a hledají jakou koliv informaci=pomoc
b) z díku Mr. Humlovi, protože to je člověk který ví co říká. Jeho tvrzení nejsou žádné demagigie ale holá fakta ověřena zkušeností. Prostě odborník, opravář a doktor aut a ne žádný eskamotér, měnič a proutkař ve vyhledávání závad. Ještě jednou mu tuvzdávám hold.
Takže toto buď jest několik rad pro ostatní, ode mne od člověka který si s tím užil své. Udělat plošku pilníkem je rychlé (za hodinu to jezdí ) ale ne permanentní a konzistentní. Dle mě, je to dobré tak pro někoho kdo s autem do budoucna nepočítá (může to vydžet 10,20 možná i 30 tis)
Než konec kliky ničit pilníkem (snižovat styčnou plochu) a kliku znehodnocovat je lepší a VYPLATÍ se z dlouhodobého hlediska konec kliky ofrézovat dle možností buď frézkou a nebo soustruhem. Tak má zkušenost.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec