dlouhý 5ti kvalt do Octávie

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

techi píše:Zdravím, pořád váhám jestli hodit dlouhou převodovku do Octavie ASV. Zeptám se, jak se to dá porovnat s 1.6 TDI ? Ta má dlouhý pětikvalt od výroby a jezdí na to všichni, tak si říkám že to nemůže být tak hrozné...
Na dálnici do táhlých kopců to nevytáhne. Co řešíš? Spotřebu? Hluk? Na 3tis ot. je to tiché,3,5tis ot hluku ujíždíš. I plně naložený na dovolenou v extratáhlých a prudkých kopcích,co jsou třeba v Maďarsku u Budapešti,mohu akcelerovat.Spotřeba při stálých 150-160km/h 6,5l. Co chceš víc? Jezdit 180 za 3,5ll?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

No řeším právě spotřebu a hluk. :-D Taky mi to trochu pápne olej na 3tis. ale to je jedno...

Jestli se ti to zdá tiché, zkus jet chvíli třeba na trojku na 3tis. a pak 2tis. ot. Ten motor to stejně necítí, při 130km/h se jen tak líně převaluje. Proč by z toho neměl sílu, když to utáhne 1.6Tdi...navíc je to čiplé.

Ušetřených 0,5l/100km by taky nebylo k zahození. Jen mi přišlo "zajímavé" že to tu hodně lidí hanělo, 150PS + apod. a přitom 1.6 TDI to teď vlastně má origo. :-D
Velký metař
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 17 led 2017, 15:52
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Velký metař »

Asi tak nejak . Nechal jsem si to sveho casu dat do AHF , bylo to EWT. Ale z prvotniho nadseni bylo spis zklamani a rozcarovani :( Na dalnici sam nebo ve dvou max to jeste slo, i kdyz o nejake zavratne akceleraci kolem 120km/h uz se mluvit neda. Kdyz jsme jeli cela rodina a nejaka bagaz v kufru, uz to stalo za hovno, kopce ktere jsem jezdil driv na 5, tak ted na 4 a plyn na podlaze. V meste take spatne, trojka uz se 50km/h dost trapila a i na bezne jezdeni po okreskach mi nevyhovovalo. Trochu se to zlepsilo az jsem nechal udelat nalejvaci cip u X tuning ve Velkem mezirici, na nejakych cca 140koni a 300Nm. O nejake uspore paliva nema cenu mluvit, i kdz otacky na dalnici klesly, tak do kopcu to zralo vic, nakonec jsem mel dlouhodobou skoro o 1 litr vyssi, a to jsem se tak nejak drzel v rychlosti podle predpisu :( :( Po pul roce jsem to EWT nechal vymontovat, a nechal dat zpet puvodni skrin DEA . Za sebe muzu rict , ze dlouhej 5q nemusi byt pokazde spasa. Jiste jsou ridici kterym to vyhovuje , zalezi asi jak a kam a kudy jezdi :?
O1 ASZ 96kw serie
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Velký metař píše: Kdyz jsme jeli cela rodina a nejaka bagaz v kufru, uz to stalo za hovno, kopce ktere jsem jezdil driv na 5, tak ted na 4 a plyn na podlaze. V meste take spatne, trojka uz se 50km/h dost trapila a i na bezne jezdeni po okreskach mi nevyhovovalo.
Vzhledem k tomu, že 4ka je po upravě trochu kratší původní pětka, tato věta fakt nedává smysl. 3ka ve městě by se trápit taky neměla, je to 2tis. ot 60km/h. Ale uznávám, že ve městě to asi bude spíš ke škodě. Je to o kompromisu a stylu jízdy no. A nevěřím že to na dálnici žralo víc, to je prostě blbost která jde proti faktům a zkušenosti všech ostatních.
Velký metař
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 17 led 2017, 15:52
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Velký metař »

Tak nevim jak treba ostatnim a proti jakym konkretnim faktum to jde, ale kdyz jsem jel po dalnici nalozenej, tak do tech kopcu do Prahy to na tu 5 jet proste nechtelo a kdyz jsem se nechtel drbat s kamionama 70 v pravem pruhu, musel jsem zavcasu podradit za 4 pekne ji drzet u podlahy abych tech aspon 120km/udrzel a spotreba tomu odpovidala. Mozna ze kdybych jezdil sam , tak by to asi bylo lepsi. A v tom meste se to trapilo, na 3 drzet tech 50 , motor uz se dusil, spojka dostavala na prdel , proste me to nevyhovovalo.
To auto s tim jelo hrozne z tezka, dost to ztratilo dynamiku. Az jsem mel ten chip, bylo to lepsi. Ale diky chipu v amaterske kvalite to zralo stejne jak pred tim. Az jsem auto prodal, tak dalsi majitel nechal nechal soft prekontrolovat u znameho upravce a zjistilo se ,ze byla pouze pridana nafta , na turbo se nesahalo
Tak i tak se mi dlouhej 5q nelibil a nepresvedcil, neusetril jsem s nim nic.
Ale je to samozrejmne vec nazoru, jini ho treba muzou chvalit do nebe.
O1 ASZ 96kw serie
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Věřím ti to, jenže já (díkybohu) po D1 nejezdím. Jezdím sám po rovinaté D11....Jinak je jasné, že tam tu pětku nemůžeš nechat pořád jako předtím, však z 6tky taky podřadíš na pětku když chceš zrychlit proti kopci. A 4ka by měla být akorát. Je to lepší jak dát dlouhé pětkové kola a pak mít krátkou 4 a dlouhou 5. Asi to zkusím, jestli bude čas...

