řemenice na klice

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

řemenice na klice

Příspěvek od Obi »

Zdravím,jak lze vyřešit vůli řemenice na klikovce.Motor 1Z,rok 94,tlakový spoj.Díky
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jestli myslíš volný kolečko na klice, tak to se dá někdy opravit na autě někdy musí klika ven
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Nedá se tam použít nějaký lepidlo? Vymačkaný to není,je tam tak 1mm vůle jak na nový tak na starý.Auto škube a lítá na volnoběh.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tak teď nevím, aby jeden nemluvil o koze a druhej o voze, kde je jaká vůle, nějak nemůžu zaostřit, já mluvil o tom, že vůle řemenice může být způsobená ne řemenicí, ale volným kolečkem na klice
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Oba o koze :) je to to kolečko s rozvodákem-to malý
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

tak jedině zafrézovat klikovku , a nové kolečko a šroub, nebo klika ven a na soustruh ;)
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Myslíte,že ten 1mm vadí?Co to lepidlo na kov?
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

Obi píše:Myslíte,že ten 1mm vadí?Co to lepidlo na kov?
to je na chvíli jedině vyfrezovat novou plošku bud na stvajicí navařit Tvrdokov a nebo ji udělat na druhe straně
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

jestli to chceš řešit na autě, tak to udělej na druhou stranu
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Jak to myslíš na druhou stranu?Myslíte,že to může dělat ten kolísavej volnoběh a cukání?
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

no prostě naproti tomu stávajícímu a ten volnoběh atd. ti to klidně dělat může- 1mm už je na nastavení sakra znát
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

Obi píše:Jak to myslíš na druhou stranu?Myslíte,že to může dělat ten kolísavej volnoběh a cukání?
hlavně je dojebaná dosedací plocha , pokud kliku nezačistíš, tak to za nějaký čas bude to samé,drážka je tam trošku poddimenzovaná, hlavně to musí sedět plochou, jak jsem psal, nové kolečko a šroub
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Zítra jdu zkoušet vstřikovače,i s novým kolečkem na klice to kolísá a cuká,dám vědět.
Obi
Přispěvovatel
Příspěvky: 496
Registrován: 12 lis 2007, 13:08
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od Obi »

Vstřiky jsou ok-stále kolísá a škube
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Řešil jsem to taky,nesčetněkrát jsem na svém autě sundaval rozvody a experimentoval, až jsem měl celérozvody na křídlových matkách a časj ako u F1 .
Vyndavat kliku a nechat ji sfrézovat je sice nejlepší řešení, ale časově náročné ale taky docela pracné. Jelikož jsem potřeboval rychle jezdit ( jak už to vždy bývá ) poslechl jsem " chytré hlavy" a udělal jsem plošku pilníkem naproti. Upozorňuji, že klika je proti očekávání VELICE MĚKKA! Takže jsem to přepískl. Další ploška už se mi povedla lépe.Dal jsem nové rozvodové kolo (350 kč) Vydrželo to zhruba 10 tis. Je to asi hodně individuální, jak kvalitně se ti ploška povede udělat, ale jisté je jedno, že už jako z výroby nebude! A i kdyby bylo tak čelní plocha klikovky bude už tak vyžvejkaná ( proto hází a proto se ploška vymačká ), že se i nová ploška vymačká.
Zkoušel jsem i nové rozvodové kolo ( ozubec ) a lepidlo na kov, životnost cca 200 km.
Nejlepší a nejrychlejší je varianta speciální čelní frézky. Bohužel tato frézka stojí jenom 14 tis :o Musel jsem si tuto frézku sehnat. Teprve při zfrézování jsem viděl, jak je čelní plocha kliky vymačkaná a dokulata. Tohle všechno mi říkal Mr. Huml, ale já mu uvěřil teprve až když jsem to dělal a viděl to. Prostě nevěřící Tomáš :D
Klikovku jsem ofrézoval asi o 0,5mm, zakápl lepidlem na kov, nové rozvodové kolo,nový šroub a hlavně utáhnout jako prase. Klepu tu teď na sko, zuby a kov, ale do dneška to drží :) .
Píšu to tady ze dvou důvodů : a) pro zoufalce jako jsem byl já a hledají jakou koliv informaci=pomoc
b) z díku Mr. Humlovi, protože to je člověk který ví co říká. Jeho tvrzení nejsou žádné demagigie ale holá fakta ověřena zkušeností. Prostě odborník, opravář a doktor aut a ne žádný eskamotér, měnič a proutkař ve vyhledávání závad. Ještě jednou mu tuvzdávám hold.
Takže toto buď jest několik rad pro ostatní, ode mne od člověka který si s tím užil své. Udělat plošku pilníkem je rychlé (za hodinu to jezdí ) ale ne permanentní a konzistentní. Dle mě, je to dobré tak pro někoho kdo s autem do budoucna nepočítá (může to vydžet 10,20 možná i 30 tis)
Než konec kliky ničit pilníkem (snižovat styčnou plochu) a kliku znehodnocovat je lepší a VYPLATÍ se z dlouhodobého hlediska konec kliky ofrézovat dle možností buď frézkou a nebo soustruhem. Tak má zkušenost.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“