dlouhý 5ti kvalt do Octávie

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Toom
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29 bře 2020, 11:47
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Toom »

Ahoj, chtěl bych se optat jestli jste někdo řešil do O1 rotačky převodovku z Tourana JYK. O prodloužené pětce a převodovce z PD 96kw se tu psalo dost, to je jasný. Je to spíš verze O2, Golf 5 atd. Ale obal je 5q s prodlouženým hliník víkem na boku a je o dost lehčí a mělo by být minimum úprav a hlavně by byla i zachována i větší originalita auta. Do O2 pasovat bude to je asi jasný. Ale zkoušel ji někdo dávat do O1 81kw ? Na přírubu by snad jít měla, ale třeba je důvod odstupňování atd. Pokud někdo zkoušel tuhle úpravu, na první pohled jednoduchou, napište prosím..
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

6q z tourana si moc nepomůžeš, protože má stálý převod 3,647 a šestku 0,733, tzn. na šestku ve 130 km/h nějakých 2900 ot./min - vyšší otáčky, než s origo 5q.
A navíc má ten malý 6q z tourana mizernou životnost.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

do o1 jen tak plug and play nepasuje, jsou tam rozdílný rozměry v obalu, muselo by se to nacpat do obalu z o1, jestli by to šlo, ale význam to nemá, ta převodovka je relativně krátká, nebo spíš je to v podstatě 5Q rozloženej do 6 kvaltů, to je prostě nejlepší dát tu fábii nebo jen těžší 5 kola
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

to Huml: v čem se ty obaly nějak zásadněji liší? Na diferáku chybí pohon na tacho?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Toom
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29 bře 2020, 11:47
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Toom »

Díky.. Ale na motor by to jít mělo, protože 1,9 Pd má ten samej 5g co je montován i do rotačky, tak z toho usuzuju že příruby jsou stejný. Nevím zda drážky lamely na male spojce v rotačce by seděli na tu 6q malou. Ale Asi to nemá cenu řešit. Dám kola asi. Sice 6ka má poměr 0,733 o něco rychlejší ale neporovnával jsem stálák. Říká se, že malej 6q je poruchovej, ale já krom synchronů nic nezaznamenal nikdy, za to u velkých odchází uložení ložiska, a i při přefutrování to nemusí vydržet. Ale jak jsem četl, tak malej 6q je ještě pomalejší decentně než 5q. Ta úprava Eurotunning vypadá nejlíp, ale cena je nejvyšší z úprav, ale mechanicky asi nejlepší řešení..
Naposledy upravil(a) Toom dne 03 dub 2020, 12:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Na motor pasovat bude, ale nemá pohon na tacho jako O1, na to asi Huml narážel. Jinak trochu rychlejší je je GQN z Tourana, ta má 6q 7,25. Jinak na těch skříních odchází dost ložiska, povoluje se soukolí 6. stupně a já nevím co všechno. Nevyplatí se to.
Osobně bych volil převodovku z Ibizy 6k2 TDi, pasuje kus za kus a má dlouhý stálý převod. Nejlépe z 81kw, která má lehce kratší převody, hlavně jedničku, takže se s tím bude lépe rozjíždět a nezabije to tolik dynamiku.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Toom
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29 bře 2020, 11:47
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Toom »

Ono už je to asi jedno jestli 0,733 nebo 0,725, ale zřejmě má i kratší stálák, když v celkově je ještě pomalejší. Ta 6K2 z ibizy je podobná z fábky teda předpokládám.. Víš kód tý převodovky z Ibizy ?
Naposledy upravil(a) Toom dne 03 dub 2020, 12:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nesedí i otvory na reakční vzpěru a mám pocit, že i na držák řadících lan, nejdou použít sady spojky mezi O1 a O2, tak si nejsem jistej jestli není jiná hloubka obalu v oblasti spojky, ale jak jsem psal, co se týče převodů, je to k ničemu
Toom
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29 bře 2020, 11:47
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Toom »

Dík za odkaz.. Pětka neznatelně rychlejší. Ale nevidím poměr stáláku. V O1 81kw by měl být 3,39. Kolik může mít ta Ibiza ? Pro porovnání..
Naposledy upravil(a) Toom dne 03 dub 2020, 15:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

je to tam (final drive) - Ibiza má 3.158 (stejně jako Fabia TDI)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Toom
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29 bře 2020, 11:47
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Toom »

Je, v rychlosti jsem přehlédnul. A není to o mnoho. Pětku to má taky o kousíček delší, ale to je neznatelný. Vypadá to dobře. Ještě kouknu někde na poměry z fábie, pokud tam teda nebyly stejný kombinace kodu převodovek.. Ale předpokládám, že každá převodovka Fabia- Ibiza podléhá vypodložení držáku ?..
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Z Ibizy 6k2 nebo Pola classic je to direct-fit. Z Ibizy 6L nebo z Fabie to bude s tím vypodložením.
81kw převodovka znamená asi o 200 ot. méně ve 130km/h, převodovka z 66kw cca 300 ot. méně a z Fabie 74kw cca o 350 ot. méně - takže dle libosti. Jen ta 66/74kw převodovka má dlouhou jedničku, někomu to může vadit, rozjezd je pak trošku už jako na dvojku. A hlavně bych jí nedával na sériový motor, zabije to dynamiku, jen pokud jezdíš hodně dálnice. Tu z Ibizy 81kw bych si dokázal představit i na sérii.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
skoda
Aktivista
Příspěvky: 1184
Registrován: 11 bře 2008, 16:31

Příspěvek od skoda »

turbo kamna power píše:Z Ibizy 6k2 nebo Pola classic je to direct-fit. Z Ibizy 6L nebo z Fabie to bude s tím vypodložením.
81kw převodovka znamená asi o 200 ot. méně ve 130km/h, převodovka z 66kw cca 300 ot. méně a z Fabie 74kw cca o 350 ot. méně - takže dle libosti. Jen ta 66/74kw převodovka má dlouhou jedničku, někomu to může vadit, rozjezd je pak trošku už jako na dvojku. A hlavně bych jí nedával na sériový motor, zabije to dynamiku, jen pokud jezdíš hodně dálnice. Tu z Ibizy 81kw bych si dokázal představit i na sérii.
Z té 6k2 ibizi to je jaký kód převodovky prosím?
Bosch kts 570,vcds,Beeprog
Toom
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29 bře 2020, 11:47
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Toom »

turbo kamna power : Díky.. Vypadá to slibně, protože je o kousek kratší než fabková PD, a někdo tu psal že to bylo moc dlouhý a nic moc na město, ale tohle vypadá na dobrou kombinaci, a pokud jde bez úprav, je to ideální. A Nevíš jestli ta 6k2 nebo 6l bude mít stejnej kód ? Jakoby stejný odstupňování ale jinej obal, abych to trefil bez toho vypodložení jen dle kódu. Ale nikde jsem nečetl že by to někdo měl v autě, nebo se to řešilo, konkrétně EKW, EWZ ?
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“