Dal bych komplet 6q, jenže stav a cena toho všeho už neodpovídá ceně auta, obzvlášť dnes kdy to vypadá že staré diesly zachvíli zakážou.
safa03
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 pro 2015, 23:39
Bydliště: Most

Příspěvek od safa03 »

Zdravim.
Nemate nahodou nekdo plonkove soukoli 5° z prevodovky EWT nebo GGU? Nebo nejaky tip,kde ho sehnat?
Chci to naroubovat do sve O1 ASV :-)
Nebo bych popriade odkoupil celou spajzku ewt nebo ggu.
Diky moc kucí
Superb II - 2.0 tdi 103kW CR CFFB 2011
Octavia I - 1.9 tdi 81kW ASV 2001
Dandic
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 10 úno 2014, 19:11

Příspěvek od Dandic »

Dekuji VELMI autorovi !!!

Vymena provedena a velka spokojenost...s čipem na 103KW idealni kombinace. Sice o trosku castejsi nutnost prerazeni v rychlostech kolem 75,80 kde to driv jeste pobirala 5ka ale za to luxus od 90km vys...Je to o tom kde clovek jezdi prevazne...Dekuji jeste jednou.
L&K fero
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 19 úno 2009, 23:52

Příspěvek od L&K fero »

Zdravim.
Po výmene 5 súkolia z 0,838 na 0,743 v prevodovke, prestal fungovať na 5-ke tempomat, na 4-ke funguje, jedná sa o 1,8t AGU. Dá sa to niekde prekódovať? Ďakujem.
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

Čau chlapi, nechci to pročítat celé, půjde EWT/GGU do novější platformy VW (teda G5,OII,...)??
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Tak jsem nahodil do Octy ASV pětku z Fábie, 0,700. 3000ot = 160km/h. První dojmy super, i na okreskách se stím nechá krásně ploužit, jízda okolo 100-110km/h je tišší a pohodovější. Taky při brždění motorem auto tak rychle nezpomaluje...

Těžší bych ale asi nechtěl, tohle je akorát.
Ponteral
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 lis 2015, 15:15

tempomat

Příspěvek od Ponteral »

Ahoj,

chci se lidi optat.

Při úpravě převodovky, delší pětka, případně dodělání 6. kvaltu často čtu, že přestal fungovat tempomat. Zejména u generace golfu V, Octavie II.

Týká se tenhle problém i Octavia I? Mám v plánu nechat dodělat 6. kvalt od eurotuning a tohle by mě tedy dost štvalo, kdyby tempomat přestal jít.
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Toto je ale neco jinyho nez 6-ti kvalt. Takhle to do ty skrine nenaperes (LOL)
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Ponteral
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 lis 2015, 15:15

Příspěvek od Ponteral »

Dobrá upřesním to.

Stalo se to i lidem, kteří vyměnili pětku za delší.. a také jim přestal fungovat a jestli se dívám dobře, tak výše kolega má stejný problém u 1.8T AGU.

Princip je stejný, jiný převod ;)

Ale také se to stalo lidem, kteří dodělali 6kvalt do auta. Máte s tím někdo zkušenost, případně proč k tomu dochází?
Pavel85252
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 08 lis 2017, 13:21

Příspěvek od Pavel85252 »

Zdar inženýři, mám golf 4 66kw ALH a také řeším delší kvalty. Budu dělat Chip od DP na max. tuším cca 106kw což by mělo stačit. Nejlevnější varianta je vyměnit 5ty kvalt a mám možnost mít převodovku zadara z OI rs 132kw, ale bohužel nevyznám se a nevím zda by to pomohlo, nevyznám se v převodovich poměrech. :?

Obrázek

Tohle je moc na dálnice a chtěl bych aspoň o 500ot. méně.
Když tak mi prosím zkuste odpovědět na mou otázku ohledně převodovky rs, díky :)
Pája
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“