Vacka SDI vs TDI

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

fakt kvalitné sprostosti.......to sa musite velmi snazit.........plniaci tlak je ekvivalent negativneho protitlaku takze sprostosti typu 2bar na 1800ot je len jasnym prejavom neschopnosti reálne rozmyslat takze pokial nezacnete konecno pouzívat rozum tak to nema zmysel.......pre tých nechapavych:

2.0bar plniaceho tlaku a 230ps
1.6bar plniaceho tlaku a 230ps

Tu je vidiet ze medzi nami je kopec ludi co len priblblo cumi na budik turbotlaku a tesi sa ako mu to fuka pritom vobec nevie ze negativny tlak mu vyleti na 3.5bar auto netaha aj ked mu ukazuje obrovsky turbotlak pomaly uz od volnobehu.....to je klasika na 95% cipovanych aautach.....dajte si primitívnu otazku turbo tlak 2bar negativny tlak 3.5baru takze kolko fukate? Totalne nic motor sa dusi netaha......vela krat to je aj dosledok zle odhadnutej upravy turbo tlaku v mape tzn. ze niekto s velkymi ocami hodi do placu nerealnu poziadavku turbotlaku v zavislosti od otacok a turbo sa snazi vykonat poziadavku privre rozv. lopatky a snazi sa natlakovat co sa mu aj po case podari ale ma to za nasledok priskrtenie vyfuku - ak sa zvysi negativny tlak pri nizsich otackach nasleduje ho aj turbo tlak a zvysi sa ale nie ako ekvivalent zvacsenia mnozstva vyf. plynov co je idealna moznost takze turbo tlak ste zvysili len zmensenim prierezu rozv. lopatiek v turbe......ak ale niekto zacne pri ladeni turbo tlaku a davky nafty v cipe z opacnej strany vyssie otacky a smerom dole do nizsich zisti ze je to daleko lahsie pretoze si vie odsledovat aku ma reakciu od otacok a poziadavky turbotlaku....
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: Vacka SDI vs TDI

Příspěvek od MirekX »

Sifon píše:Nazdar chlapi pisalo sa tu uz o vacke z SDI ale vacsinou iba okrajovo tak by som sa chcel opytat:
Ako sa sprava SDI vacka na TDI motore v nizkych, strednych a vysokych otackach?
Aky prirastok vykonu je schopna priniest?
Pri akych vykonoch sa oplati ist do tejto upravy?
Treba vymenit komplet hlavu alebo staci len vacka?
Stingrey, člověče, přečet jsem ten tvůj příspěvek několikrát, ale na původní otázku jsem teda odpověď nenašel. Kdybys něco napsal k tý vačce, bylo by to fajn, určitě toho víš spoustu, tak něco přidej k tématu. Rád se něco dozvím, díky :-)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Holz-tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 22 led 2006, 21:16
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Holz-tdi »

Stingu- já něco napíšu a ty si to přeložíš úplně opačně. Pravděpodobně jsi nenavštěvoval českou školu, mohlo by to být omluvitelné, ale u mě bohužel ne. Vidím, že z nás opět děláš blbce!
Napiš nám ještě něco zajímavého, budu se těšit.
P.S. napiš nám nějaké tvé zkušenosti s vačkama typu TD, D, SDi, popř. race. to bylo tématem příspěvku. Čao.
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

sice to bolo napisane dost nadivoko ale cielom bolo to "aby ste uz konecne mysleli nie len na turbotlak ale hlavne nato ako auto ide" ako som spomínal da sa to urobit velmi dobre ked idete opacnym smerom......

K vačke doplnim len to ze najhlavnejsi profil vacky je výfukový a to s tym ze ho musite nechat skor otvorit a nasledne neskor zavriet v pomere 6:2 ak si zoberiete uplne seriovu vacku a nechate si z nej zosnimat profil do CAD dat nasledne ich modifikujete v pomere výf. profilu 6:2 tak si za par koruniek dokazete urobit super kvalitnu vacku naviac je mozne urobit akykolvek profil ale ako som spominal klucom je vyfukovy profil pricom je velmi vhodne nechat na malu chvilku oba ventily pootvorene a nasledne upravene aj ventily, pruziny ale hlavne sedla ventilov.....kde ma dizel schovanych viac ako 15% prietoku.......v praxi to znamena ze ak ste robili 250koni na 2.2bar tak po uprave hlavy budete mat 250koni uz pri 1.9bar a spickovy vykon o dobry 30koni navrch......turbo tlak je ekvivalent k negativnemnu tlaku a ten urcuje okrem ineho aj tlakove straty v hlave valcov.......znizte straty a tym zvysite vykon bez potreby zvsovat tlak naviac ked zvysite efektivitu motora tak bez enormneho namahania motora dostanete to co chcete......
...to be or not to be... - faster
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

ach jo- styngu mi tu řešíme rozdíli v seriových vačkách mnoho z nás ani nemá prostředky (čas, finance, atd...) na to abychom ten motor takovímhle způsobem "přestavovali", protože ty většinou ve svých přízpěvcích se dostaneš tak daleko, že už to z pouhým laděním (alespon jak já si ho představuji) nemá nic moc společného, řešíme tu ted použití zcela sériových komponentů a jejich vliv na průběh výkonu a kroutícího momentu, takže pokud máš možnost něčim vymodelovat přesně vačku tdi, sdi a zanést k tomu jasně pohyb ventilu, tak budem všichni určitě jedině rádi, protože nevim jak ostatní, ale já to porovnával jen opticky a potom s hlavou na kozičkách a sledoval rozdíl v otevření ventilů a jiné a tohle by mne docela zajímalo, nechci se tě nijak dotknout, ale měli bychom se držet původního znění diskuse
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

S 1544 turben nemá smysl laborovat s SDI vačkou, je to jako obouvat 155mm pneu na 9" disk. Proč u EDC systémů je odvozené palivo především z MAF a ne z MAP? Pokud se udělá komplexní úprava hlavy jak tu bylo zminováno tak klidně turbo tam, kde předtím chodilo na 1,8bar, může mít už v 1,5bar problém.

Stingu, mohl by jsi prosím osvětlit ten poměr 6:2, at přemýšlím jak přemýšlím, nic rozumného mě nenapadá.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Andre píše: Stingu, mohl by jsi prosím osvětlit ten poměr 6:2, at přemýšlím jak přemýšlím, nic rozumného mě nenapadá.
Jsem nechtěl vypadat jak blbec a ptát se, co to znamená, ale taky by mě to zajímalo :o
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

pomer v stupnoch pricom 6 je pre skorsie otvorenie a 2 je pre neskorsie zatvorenie......samozrejme otvarat skor vyfukovy ventil ma zmysel len pre mechanicky modifikovanom motore a prave tym pomaha rozbiehat turbinu a celkovo zlepsovat efektivitu motora......
...to be or not to be... - faster
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

andre jestli myslíš mne tak tam tohle turbo nebylo, i když to co tam bylo, tak též nebylo příliš vhodné (rozdíl ale byl znát)

a styngu už asi chápu jak jsi to myslel, ale na tohle by to fakt chtělo založit jiné téma, protože za chvíli se ztratíme v tom co se začlo řešit
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

To bylo myšleno obecně, když takové úpravy, tak komplexně, nemůžu čekat na 90HP motoru po montáži SDI vačky zázraky.

Nebude se při tom poměru 6:2 (3:1) muset zbytečně snižovat kompresní poměr?
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

Já to měl na motoru se vstřiky bosch 764 obtokovim turbem co tlačilo max 2,2 ale tolik jsem stejně nikdy nepotřeboval tlačit, protože mu stejně chyběl dost na spodek, jinej element v čerpadle a upravená čelní vačka a mnoho dalšího jen v čerpadle pak ic a vedení + ta vačka, škoda jen, že jsem toto neměl s normální vačkou abych moh porovnat, ale chodilo to dost lineárně což mne mile překvapilo.

A s tim poměrem nám to snad styng nějak dovysvětlí, protože zatim ho jen chápu, ale přijde mi to dost divoký.
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

To Andre: proč zbytečně? Když přídeš o 3% účinosti snížením kompresního poměru ale zvýšíš o 7% účinost přeplňování (je to +4% a to se vyplatí 8) )
To tomáš karbus: Když se vejfukovej ventil otevře dřív je ve spalovacím prostoru vyšší tlak tím se dostane víc energie na turbínu (bohužel míň na píst-kola), ale pokud je posunutí časování optimální turbodmychadlo je schopný dát víc vzduchu + víc paliva = vyšší výkon.
U sériovejch aut je časování jeden velkej kompromis. Nejčastější režim motoru je částečný zatížení v nižších otáčkách s nižším tlakem turba, proto není potřeba fýfuk. ventil otevírat dřív (melo by to pouze negativní vliv)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

vita píše:To Andre: proč zbytečně? Když přídeš o 3% účinosti snížením kompresního poměru ale zvýšíš o 7% účinost přeplňování (je to +4% a to se vyplatí 8) )
To tomáš karbus: Když se vejfukovej ventil otevře dřív je ve spalovacím prostoru vyšší tlak tím se dostane víc energie na turbínu (bohužel míň na píst-kola), ale pokud je posunutí časování optimální turbodmychadlo je schopný dát víc vzduchu + víc paliva = vyšší výkon.
U sériovejch aut je časování jeden velkej kompromis. Nejčastější režim motoru je částečný zatížení v nižších otáčkách s nižším tlakem turba, proto není potřeba fýfuk. ventil otevírat dřív (melo by to pouze negativní vliv)
pokud je vyf. ventil otevreny moc dlouho tak ti schori turbo ;)
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Nic neni zadarmo :(
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

mvolesko píše:
vita píše:To Andre: proč zbytečně? Když přídeš o 3% účinosti snížením kompresního poměru ale zvýšíš o 7% účinost přeplňování (je to +4% a to se vyplatí 8) )
To tomáš karbus: Když se vejfukovej ventil otevře dřív je ve spalovacím prostoru vyšší tlak tím se dostane víc energie na turbínu (bohužel míň na píst-kola), ale pokud je posunutí časování optimální turbodmychadlo je schopný dát víc vzduchu + víc paliva = vyšší výkon.
U sériovejch aut je časování jeden velkej kompromis. Nejčastější režim motoru je částečný zatížení v nižších otáčkách s nižším tlakem turba, proto není potřeba fýfuk. ventil otevírat dřív (melo by to pouze negativní vliv)
pokud je vyf. ventil otevreny moc dlouho tak ti schori turbo ;)
volesko: ako dlho sa musis zamyslat predtym ako napises taketo blbosti? TURBO vacka je v prvom rade o vyfukovom profile......a jeho skorsom otvoreni.......zamyslite sa mate iba jeden vyfukovy ventil a ten Vas spolu aj s aktivnym prierezom kanalu limituje v efektivite motora........zmysel to pre Vas ma len ak mate silno modifikovany motor
...to be or not to be... - faster
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“